metaaldetector info
Dodo, met de discriminatieknop kan je nooit zien of het munitie is of niet.. munten zijn van koper, kogels ook. Kokerbijl is een stuk koper, een gevaarlijke deto ook... dus het is gewoon oppassen en niks gevaarlijks meenemen
Als u met je zoon gewoon naar romeins wilt zoeken, heb ik niks gezegd
ik dacht dat u naar munitie wilde zoeken
Veel succes in iedergeval en laat het weten als uw zoon wat vindt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
FELIX
- Lid
Als u met JE zoon........... grapjeRelicHunter44 schreef:Dodo, met de discriminatieknop kan je nooit zien of het munitie is of niet.. munten zijn van koper, kogels ook. Kokerbijl is een stuk koper, een gevaarlijke deto ook... dus het is gewoon oppassen en niks gevaarlijks meenemenAls u met je zoon gewoon naar romeins wilt zoeken, heb ik niks gezegd
Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Probeer je ook te verdiepen in de lokale geschiedennis. Zo kom je te weten welke plekken zijn gebombardeerd en welke plekken zwaar gevochten is. Deze plekken kun je dan het beste niet gaan zoeken wil je niet in aanraking komen met munitie.
Maar je komt er ook achter waar archeologische plekken zijn. Dit zijn dan de plekken waar je dan mooi kan gaan zoeken.
Zelf heb ik geen detector maar vroeger veel met het blote oog bij me opa op het land gevonden. Het vinden van een klein muntje kan echt geweldig zijn. Zeker voor een kind van 9 jaar.
Maar je komt er ook achter waar archeologische plekken zijn. Dit zijn dan de plekken waar je dan mooi kan gaan zoeken.
Zelf heb ik geen detector maar vroeger veel met het blote oog bij me opa op het land gevonden. Het vinden van een klein muntje kan echt geweldig zijn. Zeker voor een kind van 9 jaar.
- Dodo
- Lid
Zo zie je maar, ik had het dus niet helemaal goed..RelicHunter44 schreef:Dodo, met de discriminatieknop kan je nooit zien of het munitie is of niet..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
Af en toe denk ik echt dat jij niks beters te doen hebtFELIX schreef:Als u met JE zoon........... grapjeRelicHunter44 schreef:Dodo, met de discriminatieknop kan je nooit zien of het munitie is of niet.. munten zijn van koper, kogels ook. Kokerbijl is een stuk koper, een gevaarlijke deto ook... dus het is gewoon oppassen en niks gevaarlijks meenemenAls u met je zoon gewoon naar romeins wilt zoeken, heb ik niks gezegd
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
FELIX
- Lid
Ja sorry kon het niet laten.........maar verder ON-topicRelicHunter44 schreef:Af en toe denk ik echt dat jij niks beters te doen hebtFELIX schreef:Als u met JE zoon........... grapjeRelicHunter44 schreef:Dodo, met de discriminatieknop kan je nooit zien of het munitie is of niet.. munten zijn van koper, kogels ook. Kokerbijl is een stuk koper, een gevaarlijke deto ook... dus het is gewoon oppassen en niks gevaarlijks meenemenAls u met je zoon gewoon naar romeins wilt zoeken, heb ik niks gezegd
![]()
![]()
![]()
Groeten R.
-
Philip,ABRG
- Lid
-
n2
- Lid
Zie: http://www.xp-detectors.nl/Philip,ABRG schreef:In Hulst zit een zaak die veel info en ook metaal detectors heeft, hebben ook een eigen zoek museum, neem daar eens kontakt mee op.
-
Philip,ABRG
- Lid
-
ironmarc
- Lid
Als jullie besluiten om een detector voor hem te kopen, zorg dan altijd dat er een volwassene met hem meegaat die hem kan begeleiden en toezicht houden op wat hij naar bovenhaald, dat lijkt mij het verstandigst.
Is absoluut een leuke hobby voor zowel jong als oud ben ik van mening, zolang de kleintjes maar goed begeleid worden en het goede voorbeeld krijgen!
Is absoluut een leuke hobby voor zowel jong als oud ben ik van mening, zolang de kleintjes maar goed begeleid worden en het goede voorbeeld krijgen!
-
Il_Monco
- Lid

wat is het verschil tussen iemand van 9 en iemand van 15? inderdaad...RelicHunter44 schreef:Jep, heb het al verwijderd, maar vind je zelf niet dat het levensgevaarlijk is als een kind van 9 naar munitie/WO II spullen zoekt? En geloof me, WO II relics is 80% munitie... Maar idd, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat hij zei dat ie speciaal naar munitie wou zoeken.Tim schreef:Ik zou een beetje een rustiger toontje aannemen relichunter;
volgens mij is dit gewoon een vader die een detector wil kopen voor zijn zoontje, maar toch wat bezorgd is wat er kan gebeuren als die nu es munitie vindt. En die kans is groot als je in een dorp leeft dat tijdens de oorlog is platgebombardeerd. Dan zou ik ook bij een wo2 forum aankloppen.
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
-
Il_Monco
- Lid

ik bedoel dat jij het gevaarlijk vind om een kind van 9 te gaan laten zoeken terwijl je zelf niet veel ouder bent?
dat iemand "ervaren" is en de "kennis" heeft klinkt leuk maar uiteindelijk zal het risico niet minder zijn, tenzij je voor de EOD werkt.
Al ben je 50 jaar dan nog is het onverantwoord, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
dat iemand "ervaren" is en de "kennis" heeft klinkt leuk maar uiteindelijk zal het risico niet minder zijn, tenzij je voor de EOD werkt.
Al ben je 50 jaar dan nog is het onverantwoord, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Jah dat is jouw mening jah! Ik vind bijna 16 jaar en stuk meer dan 9! Jij hebt duidelijk totaal geen verstand van zoeken naar WO II overblijfselen, want jij zegt dat het risico niet minder zal zijn, maar met de juiste kennis en technieken zal dit zeker vermindert worden 
- Oberschütze
- Lid
- Contacteer: