Heeft, of weet iemand afbeeldingen van Duitse voertuigen in Italiaanse dienst? Het liefst van de volgende voertuigen:
Krauss Maffei Sd.Kfz. 7 half-track
PzKpfw IV
Stugg
Alvast bedankt,
Veltro
Duitse wapens in Italiaanse dienst
- Veltro
- Lid
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Polte
- Lid
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Veltro
- Lid
Super bedankt voor de inzet en deze mooie foto, maar het is helaas niet wat ik zoek. Deze Semovente (of in de Duitse termen Sturmgeschutz) is gebaseerd op de Fiat M13/42 tank en is een geheel Italiaanse ontwikkeling.
Ik ben echt op zoek naar foto's van originele Duitse voertuigen in Italiaanse dienst. Ik heb al foto's van bijvoorbeeld Franse, Engelse, Russische uitrusting gebruikt door de Italianen, maar foto's van Duitse panzer uitrusting heb ik nog niet.
Dus hulp is zeer bruikbaar. Ik gebruik deze info voor mijn persoonlijke file en voor toekomstige modelbouw projecten.
Veltro
Ik ben echt op zoek naar foto's van originele Duitse voertuigen in Italiaanse dienst. Ik heb al foto's van bijvoorbeeld Franse, Engelse, Russische uitrusting gebruikt door de Italianen, maar foto's van Duitse panzer uitrusting heb ik nog niet.
Dus hulp is zeer bruikbaar. Ik gebruik deze info voor mijn persoonlijke file en voor toekomstige modelbouw projecten.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Tim
- Lid
- Contacteer:
OK, dan heb ik ook weer wat geleerd. Wel Sturmgeschutz dus, maar blijkbaar toch door de Italianen zelf gebouwd.
Ik kan je helaas niet verder helpen, misschien kan je op de verschillende sites en fora eens kijken naar Duitse foto's van in Afrika. Italiaanse foto's zijn op zich al erg moeilijk te vinden.
Ik kan je helaas niet verder helpen, misschien kan je op de verschillende sites en fora eens kijken naar Duitse foto's van in Afrika. Italiaanse foto's zijn op zich al erg moeilijk te vinden.
- Veltro
- Lid
De Italianen hebben een hele Semovente (sturmgeschutz) reeks ontwikkeld welke later ook de Duitse Whermacht hebben versterkt. De ultieme exemplaren waren de Semovente 90/53 (dus 90 mm kanon=Italiaans gebouwde duitse 88 mm alleen iets verder uitgeboord) en de Semovente 105/25 (dus 105mm geschut). Het waren erg goede gevechtsvoertuigen. Foto's zijn niet zo moeilijk te vinden hoor, maar de meeste interreseert het gewoon niet.
De 3 bekende fotowerken op het gebied van Italiaans panzer zijn:
Italian Armored Vehicles of World War Two
Italian Medium Tanks in action, beide van squadron/signal publications
en het belangrijkste werk; de tiendelige reeks "fronte terra"
De Duitsers hebben de Italianen heel wat materiaal geleverd. Van vliegtuigen heb ik wel foto's maar van de land equipment wil het maar niet vlotten. Mocht iemand nog iets weten, graag.
Veltro
De 3 bekende fotowerken op het gebied van Italiaans panzer zijn:
Italian Armored Vehicles of World War Two
Italian Medium Tanks in action, beide van squadron/signal publications
en het belangrijkste werk; de tiendelige reeks "fronte terra"
De Duitsers hebben de Italianen heel wat materiaal geleverd. Van vliegtuigen heb ik wel foto's maar van de land equipment wil het maar niet vlotten. Mocht iemand nog iets weten, graag.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!