Hulp bij identificatie aub!

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Donitz schreef:* ik denk niet dat een ridderkruis 1e klas bestaat, er bestaat wel een ijzeren kruis 1e klas
Waarom schrijf je dan...
Donitz schreef:[...] kijk maar naar zijn onderscheiding (pour le merite ) over zijn ridderkruis 1e klas.
Donitz schreef:*ik denk niet dat het pour le mirite uit wo2 komt, maar uit wo1
*nee ik denk niet dat het pour le marite voor die acties is gegeven, maar ik noem twee dingen van Rommel die beschreven werden als buitengewone diensten ( succesen )
* pour le merite is niet alleen aan generaals uitgerijkt, maar niet veel generaals van de Wehrmacht hadden die onderscheiding ontvangen.
Goring had er ook een dacht ik en hij was eskade lijder aan het einde van wo1 van jagdfliegergroupe von Richshofen. om maar even een voorbeeld te noemen.
Waarom schrijf je dan...
Donitz schreef:kijk maar naar zijn onderscheiding (pour le merite ) over zijn ridderkruis 1e klas. Deze onderscheiding is enkel aan een aantal generaals toegekend wegens buitengewone verdiensden ( denk aan antlantikwall en Afrika korps acties ).
Zullen we zeggen dat ik het vanzelf beter kan lezen als jij gewoon opschrijft wat je wil zeggen. Nu schrijf je blijkbaar op mysterieuze wijze iets heel anders dan wat je wil schrijven.
Donitz schreef:*nope rommel was niet vaak bij zijn troepen aanwezig tijdens voorbereidingen.
Bronnen?
Donitz schreef:*jah dat denk ik wel ja dat het tijdens voorbereidingen gemaakt is, gezien de omgeving.
Welke omgevingen, wat zegt die omgevingen dan?
Donitz schreef:*het volksleger ( de vulkstorm of hoe je dat ook schrijven mag ) had geen kraagspiegels op de overjassen, in tegenstelling tot de wehrmacht waar Rommel van was.
Bronnen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Rustig aan Harro. Je punt is duidelijk.

Het is niet een 'pest the new guy weg' topic :wink:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat weet ik wel doc, maar als er zoveel onzin uitkomt en mensen vervolgens zeggen dat het aan mij ligt. Ik lees echt niet altijd alles even goed maar in dit geval... 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Donitz schreef:*het volksleger ( de vulkstorm of hoe je dat ook schrijven mag ) had geen kraagspiegels op de overjassen, in tegenstelling tot de wehrmacht waar Rommel van was.
De Wehrmacht droeg ook geen kraagspiegels op een overjas.

P.s. het is Volkssturm :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Donitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2006, 19:39

Bericht door Donitz »

nja, ik geloof niet dat dit de plek is om een les Nederlands te krijgen?
sinken oder siegen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het heeft niet met Nederlandse les vandoen maar alles met normaal discussiëren over wat je schrijft. Als je iets opschrijft dat niet klopt dan moet je kritiek kunnen verdragen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Harro heeft wel een point..
Je kan iets veronderstellen maar gelieve dan ook eens verder uit te zoeken of je je beweringen kan staven.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Plaats reactie