Luftwaffe naspelen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

Openbaar uitbeelden van Luftwaffe, mag dat volgens U?

Ja
72
69%
Ja, onder een bepaalde voorwaarden....
25
24%
Nee
6
6%
Weet ik niet
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 104

Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

HOOGERHEIDE - Over pakweg drie maanden zijn de werkzaamheden aan de oorlogsbunker aan de Buitendreef in Hoogerheide voltooid.

De Vier Woensdrechtse bunkergravers, Mark Bogers, Jimmy Raaijmakers, Falco Cloots en Rowan Averdieck, kijken tevreden terug op de twee jaar dat ze bezig zijn geweest met het uitgraven van de Duitse bunker uit de Tweede Wereldoorlog.

In februari 2008 begon bij Mark Bogers de interesse voor de geschiedenis van de bunker aan de Buitendreef bij bedrijventerrein de Kooi in Hoogerheide. Samen met drie vrienden begon hij aan het uitgraven van de bunker, die helemaal was verdwenen uit het landschap. Na een jaar graven begonnen hun werkzaamheden op te vallen en toonden ook de media volop aandacht aan het graafwerk van het viertal. "We hebben in een jaar tijd negen keer in de krant gestaan", zegt Mark trots.

De gemeente Woensdrecht toonde ook interesse in het viertal en schoot de jongens te hulp met machines om de graafwerkzaamheden te vergemakkelijken. Twee maanden geleden werden er metselaars ingezet om de binnenkant van de bunker in zijn oude staat terug terug brengen, bijgestaan door de Woensdrechtse bunkergravers. Door de strenge winter heeft dit metselwerk vertraging opgelopen. In januari werd het viertal verrast met de eerste Jongerenpromotieprijs van de gemeente Woensdrecht. Mark is in overleg met de gemeente om van de bunker een soort oorlogsmuseum te maken. "De bedoeling is dat in de bunker attributen komen te staan die in de Tweede Wereldoorlog in de bunker aanwezig waren". Als over enkele maanden het werk aan de bunker klaar is, gaan ze verder met het opgraven en opknappen van oude bunkers. "In het Kooibos in Hoogerheide staan er ook nog vijf", weet Mark. "Het mooiste zou zijn als we een bunker zouden vinden waarvan het bestaan niet bekend is", zegt Jimmy.
Bijlagen
BS_10372896_103728_1376041h.jpg
BS_10372896_103728_1376041h.jpg (13.14 KiB) 1650 keer bekeken
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door LordChaos »

Ziet er mooi uit! _/-\o_
Hebben jullie al enig idee van wanneer het museum open zou gaan?

Mvg,
LordChaos
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

Geachte leden,

Er zullen snel weer foto's geupload worden;)

Groeten,

Mark Bogers
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
sgtmeat
Lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2010, 01:00

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door sgtmeat »

ik kan me hoofd er niet om heen buigen waarom je het niet zou mogen doen. zolang je niet het fascisme loopt te propoganderen of voor de lol de hitlergroet uit loopt te brengen, is er bij mijn mening niks aan de hand.

ss is dan weer een ander verhaal, omdat mensen(de onwetende meerderheid) de associatie gelijk bij de endlösung neerlegt.

maar das mijn mening

heer, luftwaffe en kriegsmarine: prima
ss: totaal overbodig.
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

Hier de foto's van de bunker. Resultaat op 01-03-10

Foto's © Cees Bogers, Woensdrecht

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers

De Woensdrechtse Bunkergravers
Bijlagen
GetAttachment29.jpg
GetAttachment31.jpg
GetAttachment33.jpg
Laatst gewijzigd door mark bogers op 01 mar 2010, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

2de reeks
Bijlagen
GetAttachment23.jpg
GetAttachment25.jpg
GetAttachment26.jpg
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

3de reeks
Bijlagen
GetAttachment15.jpg
GetAttachment17.jpg
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door yente »

Chique!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door jurgen »

Daar zit al veel werk in, maar hoe moet het er exact komen uit te zien?
Het doet me momenteel denken aan de inrit van een parkeer garage... :P
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

Als je goed kijkt kan je wel zien hoe het wordt :)

Om deze scherfmuren komen aardenwallen, bedekt met gras.

Het lijkt inderdaad op een parkeerinrit, maar dat was zijn functie ook.

Met vriendleijke groet,

mark bogers
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door Jan Klaassen »

Ziet er al mooi uit! Gaat zeker nog veel mooier worden _/-\o_
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door jurgen »

Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Gelukkig dat er nog iets wordt aan gedaan om zulke bunkers te bewaren/restaureren. Bij ons houdt men er nogal van om ze te slopen of op te blazen. (Lees het met een kleine korrel zout).
Gebruikersavatar
mark bogers
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 okt 2009, 20:48
Locatie: Hoogerheide

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

Geachte leden,

Hier een kort filmpje over de bunker die wij, De Woensdrechtse Bunkergravers, hebben uitgegraven.
Zo als u ziet zijn de vorderingen al ver gestaagd. Een betere versie volgt.

Met dan aan: Dhr Joey Bogers: Bongersproductions

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers

[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/J8loRK4XlUg&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/J8loRK4XlUg&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door Bolt Action »

Goed werk wat jullie verrichten. En volgens de juiste benaming is dit toch een "kazemat"?
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door Stefan »

Mooi filmpje, uiteraard zal ik namens Wo2 een kijkje komen nemen.
Plaats reactie