What's on the picture?

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

terugtrekking in 1944-1945 misschien? er is al gesuugereerd dat het in polen was dus waarom niet in de eindfase van de oorlog? zijn dat geen mark-iv op de achtergrond?
it's not how many you write but what you write in the books of history
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Hey,

Volgens mijn idee is het oekraine en dan nog in de begin aanval maar dat zegt mijn gevoel een beetje wanneer ze polen binnenvielen was het niet zo warm dat ze op deze manier erbij liepen, maar ze hadden zich wel beschermd tegen de kou dat zie je aan de soldaat die links op de tank zit aan zijn schoenen.

Ze hebben allemaal hun uniform en materiaal nog heel bij zich als ik zo kijk naar die mortier plaat zie ik niet zoveel beschadigingen, ik weet dat het ook aan de foto kan liggen maar zo oud is die zeker niet!

Ik heb even zitten zoeken en denk dat het de 4 Pz Divisie is rond 29 juni, 1941.
Dat haal ik uit de bronnen die ik heb(boeken internet)

Maar ik kan me ook vergissen hoor :P

Gr
Nick
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

snx ze ma ge ebt gelijk kwa die beschadigingen op die plaaat
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Toekomstige post graag wel geheel in het Nederlands plaatsen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

arneken schreef:snx ze ma ge ebt gelijk kwa die beschadigingen op die plaaat
Owja??? :?

Harro bracht het verlossende woord, hij zei dat het een redelijk bekende foto was van een serie die gemaakt is nabij Prochorovka tijdens de Schlacht im Kursker Bogen - beter bekend als Unternehmen Zitadelle. Datum 11 of 12 juli 1943. Je ziet de Sturmgeschützabteilung 3 "Totenkopf" die de infanterie van de divisie ondersteunde tegen de massa Russische tanks. De foto staat ook in één van de fotoboeken over Kursk van Remi Spezzano.

Bedankt nogmaals Harro :wink:
Plaats reactie