Reenactment en Living History

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

marloes schreef:Dank u!

En zoo hoort het dus niet...
http://www.geocities.com/bigreenactors/
:) beetje laat in dit draadje binnengerold... lache site maar airbornes van 150 kilo zijn wel lekker snel beneden!! :lol:
Hoe dan ook: re-enactment is een kunst! Het vergd idd veel studie en liefde om het authentieke te benaderen. Noem het vak-idioten in de meest positieve manier, ik persoonlijk hou daar wel van. _/-\o_
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Peter schreef:
marloes schreef:Dank u!

En zoo hoort het dus niet...
http://www.geocities.com/bigreenactors/
:) beetje laat in dit draadje binnengerold... lache site maar airbornes van 150 kilo zijn wel lekker snel beneden!! :lol:
Hoe dan ook: re-enactment is een kunst! Het vergd idd veel studie en liefde om het authentieke te benaderen. Noem het vak-idioten in de meest positieve manier, ik persoonlijk hou daar wel van. _/-\o_
Owkay dat is eeccchhtt dramatisch, ik wist niet dat uniformen in die maten gemaakt werden!!! Er gaat hier een wereld voor me open. :P :wink:
SiNiStEr
Lid

Re: Welke groepen?

Bericht door SiNiStEr »

Devilmorfose schreef:
SiNiStEr schreef:Hey allemaal, ik en een vriend van mij zijn er serieus mee bezig om bij een reenactment/livinghistory-groep te gaan. We hebben ons oog momenteel laten vallen op 'Living history group Holland' en daarvan dan het onderdeel 'The 1st Airlanding, Light Regiment, Royal Artillery'. Dit kan echter nog veranderen maar dit zijn we in ieder geval op dit moment aan het kijken. We zijn er erg serieus in, en we doen het ook zeker niet om met wapens te mogen 'spelen'. Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke groepen jullie allemaal zitten, en wat voor onderdelen jullie allemaal binnen jullie groep hebben. Ook zou ik dan wel willen weten wat binnen die groep de vereisten zijn om lid te kunnen worden en waar de groep vandaan komt. En hoe serieus zijn jullie in het nabootsen van de WOII. En gaan jullie alleen maar naar publieke evenementen of ook naar evenementen waar alleen reenactment verenigingen komen mogen. Ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben ;).
Hallo, ik re-enact britse airborne en een onderdeel van mijn vereniging is het 1st Airlanding Light Regiment.

Zoals Marc al aangaf is aankomend weekend een re-enactment weekend in het Archeon, waar wij ook bij zijn..

Zoek gewoon even naar een rode baret ;)

(of kijk op http://www.lhgh.nl )
Ow ik wist niet dat er nog meer onderdelen binnen de Living History Group Holland waren naast The 1st Airlanding, Light Regiment, Royal Artillery, The 814th Tank Destroyer Battalion en de ATS. Welke zijn er allemaal nog meer dan?
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

De volgende onderdelen worden ook door mensen gedaan; Parachute Regiment, Reconaissance, RAMC, REME

Het is eigenlijk aan jezelf om te doen wat je wilt, binnen 1st AB div. dan uiteraard..
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Devilmorfose, wanneer hebben jullie weer een evenement? misschien leuk om keer wat '40-'45 burgers uittenodigen(burger, BS)?
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Devilmorfose schreef:De volgende onderdelen worden ook door mensen gedaan; Parachute Regiment, Reconaissance, RAMC, REME

Het is eigenlijk aan jezelf om te doen wat je wilt, binnen 1st AB div. dan uiteraard..
Ik neem aan dat jij ook bij het Parachute Regiment zit :). Ik wist niet dat die dingen ook onder Living History Group Holland vielen, raar dat ze dat niet op de site van LHGH hebben gezet. Ik ben in dat geval heel erg geinteresseerd in het Parachute Regiment, kun je me misschien in contact brengen met degene die daar gaat over het recruteren? Of je mag me zijn email-adres of telefoonnummer ook wel geven als je dat hebt. :)
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Ik vind het allemaal prachtig wat ze allemaal organiseren en doen zolang ze maar van het originele spul afblijven!
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

waarom moet er van het origineel spul afgebleven worden?
vorig weekend liep ik rond in een origineel M43 pak tijdens de bevrijding van Eindhoven en heb ik meegedaan aan de 3 mockbattles....
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat is het nodeloos riskeren van een origineel stuk te beschadigen/vernietigen.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:Dat is het nodeloos riskeren van een origineel stuk te beschadigen/vernietigen.
tja, ze betalen er zelf voor.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het op een mannequin/buste te hangen...

Aan de andere kant, het word wel zéér authentiek! Kan men alleen maar aansporen toch?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:
antwerpx schreef:Dat is het nodeloos riskeren van een origineel stuk te beschadigen/vernietigen.
Ik ben van mening dat als je een stuk geschiedenis koopt, het nog steeds een deeltje openbaar bezit is, geschiedenis is niet door één persoon toe te eigenen, dus een beetje voorzichtigheid ermee lijkt me wel geboden, zodat men er later nog iets aan heeft.
Maar ja, de één noemt het pas geschiedenis als het ouder is dan 1918, de ander heeft daar weer een totaal andere mening over.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Idd alleen maar repro gebruiken. zonde van het originele spul,
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:
Ik ben van mening dat als je een stuk geschiedenis koopt, het nog steeds een deeltje openbaar bezit is, geschiedenis is niet door één persoon toe te eigenen, dus een beetje voorzichtigheid ermee lijkt me wel geboden, zodat men er later nog iets aan heeft.
Maar ja, de één noemt het pas geschiedenis als het ouder is dan 1918, de ander heeft daar weer een totaal andere mening over.
zo had ik het nog niet bekenen, je hebt een zéér sterk punt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Guido schreef:Devilmorfose, wanneer hebben jullie weer een evenement? misschien leuk om keer wat '40-'45 burgers uittenodigen(burger, BS)?
aankomend weekend :)
SiNiStEr schreef: Ik neem aan dat jij ook bij het Parachute Regiment zit :). Ik wist niet dat die dingen ook onder Living History Group Holland vielen, raar dat ze dat niet op de site van LHGH hebben gezet. Ik ben in dat geval heel erg geinteresseerd in het Parachute Regiment, kun je me misschien in contact brengen met degene die daar gaat over het recruteren? Of je mag me zijn email-adres of telefoonnummer ook wel geven als je dat hebt. :)
Idd Parachute Regiment

Aankomend weekend is er een groots evenement in het Archeon waar wij zijn. Zeker een aanrader !
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Devilmorfose schreef:
Guido schreef:Devilmorfose, wanneer hebben jullie weer een evenement? misschien leuk om keer wat '40-'45 burgers uittenodigen(burger, BS)?
aankomend weekend :)
ja daar wou ik al heen maar dat ga ik helaas niet halen! niets anders op de planning toevallig?
Plaats reactie