Bureaubladachtergrond

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Jep, ondanks dat er nog veel burgers aanwezig waren in St. Joost, hebben ze er toch voor gekozen om Churchill crocodile flamethrowers in te zetten.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Ivo Wilms schreef:Hier de mijne:
1st Rifle Brigade in de greppel met de 7th armoured rechts. Ze staan op het punt St. Joost binnen te vallen.

Afbeelding
Is een mooie foto van een zeer interessante operatie 8) . De 1st rifle brigade was een onderdeel van de 7th Armoured division en die Churchill Crocodile (Hobart's Funnies) van de 79th Armoured division welke de 7th Armoured division ondersteunde.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Shaft schreef:
Ivo Wilms schreef:Hier de mijne:
1st Rifle Brigade in de greppel met de 7th armoured rechts. Ze staan op het punt St. Joost binnen te vallen.

Afbeelding
Is een mooie foto van een zeer interessante operatie 8) . De 1st rifle brigade was een onderdeel van de 7th Armoured division en die Churchill Crocodile (Hobart's Funnies) van de 79th Armoured division welke de 7th Armoured division ondersteunde.
Ik heb het nog eens nagekeken. De infanterie links is ofwel Durhams (Durham Light Infantry) of de 1st Rifle Brigade. De Crocodile rechts is ofwel van het 8e Regiment Hussars of 11e Regiment Hussars. Ik denk zelf de combinatie van: 1st Rifle Brigade en 8e Regiment Hussars, gezien de Durhams de 1st Rifle Brigade heeft moeten aflossen na hevige gevechten in St. Joost, en het 11e Regiment Hussars viel via de rijksweg binnen, en kan dus nooit op deze foto staan.

Mvg, Ivo.
Laatst gewijzigd door Ivo Wilms op 17 apr 2007, 07:54, 2 keer totaal gewijzigd.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Zeer mooie foto Ivo!
Altijd intressant om oorlogsfoto's te zien uit je eigen woonplaats!
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Ivo Wilms schreef:
Shaft schreef:
Ivo Wilms schreef:Hier de mijne:
1st Rifle Brigade in de greppel met de 7th armoured rechts. Ze staan op het punt St. Joost binnen te vallen.

Afbeelding
Is een mooie foto van een zeer interessante operatie 8) . De 1st rifle brigade was een onderdeel van de 7th Armoured division en die Churchill Crocodile (Hobart's Funnies) van de 79th Armoured division welke de 7th Armoured division ondersteunde.
Ik heb het nog eens nagekeken. De infanterie links is ofwel Durhams (Durham Light Infantry) of de 1st Rifle Brigade. De Crocodile rechts is ofwel van het 8e Regiment Hussars of 11e Regiment Hussars. Ik denk zelf de combinatie van: 1st Rifle Brigade en 8e Regiment Hussars, gezien de Durhams de 1st Rifle Brigade heeft moeten aflossen na hevige gevechten in St. Joost, en het 11e Regiment Hussars viel via de rijksweg binnen, en kan dus nooit op deze foto staan.

Mvg, Ivo.
Forgive me when I wrong, maar de 8e Regiment Hussars en de 11e Regiment Hussars waren volgens mij niet uitgerust met Crocodiles.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Eerst was 1) en daarna 2) beiden een paar maanden en nu al een paar jaar3 (screenshot)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik heb deze als achtergrond, Mooie schets door iemand gemaakt van Erwin Rommel!

Afbeelding
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

"Afrika Corp Commander Field Marshal Irwin Rommel, outside the besieged North African port city of Tobruk, in June of 1942. This was a limited edition print, sold out in the 1990s."


Hier staan nog meer dergelijke afbeeldingen:

http://www.jodyharmon.com/militaryart/ww2.html
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Haha! die zag ik laats toevallig ergens in een topic.
Die foto is echt top!, De Duitse breakdance koning. :)
Mooi als achtergrond hoor haha.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Mijn bureau achtergrond
Een eigengemaakte foto bij een museum 8)

Afbeelding

Mvg.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Shaft schreef:
Ivo Wilms schreef:
Shaft schreef: Is een mooie foto van een zeer interessante operatie 8) . De 1st rifle brigade was een onderdeel van de 7th Armoured division en die Churchill Crocodile (Hobart's Funnies) van de 79th Armoured division welke de 7th Armoured division ondersteunde.
Ik heb het nog eens nagekeken. De infanterie links is ofwel Durhams (Durham Light Infantry) of de 1st Rifle Brigade. De Crocodile rechts is ofwel van het 8e Regiment Hussars of 11e Regiment Hussars. Ik denk zelf de combinatie van: 1st Rifle Brigade en 8e Regiment Hussars, gezien de Durhams de 1st Rifle Brigade heeft moeten aflossen na hevige gevechten in St. Joost, en het 11e Regiment Hussars viel via de rijksweg binnen, en kan dus nooit op deze foto staan.

Mvg, Ivo.
Forgive me when I wrong, maar de 8e Regiment Hussars en de 11e Regiment Hussars waren volgens mij niet uitgerust met Crocodiles.
In het boek "Van Normandië tot Echt" staat bij dezelfde foto:
"Vanaf dat ogenblik wordt de strijd om Hingen en St. Joost voornamelijk de taak van Durhams en Rifle Brigade met de tanks van 8e/11e Hussars."

Ik neem dus aan dat deze Crocodile gewoon bij het 8e Hussars hoort.

Maar ik stuur je wel een pm met mijn msn-adres, kunnen we daar verder praten gezien we nu erg off-topic gaan.

Mvg, Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

hey jongens misschien domme vraag maar hoe doen jullie dit om je achtergrond blad te kunnen posten ik weet hoe het werkt via printscreen maar dan zit ik vast. thnx arne

en on-topic: Afbeelding
it's not how many you write but what you write in the books of history
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

je kan gewoon het plaatje (bestand) via imageshack uploaden uit de map waar je je achtergrond hebt opgeslagen.

of je kan idd eenn printscreen maken, dan moet je daarna Paint openen en dan paste doen. Dan deze afbeelding opslaan en dan kan je die via imageshack weer uploaden.
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

hee brigadefuhrer von pratt, ik zag net je achtergrond, over die soldaten in vietnam. die hippies of wat ut waren protesteerden tegen de oorlog, en onder je achtergrond staat dat dat was voor de soldaten om die levend terug te krijgen, maar waarom spuugden ze ze dan onder als ze thuis kwamen? gooiden ze poep en alles naar ze toe op het moment dat ze het vliegtuig uitstapten? en ze waren voor de vietcong of zoiets omdat die tegen het amerikaanse leger waren.
er was 0% respect voor de militairen die daar vochten.

het kan zijn dat ik mis zit omdat ik me niet echt heb verdiept in de vietnamwar.

verder is het geen kritiek maar het vile me gewoon op.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opposition ... ietnam_War
Plaats reactie