Behalve enkele EGA's die heel misschien dateren naar WO2, is er op je foto's niets, maar ook niets te zien dat verwijst naar WO2
Droom verder...

Zelfde geld voor jouw middag...Tinus schreef:heel misschien dateren, donder toch op johan. 25 jaar met de 2e wo bezig, weggegooide tijd!
Tinus schreef:"A Different War: Marines In Europe And North Africa," By LtCol Harry W. Edwards USMC (Ret)
hier in staat onder andere:
Their training began at Achnacarry, Scotland, where the Marines were quartered in Nissen huts. Their beds consisted of wooden slabs, laid across six-inch blocks with straw mats as mattresses. Their working day was from 0830 to 1740, with time off only on Saturday afternoons. Training was in 40-minute periods allocated as follows: Bren gun, 16 periods; Thompson sub-machine gun, 4; grenades, 9; pistol, 4; foreign arms, 6; Garand rifle, 10; firing all weapons, 20; physical training, 21; bayonet, 6; climbing, 4. In addition, there were various course exercises, toggle bridging, field craft (scouting and patrolling), marching, map-reading, and two field exercises of 16 and 36 hours each.
We willen je best geloven?Dodo schreef: We willen je best geloven, maar je moet wel met harde bewijzen komen. Het zou spectaculair zijn, en een verhaal dat iedere wo2 geinteresseerde zou moeten weten.
Geloven is mooi. Maar als er feiten niet blijken te kloppen mag je gerust vraagtekens bij het verhaal zetten.viny schreef:
Je gelooft iemand, of je gelooft hem niet, lijkt mij...
Het lijkt mij dat deze jongen gewoon zijn verhaal verteld over wat zijn opa heeft meegemaakt. Ik vind het wat vaag om meteen te zeggen: 'Nee dat kan niet, dat heeft je opa niet meegemaakt' ook al zijn daar feiten en bewijzen voor.
Ik geloof je hoor! en vindt het een erg indrukwekkend verhaal.