detail foto's Brengun carrier
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 5 keer
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Een orginele M5A1 Stuart Johan? En zo jah, hoelang is dat dan wel niet geleden. Denk trouwens ook niet dat er nog veel musea's zijn die zoiets weg doen. En inderdaad, dat wordt een pijnlijke investering ook voor mij. Maargoed als je een fatsoenlijke baan hebt en je spaart er 3 a 4 jaar voor, dan is het te doen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Darryl
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
In dit geval had ik het dan over een die gewoon 'onklaar' gemaakt is. En jij hebt het over even rijden, maar heb je wel een idee van het onderhoud dat je eraan hebt en hoe duur dat ding rijdt. Ten eerste moet zo'n tank een half uur stationair lopen voordat de motor warm is gedraaid en daarna wil dat ding wel rijden, maar hij rijdt iets van 1 op 2 ofzow.darryl1234_gubbels schreef:Mag je er eigenlijk mee op de weg ?
We hebben wel 3 hectare wei maar op de weg is toch leuker![]()
-
johan willaert
- Lid
- Contacteer:
Dat is zo'n 2 jaar geleden....SiNiStEr schreef:Een orginele M5A1 Stuart Johan? En zo jah, hoelang is dat dan wel niet geleden.
De Stuart en de Grizzly uit hetzelfde lot stonden op WAW in Ursel afgelopen zomer..
En het zijn niet de musea die verkopen, maar particulieren....
Als je in de juiste richting zoekt is alles te koop.....
Johan
29th Let's Go!!!!!
- SiNiStEr
- Lid
Das waar Johan, het is in ieder geval mijn grootste wens om zelf ooit nog een Stuart te bezitten. Het klinkt misschien een beetje raar, aangezien ik een Stuart wil hebben en niet iets in de richting van een Sherman ofzow, maar zoals ik al zei heb ik wat onverklaarbaars met kleine tanks en voertuigen. Ik heb ook een heel mooi bouwmodel van een M5A1 Stuart op mijn kamer staan, waar ik nog wel een keer wat foto's van maak.
Ik vind persoonlijk de Stuart een van de mooiste tanks van de oorlog, ontzettend compact, en zelfs mee te nemen in zweefvliegtuigen. Dat is als ik mij niet vergis ook gebeurt bij de landingen in Normandie. Toen zijn er volgens mij ook Stuart's in zweefvliegtuigen, meegekomen om te zorgen dat de gelande parachutisten meteen wat lichte tankondersteuning hadden. De Stuart is overigens ook de eerste Amerikaanse tank die in de oorlog gebruikt is. Hij is voor het eerst in gezet in Afrika door de Engelsen. Dat was echter nog wel het M3 model van de Stuart.
Ik vind persoonlijk de Stuart een van de mooiste tanks van de oorlog, ontzettend compact, en zelfs mee te nemen in zweefvliegtuigen. Dat is als ik mij niet vergis ook gebeurt bij de landingen in Normandie. Toen zijn er volgens mij ook Stuart's in zweefvliegtuigen, meegekomen om te zorgen dat de gelande parachutisten meteen wat lichte tankondersteuning hadden. De Stuart is overigens ook de eerste Amerikaanse tank die in de oorlog gebruikt is. Hij is voor het eerst in gezet in Afrika door de Engelsen. Dat was echter nog wel het M3 model van de Stuart.
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 18 nov 2004, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
johan willaert
- Lid
- Contacteer:
-
Tank Eating Tiger
- Lid
Vergeet niet dat deze tanks in sommige landen nog gewoon rondrijden. Zo staan er in Bosnie nog aardig wat oude Amerikaanse M36's. Ook worden daar nog regelmatig FLAKvierlings gevonden.
Stuart is natuurlijk iets lichter maar de verhoudingen zullen redelijk kloppen.
Jelle
Dat eerste hangt helemaal af van wat voor soort motor er in de tank ligt. De meeste tanks kunnen in principe wel redelijk snel rijden nadat ze gestart zijn maar ze zijn dan niet bijzonder zuinig. Zo stond er op Wings and Wheels afgelopen jaar een Sherman. Deze verbruikte in het begin van de rit 16 liter op krap twee kilometer. Normaal verbruik (ook weer afhankelijk van soort motor) kan zijn 4 op 1.Ten eerste moet zo'n tank een half uur stationair lopen voordat de motor warm is gedraaid en daarna wil dat ding wel rijden, maar hij rijdt iets van 1 op 2 ofzow.
Stuart is natuurlijk iets lichter maar de verhoudingen zullen redelijk kloppen.
Jelle
- Darryl
- Lid
Eventje laten horen hoe het ervoor staat
:
Ik heb de rupsbanden en de wielen al af. Voor de aandrijving gebruik ik gewoon boormachine motoren uit mijn Battlebot
.
Binnekort plaats ik wel een foto
.
Ik heb de rupsbanden en de wielen al af. Voor de aandrijving gebruik ik gewoon boormachine motoren uit mijn Battlebot
Binnekort plaats ik wel een foto
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Darryl
- Lid
Hier kunnen jullie zien hoe het er ongeveer uitziet
http://home.btconnect.com/british_tanke ... tracks.htm
http://home.btconnect.com/british_tanke ... tracks.htm
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
- Darryl
- Lid
BedanktJurrie schreef:Wat een werk zeg! Ik vind het echt knap als je zoiets kan maken!
Kom ik daar met mn bijna pre-assembled 1:16 King Tiger
Ga je er ook nog geluid en dergelijke op/aan bouwen?
Jurrie
Misschien wel maar ik moet hem eerst RC bestuurbaar maken