heeft er iemand misschien een link van deze film??Arnoldus schreef:In 1941 is er een Duitse film gemaakt van de luchtlandig bij Moerdijk op 10 mei 1940. De film is op dezelfde locatie als de daadwerkelijke landingen gedraaid. Het is dus inderdaad mogelijk dat die foto een scene uit deze film is. Gedeelten van de film zijn rond 4/5 mei op de Nederlandse televisie eerder dit jaar uitgezonden.
Foto's die indruk maken (2)
- Alex
- Beste Signature 2007
Re: film Luchtlanding bij Moerdijk 10 mei 1940
- Alex
- Beste Signature 2007
en zijn er misschien nog meer fotos uit de meidagen?? en heeft er iemand misschien een foto van de vliegtuigen die rotterdam gebombardeerd heeft? er is wel een foto van een watervliegtuig dat ter hoogte van eht noordereiland land en daar soldaten uitzet maar over de bommenwerpers heb ik eigenlijk nog nooit een foto van gezien. kan iemand me er mee helpen?
-
- Lid
Koop deze zou ik zeggen.alex schreef:en zijn er misschien nog meer fotos uit de meidagen?? en heeft er iemand misschien een foto van de vliegtuigen die rotterdam gebombardeerd heeft? er is wel een foto van een watervliegtuig dat ter hoogte van eht noordereiland land en daar soldaten uitzet maar over de bommenwerpers heb ik eigenlijk nog nooit een foto van gezien. kan iemand me er mee helpen?

http://cgi.ebay.de/Foto-Flugzeug-privat ... dZViewItem
- soldat
- Lid
Re: film Luchtlanding bij Moerdijk 10 mei 1940
http://geschiedenis.vpro.nl/geschiedeni ... 3+22065553alex schreef:heeft er iemand misschien een link van deze film??Arnoldus schreef:In 1941 is er een Duitse film gemaakt van de luchtlandig bij Moerdijk op 10 mei 1940. De film is op dezelfde locatie als de daadwerkelijke landingen gedraaid. Het is dus inderdaad mogelijk dat die foto een scene uit deze film is. Gedeelten van de film zijn rond 4/5 mei op de Nederlandse televisie eerder dit jaar uitgezonden.
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
- Drs. S.
- Lid
Re: Foto's die een indruk maken
Ik zal voor eens en altijd een fabel de wereld uit helpen: In je broek pissen of poepen was niet ongewoon in de wo2 en de vietnam oorlog. Meer dan een kwart van de soldaten had hier last van. Ook is gebleken dat zo'n 15% van de front soldaten daadwerkelijk zijn wapen gebruikte. Slechts 2% vuurde om te doden. De tegenwoordige militair is een betere 'killingmachine' mede doordat er nu veel meer aandacht aan de training wordt geschonken.Brianlinden schreef:hebben jullie foto's die een diepe indruk maak op je. Ik heb er pas weer 1 die 1000 woorden omschrijft.
Een TE jonge soldaat die van angst gewoon in zijn broek heeft geplast, hier is de staat van het duitse leger wel te zien !
Dus de kans is groot dat ook BrianLeiden in zn broek zou poepen als hij een soldaat in wo2 was geweest. Een beetje meer respect voor wo2 soldaten lijkt me toch wel op zijn plaats.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
- Drs. S.
- Lid
En de helft van die twee procent is psychopaat. Het is moeilijk te geloven, maar het is wel zo.Bigshot schreef:Hmm, maar 2 procent die vuurde om te doden? En 15 % die daadwerkelijk schoten?
Heb je wel eens met veteranen geschreven?
Als je geïnteresseerd bent moet je zeker een kijkje nemen op de site van Lt. Cl. Dave Grossman, U.S. Army (Ret.) kijken.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
- Gertos45
- Lid