duitsers met buitgemaakte wapens

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Re: Atoom.

Bericht door aKoni »

Soviet:German schreef:Heeft er iemand meer info over dat Atoom project.?
Als je de zoekfunctie gebruikt van dit forum zul je neem ik aan heel wat info erover vinden ;)
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik hoop dat je een beetje Engels kunt:

http://en.wikipedia.org/wiki/German_atomic_bomb_project
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

bedankt allemaal voor de foto's!
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Duitsland was in april 1945 in staat om een 'vuile bom' te maken, toch? De lancering ervan (een verbeterde V2 of zelfs V30 werd uitgesteld en was later niet eens meer mogelijk. Zoiets?

En kent iemand het boekje met foto's van buitgemaakte tannks, panzerwagens, etc. van Signal? Ik ben de titel kwijt, iets met Beutewagen?

Alex
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Beutewaffen? is de benaming van buitgemaakte wapens.....
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Hier nog een drietal foto's van een Amerikaanse M8 Greyhound, buitgemaakt door de Duitsers ...

Afbeelding
Foto 1 : Deze M8 werd in de herfst van 1944 door de Duitsers in Noord-Frankrijk buitgemaakt. Bemerk de ontbrekende spatborden en de éénassige aanhangwagen aan de M8 gekoppeld.

Afbeelding
Foto 2 : Een tweede M8, buitgemaakt door dezelfde Duitse eenheid. Het voertuig lijkt nog intact qua spatborden.

Afbeelding
Foto 3 : Diezelfde M8 als op foto 1 : haastig werden de Amerikaanse kentekens overschilderd door een Duits balkenkruis, waarbij de verf uitliep ...

Foto's : Captured Armored Cars And Other Vehicles In Wehrmacht Service In World War II - Werner Regenberg - Schiffer Publishing Ltd.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Zijn dat geen troepen van de 116. Panzerdivision "Windhund" ?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Ik heb er totaal geen idee van welke eenheid het betreft.
Overigens zou het wel eventjes interessant zijn om dit te weten. :wink:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
vlim
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 jun 2005, 01:03

Bericht door vlim »

Nog even over de Sten.

Mauser heeft in de late oorlogsjaren nog een beperkte serie Sten guns geproduceerd. Deze serie van ongeveer 10.000 stuks werd geproduceerd op verzoek van de Duitse overheid om het tekort aan wapens aan te vullen en omdat de Sten door Mauser simpel en snel was te produceren uit aanwezige compomenten.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

De Duitsers waren absoluut niet in staat om een atoombom te maken. De hoeveelheid sterk water dat de Amerikanen onder een kerkje in een grot? vonden was veels te weinig om een atoombom van te maken.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Marlibica
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006, 18:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Marlibica »

Ik denk dat je zwaar water bedoeld, verder klopt het wel. Was laatst nog een documentaire over op Discovery.

Maar goed, back on-topic, plaatjes van Duitsers met buitgemaakte wapens.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

owh foutje :P maar klopt die documentaire heb ik ook gezien, vond ik best interresant. Maar back on topic.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

alex schreef:De Duitsers waren absoluut niet in staat om een atoombom te maken. De hoeveelheid sterk water dat de Amerikanen onder een kerkje in een grot? vonden was veels te weinig om een atoombom van te maken.
Ze waren in staat om nucleaire wapens te maken, maar deze waren niet te vergelijken met de Amerikaanse atoombom.
Daarvoor zijn meerdere redenen: Het Duitse atoomproject was kleinschaliger en door Duitsland heen verspreid en d'r waren meerdere organizaties die ermee bezig waren ipv één centraal orgaan.

Het Duitse nucleaire project valt moeilijk te vergelijken, gezien de Amerikanen alles op alles stelde om de atoombom te maken en Duitsland niet enkel een mogelijke atoombom aan 't onderzoeken waren, maar alle soorten van nucleaire wapens.
Ook de kosten en moeite werden in het Derde Rijk anders ingedeeld (Het V-2 project en de tunnel projecten).
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie