Reenactment en Living History

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

omg, die pakken het niet erg serieus aan. Nooit een Duitse soldaat gezien die ruim 175 kilo woog... (nooit een WO2 duitser in het echt gezien, heb begrip hiervoor)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Zijn er echt niet meer re-enactors die hun mening met ons willen delen??

Rick
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

Skylighter schreef:
marloes schreef:Dank u!

En zoo hoort het dus niet...
http://www.geocities.com/bigreenactors/
Dat ziet er werkelijk nu echt niet echt! Te erg voor woorden!

Rick

het ziet er iidd niet uit, maar laat die mensen ook hun lolletje hebben?!
zolang ze maar niet op (grote) shows gaan verschijnen...

je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie!
"Arnhem bridge. And hold it!"
marloes
Lid

Bericht door marloes »

tja ik vind historische juistheid soms belangrijker dan politiek correct zijn...
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Skylighter
Lid

het ziet er iidd niet uit, maar laat die mensen ook hun lolletje hebben?!

je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie![/quote]

Bannen, heb ik dat gezegd? Heb alleen gezegd dat ik deze mensen respectloos vind tegenover de veteranen uit de oorlog. Zeg nu eens zelf eerlijk na het zien van deze foto's, is het geen veredelde manier van oorlogje spelen zoals kleine kinderen doen???

Rick
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Je moet gewoon zien.

"had hitler zulke kinderen in zijn elite eenheiden geplaatst zoals op de foto SS, FSJ etc.." dat dacht ik dus ff niet. Daarom moet je deze mensen gewoon niet toelaten als toeschouwer okee. Als reenactor NEE, en yabba van star wars moet gewoon weer onder water gaan leven dan is alles weer okee :D.
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

Skylighter schreef:het ziet er iidd niet uit, maar laat die mensen ook hun lolletje hebben?!

je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie!
Bannen, heb ik dat gezegd? Heb alleen gezegd dat ik deze mensen respectloos vind tegenover de veteranen uit de oorlog. Zeg nu eens zelf eerlijk na het zien van deze foto's, is het geen veredelde manier van oorlogje spelen zoals kleine kinderen doen???

Rick[/quote]

sorry verkeerde bewoording: ik bedoelde er mee te zeggen dat je het ze niet kan gaan verbieden om te gaan re-enacten! als die mensen dat nou leuk vinden om te doen en toevallig/helaas zo dik zijn, daar kunnen zij toch neit veel aan helpen, laat hen op hun manier plezier hebben!
(ik vind trouwens niet dat dit soort volk op shows moet verschijnen! maar gewoon met hun groep samenkomen en lekker een middagje toeren of een veldslag naspelen, daar hebben wij toch geen last van?)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Skylighter
Lid

Yorick schreef: sorry verkeerde bewoording: ik bedoelde er mee te zeggen dat je het ze niet kan gaan verbieden om te gaan re-enacten! als die mensen dat nou leuk vinden om te doen en toevallig/helaas zo dik zijn, daar kunnen zij toch neit veel aan helpen, laat hen op hun manier plezier hebben!
(ik vind trouwens niet dat dit soort volk op shows moet verschijnen! maar gewoon met hun groep samenkomen en lekker een middagje toeren of een veldslag naspelen, daar hebben wij toch geen last van?)
Van mij mogen ze samenkomen hoor een oorlogje spelen, alleen dan waarom precies de 2de wereldoorlog? Dit ligt nog "vers" in het geheugen. En dan ga je het beetje naspelen door elkaar zogenaamd dood te schieten, nou dat is leuk zeg. En ik weet bijna zeker dat de mensen op deze foto's het niet doen uit historisch oogpunt, maar gewoon uit sensatie o.i.d.

Rick
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Skylighter schreef:En ik weet bijna zeker dat de mensen op deze foto's het niet doen uit historisch oogpunt, maar gewoon uit sensatie o.i.d.
Waarom zou dat bij dikke mensen meer het geval zijn dan bij andere re-enactors ?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Tim schreef:
Skylighter schreef:En ik weet bijna zeker dat de mensen op deze foto's het niet doen uit historisch oogpunt, maar gewoon uit sensatie o.i.d.
Waarom zou dat bij dikke mensen meer het geval zijn dan bij andere re-enactors ?
is het niet de bedoeling dat je historische situaties zo realistisch mogelijk weergeeft? Ik denk niet dat er FJ'ers waren met een overgewicht van 80. 90 kilo...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Het feit alleen al dat ze er bijlange na niet uitzien als 'échte' toont al aan dat ze er niet serieus mee bezig zijn. Als ze het uit historisch oogpunt zouden willen doen, hadden ze toch wel ingezien dat ze er simpelweg niet realistisch genoeg uitzien.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Dodo schreef:
Tim schreef:
is het niet de bedoeling dat je historische situaties zo realistisch mogelijk weergeeft? Ik denk niet dat er FJ'ers waren met een overgewicht van 80. 90 kilo...
Dat is net het discriminerende waar ze tegen in willen gaan. Misschien zijn ze er wel historisch mee bezig maar wordt het niet geaccepteerd dat ze aan reenacting doen ? Heb je er al over nagedacht hoe jij zou reageren als je een lichamelijk gebrek hebt waardoor je van je hobby wordt uitgesloten ?
Conclusie: dikke mensen kunnen even goed met deze hobby bezig zijn, ook vanuit historisch standpunt, en mogen ze dus beoefenen. Alleen lijkt het mij niet verstandig dat ze dat voor een groot publiek gaan doen omdat ze er door hun gebreken iets minder realistisch uitzien ...
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Vanuit historisch oogpunt, ik vind een vrouw bij de SS niet realistisch, en vooral niet met een spijkerbroek aan!
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Precies!
Daarintegen vochten er wel vrouwen in wehrmacht uniform tegen de gealieerden aan het eind van de oorlog.
En er zat vast wel ergens een dikke duitser tijdens de oorlog...maar aan het front?
En gelijk een hele kudde?
Denk het niet...

Als ik een handicap had wilde ik niet eens meedoen aan reenactment wetende dat ik niet authentiek was.
Ik ben een vrouw dus ik mag geen soldaatje reenacten, er zijn vrouwen bij die dat wel doen, maar ik dus niet.
Omdat ik het onouthentiek vind.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Volgens mij zaten erwel vrouwen bij de SS, tenminste dat heb ik gelezen in bepaalde boeken en je tevens in het boek en film Schlinders list
Plaats reactie