Levende Geschiedenis foto's

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door asjemenou »

Het is erg leuk om dit soort geënsceneerde foto's te maken. Jammer genoeg heb ik er niet zoveel tijd voor.
Hoe doe je dat met je fotorolletjes/vlakfilm(?) Mr_Flibble? Kleinbeeld fotorolletjes zijn nog wel te koop maar zoals de 4x5" film is daar nog aan te komen en hoe zit het met het ontwikkelen van de fotofilm?
Ik heb zelf een aantal Oost-Duitse Praktica spiegelreflexcamera's met bijbehorende Oost-Duitse objectieven. Zo nu en dan schiet ik nog wel eens een diarolletje vol met zo'n camera maar het duurt al minstens 2 weken voordat ik het diarolletje ontwikkelt terug heb. Over een ontwikkelt fotonegatiefrolletje met contactafdruk heb ik het dan nog maar niet. :(
Ik moet wel zeggen, ik stuur mijn filmrolletjes altijd via de fotovakhandel naar een professioneel fotolab. De reden hiervoor is omdat mijn negatieven/dia's dan worden ontwikkeld met verse ontwikkelaar e.d.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door johan willaert »

Rick, heb jij een tripod voor je Speedgraphic?
Anders heb ik er eentje op overschot.... wel gerestaureerd met replica bovenplaat...
Ik hoor het wel...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Mr_Flibble »

Heb wel een driepoot, maar da's een Russische. Ben wel geinteresseerd in een correcte Amerikaanse driepoot.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Mr_Flibble »

asjemenou schreef:Het is erg leuk om dit soort geënsceneerde foto's te maken. Jammer genoeg heb ik er niet zoveel tijd voor.
Hoe doe je dat met je fotorolletjes/vlakfilm(?) Mr_Flibble? Kleinbeeld fotorolletjes zijn nog wel te koop maar zoals de 4x5" film is daar nog aan te komen en hoe zit het met het ontwikkelen van de fotofilm?
Voor middenformaat kies ik meestal een C-41 process film. Ilford XP2 super (omdat Kodak BW400CN niet meer te krijgen is in 120 format). Kunnen ze gewoon bij de locale fotoboer voor me ontwikkelen. Ik scan de negatieven zelf.
Groot formaat in Standaard B/W is nog goed te vinden (http://www.fotofilmfabriek.nl bijvoorbeeld), maar dat zul je of op moeten sturen naar een lab, of zelf moeten ontwikkelen. Ben daar drastisch over na aan het denken om dat zelf te gaan doen. Ik heb filmholders genoeg. Maar zit te denken om een paar Grafmatic holders te kopen.


Fotootje van twee weken geleden
Afbeelding
'14-'18 Museum Romagne-sous-Montfaucon
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door asjemenou »

Zwart/wit fotografie blijft heel mooi vind ik. Ik heb zelf jarenlang een doka gehad en ontwikkelde mijn fotorolletjes ook zelf. Feit is dat wanneer je je fotorolletjes zelf ontwikkeld je negatieven veel beter doortekent zijn omdat je altijd verse ontwikkelaar hiervoor gebruikt. Ik kan je het dan ook zeker aanraden. Het mooie van zelf ontwikkelen is dat je je films ook nog qua belichtingstijd kunt forceren.
Zelf ontwikkelen doe ik inmiddels niet meer, m'n doka heb ik een aantal jaren geleden opgeruimd. Als ik analoog fotografeer dan gebruik ik alleen nog maar diarolletjes. De foto's eventueel zwart/wit maken doe ik dan vervolgens in een fotobewerkingsprogramma.
Ik ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een goede fotoprinter. Mij huidige printer gaat kuren vertonen. Digitale fotolijsten zijn leuk maar een mooie ingelijste foto vind ik toch nét even wat mooier.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Mr_Flibble »

Fort Veldhuis, Heemskerk afgelopen weekend (13-14 Aug 2011)

Afbeelding
Epson R-D1

Afbeelding
"Pre-anniversary" Miniature Speed Graphic uit 1941, Kodak 101mm f/4.5 Ektar lens (1946), Ilford XP2 super film in een Graphic 23 Roll Film Holder. Ik moet de focus nog wat bijstellen.

Afbeelding
Miniature Speed Graphic

Afbeelding
Miniature Speed Graphic

Afbeelding
Miniature Speed Graphic
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Jolijn »

Zelfde evenement als hierboven (Fort Veldhuis)
Afbeelding

Afbeelding

Rest van de foto's moet ik nog even zoeken ;)

Helaas zijn ze niet goed ge-uploaded waardoor aan de rechter kant er een stuk afgevallen is...
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Mr_Flibble »

Arme Vati ;)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Jolijn »

Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door rammsander »

Zeer mooie foto's Mr_Flibble en Jolijn!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Mr_Flibble »

Thanks Rammsander,

Vanavond zal ik er nog een paar uploaden die ik gemaakt met een Leica IIIa (1938) en een Yashica TL-electro (jaren 70 Spiegel-reflex die ik gereanimeerd heb).

Jolijn, we zijn elkaar kennelijk misgelopen op het fort ;)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Jolijn »

Bedankt Sander!

@Mr_Flibble, idd, jammer. ik heb ook nog wat foto's maar ben druk bezig met de laatste voorbereidingen voor Normandië ;)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door asjemenou »

Wederom mooie foto's van de beide heren,
Mr_Flibble schreef:...en een Yashica TL-electro (jaren 70 Spiegel-reflex die ik gereanimeerd heb)...
en een mooie uitspraak van Mr_Flibble.
Ik heb zelf ook nog twee Russische Zenit camera's die ik moet "reanimeren" alleen ben ik nog op zoek naar enkele orgaandonoren hiervoor. Gelukkig is de situatie voor hen niet levensbedreigend dus ik neem de tijd. :lol:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door Mr_Flibble »

Wederom mooie foto's van de beide heren
:lol: *kuch kuch*


Sluitergordijnen setjes zijn niet zo duur..de operatie is alleen vermoeiend. Ik ben een tijdje geleden een site tegen gekomen van iemand die de lichtmeters van Zenith cameras weer tot leven bracht met moderne zonne-cellen en een potmetertje.

De rubbers van die Yashica (€2.50 op de rommelmarkt met Yashinon-DS 50/1.9 lens) waren helemaal op. Rubber was vergaan tot van die plakkerige zooi. Nieuwe set geinstalleerd (€10 van Ebay). En uiteindelijk nog een lichtlek gevonden en gefikst onder de lens van het zoekertje, maar daarvoor moest wel eerst heel de top van de camera af. Puzzelwerk!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Levende Geschiedenis foto's

Bericht door beno »

Prachtige foto's mr Flibble, dit is een van m'n lievelingstopics!
Plaats reactie