Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Als je zulke kampementen fotografeerde werd je zonder pardon meteen met een regen van kogels belaagd. Mijn grootvader vertelde dat er rond het kampement bij hem in de buurt (Weert) een groot hek stond en dat je vrijwel niets kon zien. Foto's daarvan zijn dusdanig vrij zeldzaam. Maar om je een beetje op weg te helpen.
Heb je toevallig wat meer info over de AA plaats in Weert? Ik woon er zelf en ik weet er helemaal niks van (kan ook kloppen want van Weert weet ik nog erg weinig van WOII). Of weet je waar ik wat meer info kan vinden?
Ik weet dat mijn grootvader in Budel woonde. Hij heeft nog een boek met de geschiedenis van Budel en daar staat een recente foto in van de betonbasissen waar de zoeklichten op hebben gestaan. Ik zal hem nog eens navragen.
Tot een aantal jaren geleden woonde bij mij op de hoek een man(overleden) die in het verzet zat. Hij heeft een lokatie bij Weert waar zoeklichten stonden opgesteld moeten verkennen en zijn bevindingen zijn doorgegeven naar Engeland. Korte tijd daarna is de betreffende stelling gebombardeerd door de Amerikanen. Hij is gaan kijken. Wat hij toen zag heeft hem nogal aangegrepen en hij heeft dat zich altijd heel erg aangetrokken.
Dit verhaal is verschenen in een artikel van de lokale heemkunde kring (Budel) zodoende wist ik dat hij in het verzet had gezeten.
Het was inderdaad niet mogelijk om die stellingen al te dicht te benaderen en zeker niet te fotograferen.