Metaaldetector verbod op nederlandse slagvelden??

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Robp79
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005, 19:13
Locatie: brabant

Metaaldetector verbod op nederlandse slagvelden??

Bericht door Robp79 »

Hallo,

Ik heb eerder begrepen dat het zoeken met een MD in nederland toegestaan is tenzij er een bordje bij staat dat het verboden is?

en ik lees net een ouder artikel hier dat er bij Oosterbeek niet gezocht mag worden en dat ze er streng op controleren?? Kan iemand mij vertellen of dit waar is of niet en vertellen of er veel gecontroleerd wordt...

Grtz Rob
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, er geld vrijwel bij elke goede vindplaats in Nederland een APV, daar mag je niet zoeken en op sommige plaatsen zelfs geen metaaldetector in je auto hebben.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Klopt bij Oosterbeek mag je niet zoeken. Tenzij je in het bezit ben van een verlof. Maar er zijn veel plaatsen waar je niet mag zoeken.

Je moet dus erg oppassen dat je geen boswachter tegen het lijf loopt. Want de kans bestaat dus dat hij je metaaldetector in beslag neemt. Ook kan je een proces verbaal krijgen.

Ben zelf geen zoeker dus er zijn vast wel andere mensen die meer hierover kunnen vertellen.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

maar waar mag je dan wel zoeken ???
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vrijwel nergens... en als je iets wilt vinden IN nederland, moet je wel illegaal zoeken of een verlof hebben...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Robp79
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005, 19:13
Locatie: brabant

Bericht door Robp79 »

Een verlof kun je die aanvragen bij de desbetreffende gemeente? En dat houdt zeker in dat je alles wat je opgraaft moet inleveren?

De landingszone bij oosterbeek is zeker goed beveiligd door boswachters? en ik neem aan dat die ook op zondag werken? :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Robp79 schreef:Een verlof kun je die aanvragen bij de desbetreffende gemeente? En dat houdt zeker in dat je alles wat je opgraaft moet inleveren?

De landingszone bij oosterbeek is zeker goed beveiligd door boswachters? en ik neem aan dat die ook op zondag werken? :)
Ja een verlof moet je bij de desbetreffende gemeente aanvragen. In hoevere ze toezicht houden weet ik niet. Maar het is in ieder geval niet makkelijk om aan een verlof te komen.

Ja en ook kun je op zondag boswachters verwachten bij de dropzone in Oosterbeek. Als ze je betrappen loop je de kans je detector kwijt te raken en je kan een proces verbaal krijgen. Je kan natuurlijk vluchten, maar zij kennen het gebied beter dan jij. :P
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Niet alleen Harry "De pitbull" en dat is hij echt de Oosterbeekse boswachter werkt op Zondag, wat dacht je van de boer op wiens land de landing/dropzones liggen, veel succes als hij je ziet, en leuk dat je op het forum was, verder dan 3 posts kom je dan niet.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

[quote="Robp79"]Een verlof kun je die aanvragen bij de desbetreffende gemeente? En dat houdt zeker in dat je alles wat je opgraaft moet inleveren?

Ede,Renkum, en Arnhem geven geen vergunning (meer) uit.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Als je alles moet afgeven wat je vind kan je toch ook stiekem wat houden of niet? :?
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

FELIX schreef:Als je alles moet afgeven wat je vind kan je toch ook stiekem wat houden of niet? :?
Ze komen je ook thuis bezoeken als ze je oppakken. Even kijken of je daar niks verkeerds hebt liggen.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Nico Roelofs schreef:
FELIX schreef:Als je alles moet afgeven wat je vind kan je toch ook stiekem wat houden of niet? :?
Ze komen je ook thuis bezoeken als ze je oppakken. Even kijken of je daar niks verkeerds hebt liggen.
Ja ok als ze je pakken, maar als je een verlof hebt, moet je dan ook alles afgeven wat je vind of niet? In dat geval zou je wel wat mee kunnen nemen. :D

En je kan die dingen thuis best verstoppen. :wink:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Is natturlijk niet zo slim, ALS je al een ontheffing krijgt moet je natuurlijk wel open kaart spelen, als men hier achterkomt ben je je ontheffing kwijt. en heb je helemaal niks.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Ja ok, maar waar doe je het zoeken voor? Natuurlijk om dingen te vinden! Ik kan me wel voorstellen dat mensen berijd zijn deze af te geven mar ik zou toch enkele ''bijzondere'' stukken trachten te behouden.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

In goed overleg is alles mogelijk, de meeste gemeente's zal het gaan om archeologische vondsten, niet om een bajonet, ik maak altijd een rapportje over de vindplaats, met wanneer ik daar gezocht hen en wat er gevonden is, is de afspraak.
Plaats reactie