Foto's die indruk maken (2)
- Darryl
- Lid
- Gertos45
- Lid
Het is zo, bij ons in de bib ook.
Toen ik een jaar of 15 was maakte ik in onze bib kennis met 'het boek der kampen'
Een zeer gruwelijk boek vol afschuwelijke verhalen en foto's. Het wakkerde mijn interesse in die verschrikkelijke periode aan.
Men moet geen foto's posten gewoon om te kicken op de gruwelijkheid ervan, maar volgens mij is de tweedde wereldoorlog niet los te zien van de de meest vershrikkelijke kant van de mens.
soms is zo'n confrontatie nodig, vind ik.
Toen ik een jaar of 15 was maakte ik in onze bib kennis met 'het boek der kampen'
Een zeer gruwelijk boek vol afschuwelijke verhalen en foto's. Het wakkerde mijn interesse in die verschrikkelijke periode aan.
Men moet geen foto's posten gewoon om te kicken op de gruwelijkheid ervan, maar volgens mij is de tweedde wereldoorlog niet los te zien van de de meest vershrikkelijke kant van de mens.
soms is zo'n confrontatie nodig, vind ik.
- Darryl
- Lid
Helemaal mee eens!
Die boeken stonden dan wel in de ''volwassene sector'', maar je betaalde 20 cent ofzo en je kon ze zo meenemen ook al was je 13 jaar...
Die boeken stonden dan wel in de ''volwassene sector'', maar je betaalde 20 cent ofzo en je kon ze zo meenemen ook al was je 13 jaar...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Allemaal?Polte schreef:Is een bekende foto wel, een doodgeschoten SS'er bij kamp Dachau, zijn meerdere SS'ers tegen de muur aangezet door de ami's. Die waren zo onder de indruk bij het aantreffen van het concentratie kamp dat ze het SS kamp wat er naast lag (dat niets met de bewaking van het concentratie kamp te maken had) ontruimde en alle Waffen SS'ers die zich in dat kamp bevonden tegen te muur werden gezet.
Meen ik...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Is wel na WO2 genomen, zitten enkele onderscheidingen bij die hij na WO2 heeft ontvangen.Auke schreef:Nog een hele mooie foto: Maarschalk van de Sovjet-Unie Georgy Konstantinovitsj Zjoekov in vol ornaat.

Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
- Auke
- Beste Avatar 2007/2008
- Joachim Peiper
- Lid
- Joachim Peiper
- Lid
- TommoVich
- Lid
- Contacteer:
- Charly1975
- Lid
- Darryl