25/26 september ------------Archeon-----------
- Brianlinden
- Lid

mfhilgers schreef:Met Duitsers bedoelde ik een 1 Wehrmachtsoldaat in camouflage (jute over zijn helm) en 1 parachutist in vol uniform, ook swastika zichtbaar!!
RE-ENACTORS !!
Die heb ik niet gezien, word wel eens tijd voor een geacepteerde duitse vereniging op zulke evenementen.
Maar zijn het reenactors weet je het zeker, van wie waren die mg42,mp40 dan! die mag ze wel een keer schoonmaken!
-
Marc 82 Recon
- Lid
- mfhilgers
- Lid
Het wordt zeker tijd voor Duits reenactment!
Tenslotte hebben de Vikingen ook Dorestad kompleet geplunderd en die mogen wel komen????? Raar hoor!
En dat te bedenken dat we hier in Nederland een zeer goede vereniging hebben van mensen die Wehrmacht reenacten. Deze jongens doen dat via strikte regels en goed.
Kinderachtig dat wij als geallieerden alleenmaar tegen onszelf mogen strijden voor het publiek.
Wie Houdt nu wie voor de gek???????
Tenslotte hebben de Vikingen ook Dorestad kompleet geplunderd en die mogen wel komen????? Raar hoor!
En dat te bedenken dat we hier in Nederland een zeer goede vereniging hebben van mensen die Wehrmacht reenacten. Deze jongens doen dat via strikte regels en goed.
Kinderachtig dat wij als geallieerden alleenmaar tegen onszelf mogen strijden voor het publiek.
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Ik denk tot het nog TE vers in het geheugen licht(De tweede wereldoorlog).mfhilgers schreef:Het wordt zeker tijd voor Duits reenactment!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Brianlinden
- Lid

mfhilgers schreef:Het wordt zeker tijd voor Duits reenactment!
Inderdaad, ik mis altijd een leegte op dit soort events, waarschijnlijk als ik 17 ben stap ik in de "stoute" schoenen als duits reenactor als kennismakingsjaar zegmaar.
Grt, Brian
- mfhilgers
- Lid
Mensen, laten we nu even reeel doen, de Duitsers zaten hier.
Doen we aan levende geschiedenis of niet?
Moeten we tijdens mockbattles op bosjes schieten?
Het publiek wil zien dat de Duitsers verliezen.
Vergeet een ding niet: Er is nooit onderzoek gedaan naar wat het publiek vindt van Duitsers op een evenement!!
IK heb meegemaakt op Archeon dat er keurig een bordje stond dat er Duitsers aanwezig waren en met welk doel. De keuze is dan aan het publiek om dan door te lopen of niet. En als het gerucht gaat dat er iemand aanstoot aan neemt moet ineens delen van het uniform afgeplakt worden. Dit vind ik het toonbeeld van schijterigheid!
Ik spreek veel , heel veel veteranen (militair en burger!) en ik ben er niet een tegengekomen zie zei: "Dit kan niet" .
Zij hebben er begrip voor dat dat er ook bij hoort wil je HUN verhaal zo goed mogelijk vertellen.
Doen we aan levende geschiedenis of niet?
Moeten we tijdens mockbattles op bosjes schieten?
Het publiek wil zien dat de Duitsers verliezen.
Vergeet een ding niet: Er is nooit onderzoek gedaan naar wat het publiek vindt van Duitsers op een evenement!!
IK heb meegemaakt op Archeon dat er keurig een bordje stond dat er Duitsers aanwezig waren en met welk doel. De keuze is dan aan het publiek om dan door te lopen of niet. En als het gerucht gaat dat er iemand aanstoot aan neemt moet ineens delen van het uniform afgeplakt worden. Dit vind ik het toonbeeld van schijterigheid!
Ik spreek veel , heel veel veteranen (militair en burger!) en ik ben er niet een tegengekomen zie zei: "Dit kan niet" .
Zij hebben er begrip voor dat dat er ook bij hoort wil je HUN verhaal zo goed mogelijk vertellen.
- Brianlinden
- Lid

-
marloes
- Lid
Ik begin niet aan de SS-wehrmacht-duitse soldaten discussie, die heb ik al vaak gevoerd.
Duitsers kunnen zo langzamerhand wel een beetje maar als organisatie dat niet wil, dan zit ik er niet zo mee.
En ik heb weer wel mensen ontmoet die het er moeilijk mee hadden.
Hoe dan ook, zolang er een waarschuwingsbordje staat vind ik het best.
Anyway, ik was er dit jaar ook bij, ik heb niets met burma dus deed ik mee met de 1914-1918 jongens als Belgische vluchtelinge.
Was ook wel eens leuk om te doen, jammer genoeg heb ik er niet zo veel fotos van.
Hier staan mijn fotos;
http://www.joeri.net/reenactmentfotos/lplg2004/
Duitsers kunnen zo langzamerhand wel een beetje maar als organisatie dat niet wil, dan zit ik er niet zo mee.
En ik heb weer wel mensen ontmoet die het er moeilijk mee hadden.
Hoe dan ook, zolang er een waarschuwingsbordje staat vind ik het best.
Anyway, ik was er dit jaar ook bij, ik heb niets met burma dus deed ik mee met de 1914-1918 jongens als Belgische vluchtelinge.
Was ook wel eens leuk om te doen, jammer genoeg heb ik er niet zo veel fotos van.
Hier staan mijn fotos;
- mfhilgers
- Lid
Naar ik heb horen vertellen was dit het laatste LPLG weekend in Archeon.
De sfeer was er goed maar helaas had de organisatie de parade geschrapt. Dit vind ik erg jammer. Je bent met je eigen display bezig en ziet weinig van de anderen. Ik vond de parade altijd een mooi moment om waardering voor de andere werkgroepen te tonen.
Jammer, ik hoop dat op de nieuwe plaats waar het georganiseerd gaat worden wel weer terugkomt.
De sfeer was er goed maar helaas had de organisatie de parade geschrapt. Dit vind ik erg jammer. Je bent met je eigen display bezig en ziet weinig van de anderen. Ik vond de parade altijd een mooi moment om waardering voor de andere werkgroepen te tonen.
Jammer, ik hoop dat op de nieuwe plaats waar het georganiseerd gaat worden wel weer terugkomt.
-
marloes
- Lid
Ja jammer van de optocht.
Archeon als locatie zal ik missen, de organisatie iets minder...
maar ja eerste lplg was op slot loevestein en rondom een mooi kasteel of een oud fort lijkt me ook wel wat.
Archeon als locatie zal ik missen, de organisatie iets minder...
maar ja eerste lplg was op slot loevestein en rondom een mooi kasteel of een oud fort lijkt me ook wel wat.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- Brianlinden
- Lid

marloes schreef: Anyway, ik was er dit jaar ook bij, ik heb niets met burma dus deed ik mee met de 1914-1918 jongens als Belgische vluchtelinge.
Hier staan mijn fotos;
Dan heb ik jouw gezien met een pop in je arm
-
marloes
- Lid
Zeg beetje meer respect voor mijn arme babytje ja!Brianlinden schreef:marloes schreef: Anyway, ik was er dit jaar ook bij, ik heb niets met burma dus deed ik mee met de 1914-1918 jongens als Belgische vluchtelinge.
Hier staan mijn fotos;
Dan heb ik jouw gezien met een pop in je armlol!
Was niet mijn kind hoor...lette er even op voor een kennis...