lol ja. op school gebruiken wij dezelfde, als drankbandjesGiel schreef:Ik zie dat het in Beltring was, dat mooie roze bandje
Reenactment en Living History
- Dodo
- Lid
- Dodo
- Lid
nee. met "<de school> Eindfeest"Giel schreef:lol, ook met "the war and peace show" er op geschrevenDodo schreef:lol ja. op school gebruiken wij dezelfde, als drankbandjesGiel schreef:Ik zie dat het in Beltring was, dat mooie roze bandje
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Giel
- Lid
- Dodo
- Lid
totdat ie terechtkomt in....__ erhm.Giel schreef:LOL, en dan lekker langs je nek op je rug naar beneden geroldearlymb schreef:Het was wel een erg fout bandje ja, maar aangezien alle deelnemers ermee rondliepen viel ik niet echt op. Kreeg later nog een kokend hete huls van die MG34 in m'n nek. Is niet echt aan te raden!![]()
MVG
David
Jullie schoten met een MG34 op beltring? apart terrein neem ik aan
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Giel
- Lid
Ze schieten wel met losse vlodders he op elkaar (blinde kogels)Dodo schreef:totdat ie terechtkomt in....__ erhm.Giel schreef:LOL, en dan lekker langs je nek op je rug naar beneden geroldearlymb schreef:Het was wel een erg fout bandje ja, maar aangezien alle deelnemers ermee rondliepen viel ik niet echt op. Kreeg later nog een kokend hete huls van die MG34 in m'n nek. Is niet echt aan te raden!![]()
MVG
David
Jullie schoten met een MG34 op beltring? apart terrein neem ik aan
- Brianlinden
- Lid

-
Marc 82 Recon
- Lid
Ik ben nu ongeveer een goed jaar bezig met Re-enactment/Living History en wil even paar opmerkingen maken.
In principe is er totaal geen verschil tussen re-enacmten en living history in mijn ogen. re-enactment is zoals het woord zegt het naspelen van de geschiedenis living history is zoals het woord zegt de geschiedenis terug tot leven brengen maar hoe doe je dat nu living history wel je brengt deze geschiedenis terug tot leven door deze uit te beelden of de geschiedenis dus na te spelen (re-enacten dus) ook al vinden sommige mensen binnen de living history wereld living history het enige echte en is voor hen re-enactment maar wat rondhuppelen en oorlogje spelen. ik kan je verzekeren dat het alles behalve oorlogje spelen is. wat we proberen te doen als re-enactors / living history uitbeelders is het uitbeelden van de geschiedenis zoals hij was. Wij zetten als groep een tentenkamp op waarin we laten zien hoe de soldaten leefden in hun tenten we hebben een commandopost waar alles gepland word en alle papieren worden bijgehouden we hebben een verpleegpost mocht er iets gebeuren en we hebben zelfs een veldkeuken waar we ons potje op kunnen klaarkoken.
Het is niet zo dat de leden er maar half zijn gat bijlopen met een wapen te vuren nee wij krijgen zeer zeker binnen de groep les over hoe een soldaat zich dient te gedragen hoe de drill in mekaar zit hoe jemoet marcheren groeten en die dingen hoe je materiaal werkt en hoe je wapen werkt en hoe je het moet schoonhouden (die lessen krijgen we soms gewoon terwijl het publiek ons kan zien) maar ook battles worden er gehouden om het publiek ook een beeld te geven van hoe deze soldaten vochten en welk materiaal ze daarbij gebruikten. we rennen niet zomaar op mekaar af met de wapens vurend nee we gebruiken dezelfde aangeleerde tactieken als 60 jaar geleden. we krijgen lessen in patrouillelopen en gebruiken dezelfde handsignalen gebruiken de radio op juist dezelfde manier met de juiste codes. maar die battles duren maar eel kort op publieke evenementen omdat het gevecht maar een kleine fractie was van het leven van een soldaat. een soldaat deed soms ook andere dingen zoals engineers die bouwden bruggen maakten wegen en dergelijke. dat laten we ook zien wat deze jongens deden buiten het vechten om en dat laten we meer zien dan de gevechten. er zijn ook prive battles waar er meer op het vechten word gehamerd maar dat zijn oefenweekenden waar we onze tacktieken voor de komende publieke evenementen op mekaar inoefenen zodat er hopelijk zeker niets fout gaat.
Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die die hobby gaan doen omdat ze beetje wapengek zijn of oorlogje willen spelen maar die mensen zullen nooit lang de hobby uitoefenen omdat ze gewoon merken dat het te veel gaat kosten om het goed te doen en er eigenlijk niet veel geknalt word maar meer op het gewone leven word gewerkt. dus die mensen vertrekken heel gauw naar andere weiden toe.
ik las hier ook een post over het feit dat ze deze hobby mss doen omdat ze niet bij het leger kunnen om toch beetje soldaatje te kunnen zijn. Nou die jongens die dat willen horen bij de mensen die ik hier boven juist heb beschreven en zijn snel weer weg. over het feit dat vele militairen en ex militairen deze hobby ook hebben kan ik je wel zeggen wat er veel hun drijfveer is voor deze hobby.
Kben recentelijk uit mijn dienst ontslagen omdat ik tijdens mijn opleiding mijn voet had gebroken en dezen iet binnen een bepaalde tijdkon hervatten. ik ken persoonlijk toch verschillende militairen en ex militairen die deze hobby doen en ze hebben allen dezelfde reden het eren van de veteranen en de jongeren iets willenleren over WOII want zeg nu eerlijk hoeveel jongeren onder de 16 weten wat D-day of WOII is buiten van wat actiefilms die het allemaal opblazen in geweld.
Marloes je had het daar over jongens die savos effe uti de bol gaan met wat bier als het publiek weg is of die savos rond het kampvuurtje iet zeggen over hun nieuwe pc of tv of een pakje filters open doet en een siggie rookt. Ik geef toe ik ga soms ook wel is wat ver met het bier savos maar je kan niet zeggen dat de militairen van toen braaf bleven zitten als er de mogelijkheid was om te gaan feesten. En je kan ook niet 24/24 bezig zijn met alleen WOII je moet met die jongens ook over nu praten want we leven nog altijd in de jaren 2000 he niet meer in de jaren 1940-45. je moet je ook kunnen ontspannen het is een hobby geen leven dat je 24/24 7/7 doet.
Het zijn daarom geen slechte re-enactors of "foute re-enactors" ze maken gewoon savos een beetje lol.
dan over het feit van jonge mensen van onder de 16 in het re-enactment wereldje.
De meeste groepen laten het niet toe dat deze jonge gastjes met wapens liggen rondlopen omdat het niet origineel overkomt. zij zullen deze jongetjes begeleiden tot ze een betere leeftijd hebben en zullen hen de nodige tips over de jaren tot die leeftijd al meegeven zodat ze als ze oud genoeg zijn toch direct meekunnen. men zou blij moeten zijn dat deze jonge mensen interesse hebben in deze hobby en WOII want wat als deze generatie der niet meer is? wie gaat dan nog de herinnering aan WOII levend proberen te houden? wie gaat de veteranen en gesneuvelden eren? wie gaat het neit vergeten wat er gebeurd is??? de jeugd is de toekomst vergeet dat niet...
dan krijg ik ook het gevoel dat veel mensen naar deze hobby kijken als een groep idioten die met wapens liggen rondrennen en oorlogje spelen. je moet is goed rondkijken op die evenementen, je hebt daar monteurs die aan de wagens liggen werken, medisch personeel, administratieve hulpen, en zoverder deze liggen toch niet constant met hun wapens te vuren zelfs de infanteriesoldaten doen dat niet op zo een evenementen zij laten mss 1 tot 3 uur op de 48 uur van dat weekend een gevechtsscenario zien als het al zolang duurt. maar ze laten buiten die uren het kampleven zien hun tenten, hun materiaal hoe ze hun materiaal verzorgen hoe ze hun wapen kuisen hoe ze zich wassen scheren en noem maar op. het draait absoluut niet altijd om wapens maar kijk als je een militair bent heb je nu eenmaal je persoonlijk wapen ter verdediging je hebt het bij je mocht er iets gebeuren dat wil niet zeggen da tze altijd liggen te richten en te vuren he. als je naar een evenement gaat kijk dan maar is een keertje goed rond.
over het postje van vrouwen in gevechtseenheden. Ik vind dat een vrouw geen gevechtsfunctie kan uitbeelden aangezien er geen vrouwen gevechtsfuncties hadden tijdens WOII zij waren verplegend personeel, WAC's or Waves, War correspondents, fotografen administratieve bediendes op hoofdkwartieren. er zijn genoeg jobs die een meisje of vrouw kan uitbeelden maar een gevechtsfunctie vind ik uit den boze omdat het gewoon niet correct is om uit te beelden.
nu ga ik stoppen met mijn gezaag ik hoor het wel als jullie commentaar hebben op mijn post
In principe is er totaal geen verschil tussen re-enacmten en living history in mijn ogen. re-enactment is zoals het woord zegt het naspelen van de geschiedenis living history is zoals het woord zegt de geschiedenis terug tot leven brengen maar hoe doe je dat nu living history wel je brengt deze geschiedenis terug tot leven door deze uit te beelden of de geschiedenis dus na te spelen (re-enacten dus) ook al vinden sommige mensen binnen de living history wereld living history het enige echte en is voor hen re-enactment maar wat rondhuppelen en oorlogje spelen. ik kan je verzekeren dat het alles behalve oorlogje spelen is. wat we proberen te doen als re-enactors / living history uitbeelders is het uitbeelden van de geschiedenis zoals hij was. Wij zetten als groep een tentenkamp op waarin we laten zien hoe de soldaten leefden in hun tenten we hebben een commandopost waar alles gepland word en alle papieren worden bijgehouden we hebben een verpleegpost mocht er iets gebeuren en we hebben zelfs een veldkeuken waar we ons potje op kunnen klaarkoken.
Het is niet zo dat de leden er maar half zijn gat bijlopen met een wapen te vuren nee wij krijgen zeer zeker binnen de groep les over hoe een soldaat zich dient te gedragen hoe de drill in mekaar zit hoe jemoet marcheren groeten en die dingen hoe je materiaal werkt en hoe je wapen werkt en hoe je het moet schoonhouden (die lessen krijgen we soms gewoon terwijl het publiek ons kan zien) maar ook battles worden er gehouden om het publiek ook een beeld te geven van hoe deze soldaten vochten en welk materiaal ze daarbij gebruikten. we rennen niet zomaar op mekaar af met de wapens vurend nee we gebruiken dezelfde aangeleerde tactieken als 60 jaar geleden. we krijgen lessen in patrouillelopen en gebruiken dezelfde handsignalen gebruiken de radio op juist dezelfde manier met de juiste codes. maar die battles duren maar eel kort op publieke evenementen omdat het gevecht maar een kleine fractie was van het leven van een soldaat. een soldaat deed soms ook andere dingen zoals engineers die bouwden bruggen maakten wegen en dergelijke. dat laten we ook zien wat deze jongens deden buiten het vechten om en dat laten we meer zien dan de gevechten. er zijn ook prive battles waar er meer op het vechten word gehamerd maar dat zijn oefenweekenden waar we onze tacktieken voor de komende publieke evenementen op mekaar inoefenen zodat er hopelijk zeker niets fout gaat.
Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die die hobby gaan doen omdat ze beetje wapengek zijn of oorlogje willen spelen maar die mensen zullen nooit lang de hobby uitoefenen omdat ze gewoon merken dat het te veel gaat kosten om het goed te doen en er eigenlijk niet veel geknalt word maar meer op het gewone leven word gewerkt. dus die mensen vertrekken heel gauw naar andere weiden toe.
ik las hier ook een post over het feit dat ze deze hobby mss doen omdat ze niet bij het leger kunnen om toch beetje soldaatje te kunnen zijn. Nou die jongens die dat willen horen bij de mensen die ik hier boven juist heb beschreven en zijn snel weer weg. over het feit dat vele militairen en ex militairen deze hobby ook hebben kan ik je wel zeggen wat er veel hun drijfveer is voor deze hobby.
Kben recentelijk uit mijn dienst ontslagen omdat ik tijdens mijn opleiding mijn voet had gebroken en dezen iet binnen een bepaalde tijdkon hervatten. ik ken persoonlijk toch verschillende militairen en ex militairen die deze hobby doen en ze hebben allen dezelfde reden het eren van de veteranen en de jongeren iets willenleren over WOII want zeg nu eerlijk hoeveel jongeren onder de 16 weten wat D-day of WOII is buiten van wat actiefilms die het allemaal opblazen in geweld.
Marloes je had het daar over jongens die savos effe uti de bol gaan met wat bier als het publiek weg is of die savos rond het kampvuurtje iet zeggen over hun nieuwe pc of tv of een pakje filters open doet en een siggie rookt. Ik geef toe ik ga soms ook wel is wat ver met het bier savos maar je kan niet zeggen dat de militairen van toen braaf bleven zitten als er de mogelijkheid was om te gaan feesten. En je kan ook niet 24/24 bezig zijn met alleen WOII je moet met die jongens ook over nu praten want we leven nog altijd in de jaren 2000 he niet meer in de jaren 1940-45. je moet je ook kunnen ontspannen het is een hobby geen leven dat je 24/24 7/7 doet.
Het zijn daarom geen slechte re-enactors of "foute re-enactors" ze maken gewoon savos een beetje lol.
dan over het feit van jonge mensen van onder de 16 in het re-enactment wereldje.
De meeste groepen laten het niet toe dat deze jonge gastjes met wapens liggen rondlopen omdat het niet origineel overkomt. zij zullen deze jongetjes begeleiden tot ze een betere leeftijd hebben en zullen hen de nodige tips over de jaren tot die leeftijd al meegeven zodat ze als ze oud genoeg zijn toch direct meekunnen. men zou blij moeten zijn dat deze jonge mensen interesse hebben in deze hobby en WOII want wat als deze generatie der niet meer is? wie gaat dan nog de herinnering aan WOII levend proberen te houden? wie gaat de veteranen en gesneuvelden eren? wie gaat het neit vergeten wat er gebeurd is??? de jeugd is de toekomst vergeet dat niet...
dan krijg ik ook het gevoel dat veel mensen naar deze hobby kijken als een groep idioten die met wapens liggen rondrennen en oorlogje spelen. je moet is goed rondkijken op die evenementen, je hebt daar monteurs die aan de wagens liggen werken, medisch personeel, administratieve hulpen, en zoverder deze liggen toch niet constant met hun wapens te vuren zelfs de infanteriesoldaten doen dat niet op zo een evenementen zij laten mss 1 tot 3 uur op de 48 uur van dat weekend een gevechtsscenario zien als het al zolang duurt. maar ze laten buiten die uren het kampleven zien hun tenten, hun materiaal hoe ze hun materiaal verzorgen hoe ze hun wapen kuisen hoe ze zich wassen scheren en noem maar op. het draait absoluut niet altijd om wapens maar kijk als je een militair bent heb je nu eenmaal je persoonlijk wapen ter verdediging je hebt het bij je mocht er iets gebeuren dat wil niet zeggen da tze altijd liggen te richten en te vuren he. als je naar een evenement gaat kijk dan maar is een keertje goed rond.
over het postje van vrouwen in gevechtseenheden. Ik vind dat een vrouw geen gevechtsfunctie kan uitbeelden aangezien er geen vrouwen gevechtsfuncties hadden tijdens WOII zij waren verplegend personeel, WAC's or Waves, War correspondents, fotografen administratieve bediendes op hoofdkwartieren. er zijn genoeg jobs die een meisje of vrouw kan uitbeelden maar een gevechtsfunctie vind ik uit den boze omdat het gewoon niet correct is om uit te beelden.
nu ga ik stoppen met mijn gezaag ik hoor het wel als jullie commentaar hebben op mijn post
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
-
marloes
- Lid
In mijn ogen doen jullie dan aan living history, onder reenactment verstaan veel mensen die niet meer doen dan oppervlakkig een soldaat uitbeelden, zonder al de details waar jullie je wel mee bezig houden.Marc 82 Recon schreef:Ik ben nu ongeveer een goed jaar bezig met Re-enactment/Living History en wil even paar opmerkingen maken.
Niet helemaal mee eens, sommige kunnen het nog erg lang vol houden.Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die die hobby gaan doen omdat ze beetje wapengek zijn of oorlogje willen spelen maar die mensen zullen nooit lang de hobby uitoefenen omdat ze gewoon merken dat het te veel gaat kosten om het goed te doen en er eigenlijk niet veel geknalt word maar meer op het gewone leven word gewerkt. dus die mensen vertrekken heel gauw naar andere weiden toe.
ehm...ik geloof niet dat ik alle woorden hier begrijp, wat is savos?Marloes je had het daar over jongens die savos effe uti de bol gaan met wat bier als het publiek weg is of die savos rond het kampvuurtje iet zeggen over hun nieuwe pc of tv of een pakje filters open doet en een siggie rookt.
Een pag filters is een pak sigaretten? (ook al gebruikte men toen zelden filters)
Natuurlijk, en ook ik feest graag mee.Ik geef toe ik ga soms ook wel is wat ver met het bier savos maar je kan niet zeggen dat de militairen van toen braaf bleven zitten als er de mogelijkheid was om te gaan feesten.
Maar doe het dan wel authentiek en dat gebeurt weinig.
Niet mee eens, inderdaad is het niet 39-45 maar je kunt best 24 uur bezig zijn met wo2, helemaal als het maar voor 1 dag is of voor 1 weekend.En je kan ook niet 24/24 bezig zijn met alleen WOII je moet met die jongens ook over nu praten want we leven nog altijd in de jaren 2000 he niet meer in de jaren 1940-45.
Als ik een weekendje niet over het heden kan praten moeten anderen dat toch ook kunnen?
IK kan me zoo prima ontspannen, juist door die mensen die niet serieus blijven doorgaan en onauthentiek doen word ik gespannen.je moet je ook kunnen ontspannen het is een hobby geen leven dat je 24/24 7/7 doet.
Alsof het zo moeilijk is om authentiek te blijven.
Daarnaast is het voor mij wel meer dan zomaar een hobby.
Reenactors die lol maken zijn inderdaad niet slecht of fout, ik doe er zelf vaak aan mee, leuk feesten.Het zijn daarom geen slechte re-enactors of "foute re-enactors" ze maken gewoon savos een beetje lol.
Maar toch vind ik authentiek doorgaan of minstens authentiek feesten leuker.
Dat vind ik dus living history, meer dan reenactment alleen.dan krijg ik ook het gevoel dat veel mensen naar deze hobby kijken als een groep idioten die met wapens liggen rondrennen en oorlogje spelen. je moet is goed rondkijken op die evenementen, je hebt daar monteurs die aan de wagens liggen werken, medisch personeel, administratieve hulpen, en zoverder deze liggen toch niet constant met hun wapens te vuren zelfs de infanteriesoldaten doen dat niet op zo een evenementen zij laten mss 1 tot 3 uur op de 48 uur van dat weekend een gevechtsscenario zien als het al zolang duurt. maar ze laten buiten die uren het kampleven zien hun tenten, hun materiaal hoe ze hun materiaal verzorgen hoe ze hun wapen kuisen hoe ze zich wassen scheren en noem maar op. het draait absoluut niet altijd om wapens maar kijk als je een militair bent heb je nu eenmaal je persoonlijk wapen ter verdediging je hebt het bij je mocht er iets gebeuren dat wil niet zeggen da tze altijd liggen te richten en te vuren he. als je naar een evenement gaat kijk dan maar is een keertje goed rond.
Dat klopt niet helemaal.over het postje van vrouwen in gevechtseenheden. Ik vind dat een vrouw geen gevechtsfunctie kan uitbeelden aangezien er geen vrouwen gevechtsfuncties hadden tijdens WOII zij waren verplegend personeel, WAC's or Waves, War correspondents, fotografen administratieve bediendes op hoofdkwartieren. er zijn genoeg jobs die een meisje of vrouw kan uitbeelden maar een gevechtsfunctie vind ik uit den boze omdat het gewoon niet correct is om uit te beelden.
Er zaten vrouwen aan het front en zij vochten ook daadwerkelijk, maar niet bij alle zijdes.
Bijvoorbeeld de Russen hadden aan het front vechtende vrouwen en aan het einde de Duitsers ook.
Niet heel veel, maar toch.
Daarnaast waren er natuurlijk vrouwelijke SOE en OSS agenten en zaten er heel veel vrouwen in het verzet, en ook een aantal in het gewapende verzet.
Zonder vrouwen geen verzet.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- SiNiStEr
- Lid
Welke groepen?
Hey allemaal, ik en een vriend van mij zijn er serieus mee bezig om bij een reenactment/livinghistory-groep te gaan. We hebben ons oog momenteel laten vallen op 'Living history group Holland' en daarvan dan het onderdeel 'The 1st Airlanding, Light Regiment, Royal Artillery'. Dit kan echter nog veranderen maar dit zijn we in ieder geval op dit moment aan het kijken. We zijn er erg serieus in, en we doen het ook zeker niet om met wapens te mogen 'spelen'. Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke groepen jullie allemaal zitten, en wat voor onderdelen jullie allemaal binnen jullie groep hebben. Ook zou ik dan wel willen weten wat binnen die groep de vereisten zijn om lid te kunnen worden en waar de groep vandaan komt. En hoe serieus zijn jullie in het nabootsen van de WOII. En gaan jullie alleen maar naar publieke evenementen of ook naar evenementen waar alleen reenactment verenigingen komen mogen. Ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben
.
-
Marc 82 Recon
- Lid
Wel sinister ik zit bij een drietal groepen:
In België:
Historical War Wheels (meer een voertuigenclub ook al heb ik geen voertuig) hebben een heel mooi kampement elk jaar dat noemt Supply Point - Peover Camp. heel mooi netjes afgewerkt en zeer goed geregeld.
2nd Armored Division Living History Vriendengroep:
een tiental mensen die mekaar al wel een tijdje kennen (de meeste toch) zijn bij elkaar gekomen om in België en af en toe buitenland een kleine maar mooie en zo waarheidsgetrouw mogelijke display neer te zetten met betrekking tot 2nd Armored Division (US)
Nederland:
Vereniging MARS (hangt aan het LPLG): waar we 17th Combat Engineers van 2nd Armored Division uitbeelden. leuke groep veel gekheid maar op vlak van werken zijn we heel correct (het gek gedoe is meestal in de avond aan de biertent
Volgend weekend is er een multiperiod evenement (verschillende periodes waaronder ook WOII) in het "Archeon" in Alphen aan de Rijn waar toch een paar groepen aanwezig zullen zijn dus ik zou zeggen kom zeker is een keertje kijken hoe het er aan toe gaat
In België:
Historical War Wheels (meer een voertuigenclub ook al heb ik geen voertuig) hebben een heel mooi kampement elk jaar dat noemt Supply Point - Peover Camp. heel mooi netjes afgewerkt en zeer goed geregeld.
2nd Armored Division Living History Vriendengroep:
een tiental mensen die mekaar al wel een tijdje kennen (de meeste toch) zijn bij elkaar gekomen om in België en af en toe buitenland een kleine maar mooie en zo waarheidsgetrouw mogelijke display neer te zetten met betrekking tot 2nd Armored Division (US)
Nederland:
Vereniging MARS (hangt aan het LPLG): waar we 17th Combat Engineers van 2nd Armored Division uitbeelden. leuke groep veel gekheid maar op vlak van werken zijn we heel correct (het gek gedoe is meestal in de avond aan de biertent
Volgend weekend is er een multiperiod evenement (verschillende periodes waaronder ook WOII) in het "Archeon" in Alphen aan de Rijn waar toch een paar groepen aanwezig zullen zijn dus ik zou zeggen kom zeker is een keertje kijken hoe het er aan toe gaat
- Devilmorfose
- Lid
Re: Welke groepen?
Hallo, ik re-enact britse airborne en een onderdeel van mijn vereniging is het 1st Airlanding Light Regiment.SiNiStEr schreef:Hey allemaal, ik en een vriend van mij zijn er serieus mee bezig om bij een reenactment/livinghistory-groep te gaan. We hebben ons oog momenteel laten vallen op 'Living history group Holland' en daarvan dan het onderdeel 'The 1st Airlanding, Light Regiment, Royal Artillery'. Dit kan echter nog veranderen maar dit zijn we in ieder geval op dit moment aan het kijken. We zijn er erg serieus in, en we doen het ook zeker niet om met wapens te mogen 'spelen'. Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke groepen jullie allemaal zitten, en wat voor onderdelen jullie allemaal binnen jullie groep hebben. Ook zou ik dan wel willen weten wat binnen die groep de vereisten zijn om lid te kunnen worden en waar de groep vandaan komt. En hoe serieus zijn jullie in het nabootsen van de WOII. En gaan jullie alleen maar naar publieke evenementen of ook naar evenementen waar alleen reenactment verenigingen komen mogen. Ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben.
Zoals Marc al aangaf is aankomend weekend een re-enactment weekend in het Archeon, waar wij ook bij zijn..
Zoek gewoon even naar een rode baret
(of kijk op http://www.lhgh.nl )