Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

Gebruik van originele items/uniformen met re-enactment: JA of NEE

Ja. Ik vind dat moet kunnen.
23
34%
Nee. Eeuwig zonde.
43
63%
Weet NIET.
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door christiaan1989 »

Nee, eeuwig zonde, slijtage is niet tegen te gaan.
En mochten de replica's niet bestaat:
Indien het niet bestaat neem de inspanning om het zelf te maken.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door zjopske »

Er zijn ook kleding zaken die het voor je namaken op aanvraag, of ze duur zijn ik weet het niet.

Maar van bv. een Nederlands buitenmodel kun je dan wel de kraag vervangen als deze versleten is, en niet te vinden.
En je kunt het van betere stoffen maken :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door utmi »

Van mij mag je; is andermans spul heb ik niets over te zeggen.

en als het stuk gaat? wordt mijn spul meer waard...

Dus leef je uit!
Their name liveth for evermore
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Sander89 »

Ik gebruik voornamelijk origineel spul met uitzondering van de kleding (slijt zeer snel en origineel is veel te duur daarvoor). De voordelen eraan is dat het een stuk minder snel slijt als vele reproducties, je niet kan twijfelen of het wel correct eruit zien en vaak is de prijs nagenoeg gelijk voor een goede reproductie. Daarnaast vind ik het ook wel leuk om met originele zaken te lopen omdat daar wat meer historie bij zit.

Ik begrijp de sentimenten dat je originele zaken kapot zit te maken, maar de afgelopen 3 jaar heb ik dat alles maar 1 keer hoeven inkopen en verwacht niet dat het zo snel kapot gaat. In totaal is er dus bv maar 1 veldfles aan mij verloren gegaan, en gezien de hoeveelheid reenactors is dat dus verwaarloosbaar op de hoeveelheid die er in omloop zijn.
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Helmbrug »

En hoe zit het met een Nederlandse helm? Zover ik weet zijn er geen repro's van die verkocht worden en zelf knutselen word ook een beetje lastig :bonk: Dan maar orgineel dragen :P
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Nick-H »

Zolang originele battledress jasjes goedkoper zijn voor mij, dan repro, en er geen fatsoenlijke repro's worden gemaakt draag ik origineel. plus dat ik het aan de re-enactor zelf vind. geld trouwens ook voor Amerikaans.

kort gezegd FAIL topic no.1823747214 op dit forum!!

Groetjes Nick/Rupert
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door S1991 »

Nick-H schreef:Zolang originele battledress jasjes goedkoper zijn voor mij, dan repro, en er geen fatsoenlijke repro's worden gemaakt draag ik origineel. plus dat ik het aan de re-enactor zelf vind. geld trouwens ook voor Amerikaans.

kort gezegd FAIL topic no.1823747214 op dit forum!!

Groetjes Nick/Rupert
Waarom geen fatsoenlijke repro's? Meen dat die Nederlandse BD's vrij goed overeen komen....
Zoals gezegt anders na-oorlogs materiaal??
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Mr_Flibble »

Hmmm originele items die ik regelmatig gebruik

Leggings, koppel, carbine magazijn tasjes, haversack, Veldflessen, First Aid Pouch, verschillende uitrusting stukken zoals wirecutters en lineman tools, winter combat helmet, winter combat trousers, Tanker helm, Polaroid Goggles, Resistal Goggles, verschillende camera's uit de jaren 30 en 40, en m'n 1943 Willys MB.

Meeste toch wel voor Living History/Display, Maar kleding om mee in de modder te re-enacten? Dan gebruik ik vooral repro natuurlijk.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Kepie
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2004, 20:21
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Kepie »

Het origineel dan alleen egbruiken, waar het niet stuk kan gaan. Voor het gebruik tijdens spel lijkt me een beetje duur worden. Overigens wil ik wel opmerken, dat repro wel een smet is voor verzamelen. Je zit nu NL uniformen mansschappen (Repro) welke niet van echt te zijn onderscheiden. Ook de aanbieders(makers)doen er niets aan om de repro herkenbaar te maken. Je zult zien dat over een paar jaar, deze repro's als echt worden verkocht. Dan ben je flink ziek, als je 1000 Euro voor een mansschap betaald, welke voor 50 Euro in Pakistan is gemaakt :zapped: :zapped: :zapped:
Ik verzamel de zwarte en grijs/groene kepies van voor 1940. Tevens de kolbakken en andere ceremoniële hoofddeksels. Kijk ook eens naar mijn site:
www.kepie.nl
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door sniper snoop »

Gouden tip: bestudeer echte unifoprmen en ga de uniformen bekijken als je er wilt kopen. Geloof nooit de verkoper, geloof uw eigen onderzoek. Als hij zegt dat het een echt uniform is en jij ziet van niet, dan geloof je wat jij ziet!

Repro is goed als vervanger voor voorstellingen etc. Het zorgt dat origineel materieel bewaard blijft.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Erik S. »

Goh, moet ik nu ook een lijstje maken met wat ik wel/niet origineel gebruik? Ik gebruik origineel omdat van sommige items gewoon geen goede kopies zijn, alsmede maak ik zelf een hoop items die als kopie niet te verkrijgen zijn. Deze maak ik met de intentie om deze zelf te gebruiken tot ik een beter exemplaar vind. Helaas als ik deze dingen dan doorverkoop gaan ze welleens als origineel door. Tot nu toe 2 m42 camo helmen.

Wat ik origineel gebruik:

Grabendolch in top staat
Klappspaten
Canvas koppelriem met slot
Broodzak
Veldfles
Eetketel, stalen variant aan de binnenkant rood in top staat.
bayonet met kikker
Y riem in nette staat
tot voor kort originele manschappenschoenen in nette staat..

Verder heb k zelf een originele m42 pot overgespoten in camo, alsmede een gasmaskerbus. Een jasje heb ik zelf vervaardigd. Ik koop alleen origineel, of dat wat er voor door kan gaan. Zelf maken doe ik ook een hoop. Originele emblemen ook welleens... Reproductie knopen haal ik ook overal vanaf om ze met originelen te vervangen.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door christiaan1989 »

Vat het vooral niet verkeerd op Erik:
Verder heb k zelf een originele m42 pot overgespoten in camo
Persoonlijk vind ik dit verneuken van origineel materiaal. Wat is hier de pre om een niet originele pot te gebruiken? Je spuit er toch een repro laag overheen. Of zie ik dat verkeerd ? :)

Edit:

Een y riem zal er misschien niet slechter van worden als je hem gebruikt. Misschien zelfs beter als op een pop laten zitten, blijft het leer tenminste soepel. Maar zoiets als etensblikken, daar slijt toch de verf goed vanaf?

Edit 2

@ nick-h
kort gezegd FAIL topic no.1823747214 op dit forum!!
Waarom? Mag hier niet over gepraat worden. Ik vind het toch een vrij sterkte discussie waarover zo te zien de meningen uiteenlopen. Mag je elkaar niet proberen te overtuigen van je eigen argumenten? Jou "mening" is geen wet.....
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
mvr007
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:16
Locatie: beveren

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door mvr007 »

ik gebruik zelf veel orginele items voor living history

omdat er soms geen repros zijn , en als er dan zijn is de kwaliteit vaak veel te laag (kijk maar naar GS caps van soldier of fortune.)
als je er goed zorg voor draagt , dan zal er toch zelden iets kapot gaan.

het enige dat ik repro draag is men battle dress uniform, omdat die oorlogse maten bagger klein zijn.


en over het namaken van items , dat ligt niet altijd voor de hand, de constructie is vaak zo ingewikkeld ,
of de materiaal zijn soms zo moeilijk te vinden dat het vaak niet lukt.

wie wil er eens proberen met de dingen die gebruik? Orgineel is hier de enige optie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Patrick.S »

Ik heb NEE gestemd omdat ik vind dat elk item of het nu veel voor handen is of niet een stukje geschiedenis met zich mee draagt van een zeer belangrijke periode uit de wereld geschiedenis.En of het nu vroeg oorlogs of laat oorlogs is dat doet niets af aan het item hoogstens is het materiaal gebruikt anders.Dit gezegd hebbende vind ik wel dat het de keus is van de desbetreffende eigenaar hij/zij heeft er zelf voor betaald dus hij/zij is zelf verantwoordelijk wat ermee gebeurt.Je kan tegewoordig ook alles laten maken als iets op de re-enactment markt niet voor handen is.

My 2 cents.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Originele Items met Re-enacment JA of NEE?

Bericht door Patrick.S »

Nick-H schreef: kort gezegd FAIL topic no.1823747214 op dit forum!!

Groetjes Nick/Rupert
Waarom reageer je dan??
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Plaats reactie