Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vanmiddag was ik voor mijn werk in Deventer toen ik daar een aantal lieden militair verkleed zag. Ook meisjes en vrouwen in jaren 40 kleding. Ik sprak een van hen aan naar het hoe en waarom. Bleek dat ze bezig waren met een stuk naspelen van Brug te Ver. Zegt het iemand iets? Iets van gehoord of gezien?
Gisteren was het 60 jaar geleden dat Doesburg en omstreke werd bevrijd. Volgens mij Deventer ook. Operatie Cannonshot van de Canadese Polar Bear divisie??
jwolsink schreef:Gisteren was het 60 jaar geleden dat Doesburg en omstreke werd bevrijd. Volgens mij Deventer ook. Operatie Cannonshot van de Canadese Polar Bear divisie??
De Polar Bear Divisie is een Britse divisie maar stond in 1945 wel onder het commando van de Canadezen. Ze hebben ook niet deelgenomen aan operatie Cannonshot. Dat was de Canadese 1e Divisie. De Polar Bear Divisie die deed op 12 april mee aan operatie Anger een dag later als operatie Cannonshot.