een paar russen ook nog even

was zij geen bekende sluipschutter?
700 kills is niet overdreven, het is de waarheid. En sovietpropagandamark schreef:700+ kills, is dat niet wat overdreven?
Ik moet altijd al een beetje gniffelen om de Sowjetpropaganda als ik al die Russische lijsten zie met 400, 500 kills, maar 700 kan toch nooit?
Heb ooit eens ergens gelezen dat gemiddeld voor ieder slachtoffer aan t oostfront duizenden kogels moesten worden afgevuurd, dus 700 lijkt me een erg sterk staaltje![]()
Dit aantal komt zeker van een internetsite waarop ook de 'beroemde' snipers Thorvald/Koning en Zaitsev genoemd worden met ieder honderden kills.![]()
HIJ was Fins ja, en aangezien de Russen in die tijd een nogal domme techniek van oorlog voeren hadden ("human waves") is het niet moeilijk om meerdere kills per dag te krijgen.Jonhy Frost schreef:Ze was toch Fins.....wat heeft dat met SU propaganda te maken??
Die 700 kills zijn niet bevestigd volgens deze site.mannerheim schreef:700 kills is niet overdreven, het is de waarheid. En sovietpropagandamark schreef:700+ kills, is dat niet wat overdreven?
Ik moet altijd al een beetje gniffelen om de Sowjetpropaganda als ik al die Russische lijsten zie met 400, 500 kills, maar 700 kan toch nooit?
Heb ooit eens ergens gelezen dat gemiddeld voor ieder slachtoffer aan t oostfront duizenden kogels moesten worden afgevuurd, dus 700 lijkt me een erg sterk staaltje![]()
Dit aantal komt zeker van een internetsite waarop ook de 'beroemde' snipers Thorvald/Koning en Zaitsev genoemd worden met ieder honderden kills.![]()
Het was een Finse sluipschutter, dus als een land zijn propaganda in die tijd NIET op deze sluipschutter moest richten, dan was het de soviet-unie.
. En dit ging niet over het oostfront, maar over de Winteroorlog.