Reenactment en Living History
- Dodo
- Lid
omg, die pakken het niet erg serieus aan. Nooit een Duitse soldaat gezien die ruim 175 kilo woog... (nooit een WO2 duitser in het echt gezien, heb begrip hiervoor)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
Skylighter
- Lid
-
Yorick
- Lid
Skylighter schreef:Dat ziet er werkelijk nu echt niet echt! Te erg voor woorden!
Rick
het ziet er iidd niet uit, maar laat die mensen ook hun lolletje hebben?!
zolang ze maar niet op (grote) shows gaan verschijnen...
je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie!
"Arnhem bridge. And hold it!"
-
Skylighter
- Lid
het ziet er iidd niet uit, maar laat die mensen ook hun lolletje hebben?!
je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie![/quote]
Bannen, heb ik dat gezegd? Heb alleen gezegd dat ik deze mensen respectloos vind tegenover de veteranen uit de oorlog. Zeg nu eens zelf eerlijk na het zien van deze foto's, is het geen veredelde manier van oorlogje spelen zoals kleine kinderen doen???
Rick
je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie![/quote]
Bannen, heb ik dat gezegd? Heb alleen gezegd dat ik deze mensen respectloos vind tegenover de veteranen uit de oorlog. Zeg nu eens zelf eerlijk na het zien van deze foto's, is het geen veredelde manier van oorlogje spelen zoals kleine kinderen doen???
Rick
- Brianlinden
- Lid

Je moet gewoon zien.
"had hitler zulke kinderen in zijn elite eenheiden geplaatst zoals op de foto SS, FSJ etc.." dat dacht ik dus ff niet. Daarom moet je deze mensen gewoon niet toelaten als toeschouwer okee. Als reenactor NEE, en yabba van star wars moet gewoon weer onder water gaan leven dan is alles weer okee
.
"had hitler zulke kinderen in zijn elite eenheiden geplaatst zoals op de foto SS, FSJ etc.." dat dacht ik dus ff niet. Daarom moet je deze mensen gewoon niet toelaten als toeschouwer okee. Als reenactor NEE, en yabba van star wars moet gewoon weer onder water gaan leven dan is alles weer okee
-
Yorick
- Lid
Bannen, heb ik dat gezegd? Heb alleen gezegd dat ik deze mensen respectloos vind tegenover de veteranen uit de oorlog. Zeg nu eens zelf eerlijk na het zien van deze foto's, is het geen veredelde manier van oorlogje spelen zoals kleine kinderen doen???Skylighter schreef:het ziet er iidd niet uit, maar laat die mensen ook hun lolletje hebben?!
je kan ze niet gaan bannen, dat is pure discriminatie!
Rick[/quote]
sorry verkeerde bewoording: ik bedoelde er mee te zeggen dat je het ze niet kan gaan verbieden om te gaan re-enacten! als die mensen dat nou leuk vinden om te doen en toevallig/helaas zo dik zijn, daar kunnen zij toch neit veel aan helpen, laat hen op hun manier plezier hebben!
(ik vind trouwens niet dat dit soort volk op shows moet verschijnen! maar gewoon met hun groep samenkomen en lekker een middagje toeren of een veldslag naspelen, daar hebben wij toch geen last van?)
"Arnhem bridge. And hold it!"
-
Skylighter
- Lid
Van mij mogen ze samenkomen hoor een oorlogje spelen, alleen dan waarom precies de 2de wereldoorlog? Dit ligt nog "vers" in het geheugen. En dan ga je het beetje naspelen door elkaar zogenaamd dood te schieten, nou dat is leuk zeg. En ik weet bijna zeker dat de mensen op deze foto's het niet doen uit historisch oogpunt, maar gewoon uit sensatie o.i.d.Yorick schreef: sorry verkeerde bewoording: ik bedoelde er mee te zeggen dat je het ze niet kan gaan verbieden om te gaan re-enacten! als die mensen dat nou leuk vinden om te doen en toevallig/helaas zo dik zijn, daar kunnen zij toch neit veel aan helpen, laat hen op hun manier plezier hebben!
(ik vind trouwens niet dat dit soort volk op shows moet verschijnen! maar gewoon met hun groep samenkomen en lekker een middagje toeren of een veldslag naspelen, daar hebben wij toch geen last van?)
Rick
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
is het niet de bedoeling dat je historische situaties zo realistisch mogelijk weergeeft? Ik denk niet dat er FJ'ers waren met een overgewicht van 80. 90 kilo...Tim schreef:Waarom zou dat bij dikke mensen meer het geval zijn dan bij andere re-enactors ?Skylighter schreef:En ik weet bijna zeker dat de mensen op deze foto's het niet doen uit historisch oogpunt, maar gewoon uit sensatie o.i.d.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Peter M
- Lid
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Dat is net het discriminerende waar ze tegen in willen gaan. Misschien zijn ze er wel historisch mee bezig maar wordt het niet geaccepteerd dat ze aan reenacting doen ? Heb je er al over nagedacht hoe jij zou reageren als je een lichamelijk gebrek hebt waardoor je van je hobby wordt uitgesloten ?Dodo schreef:is het niet de bedoeling dat je historische situaties zo realistisch mogelijk weergeeft? Ik denk niet dat er FJ'ers waren met een overgewicht van 80. 90 kilo...Tim schreef:Waarom zou dat bij dikke mensen meer het geval zijn dan bij andere re-enactors ?Skylighter schreef:En ik weet bijna zeker dat de mensen op deze foto's het niet doen uit historisch oogpunt, maar gewoon uit sensatie o.i.d.
Conclusie: dikke mensen kunnen even goed met deze hobby bezig zijn, ook vanuit historisch standpunt, en mogen ze dus beoefenen. Alleen lijkt het mij niet verstandig dat ze dat voor een groot publiek gaan doen omdat ze er door hun gebreken iets minder realistisch uitzien ...
- Brianlinden
- Lid

-
marloes
- Lid
Precies!
Daarintegen vochten er wel vrouwen in wehrmacht uniform tegen de gealieerden aan het eind van de oorlog.
En er zat vast wel ergens een dikke duitser tijdens de oorlog...maar aan het front?
En gelijk een hele kudde?
Denk het niet...
Als ik een handicap had wilde ik niet eens meedoen aan reenactment wetende dat ik niet authentiek was.
Ik ben een vrouw dus ik mag geen soldaatje reenacten, er zijn vrouwen bij die dat wel doen, maar ik dus niet.
Omdat ik het onouthentiek vind.
Daarintegen vochten er wel vrouwen in wehrmacht uniform tegen de gealieerden aan het eind van de oorlog.
En er zat vast wel ergens een dikke duitser tijdens de oorlog...maar aan het front?
En gelijk een hele kudde?
Denk het niet...
Als ik een handicap had wilde ik niet eens meedoen aan reenactment wetende dat ik niet authentiek was.
Ik ben een vrouw dus ik mag geen soldaatje reenacten, er zijn vrouwen bij die dat wel doen, maar ik dus niet.
Omdat ik het onouthentiek vind.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966