de Finnen vielen de Russen toch aan in kleine groepen op ski's om daarna weer te verdwijnen? kan iemand zeggen of dit waar is?mannerheim schreef:Hehe, wel eerst weten waarover je spreekt voor zulke uitspraken te doen.Wouter schreef:De witte dood was alleen Hayha.
De Finse soldaten werden door de Russen tijdens de Winteroorlog 'de witte dood' genoemd, aangezien deze soldaten continue op de loer lagen om Russen kapot te schieten.
Sniper
-
- Lid
- mannerheim
- Lid
-
- Lid
- mannerheim
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Koreaans scherpschuttergeweer
De vrouw onder is inderdaad Roza Shanina, zoals Auke al eerder terecht opmerkt. Maar de bovenste persoon is geen Russische scherpschutter. Als ik mij niet vergis dan is dit een foto van een Amerikaanse soldaat met een buitgemaakt Koreaans Type 30 scherpschuttergeweer, gedurende de Koreaanse oorlog. Het Type 30 geweer was een Koreaanse kloon van de Russische M1891/30 Snayper.arneken schreef:een paar russen ook nog even
was zij geen bekende sluipschutter?
- arneken
- Lid
- Contacteer:
Re: Koreaans scherpschuttergeweer
ah oké bedankt voor de info. raar dat dit te lezen is op de url dan : military/world/russia/images/mosin-nagant-294145asjemenou schreef:De vrouw onder is inderdaad Roza Shanina, zoals Auke al eerder terecht opmerkt. Maar de bovenste persoon is geen Russische scherpschutter. Als ik mij niet vergis dan is dit een foto van een Amerikaanse soldaat met een buitgemaakt Koreaans Type 30 scherpschuttergeweer, gedurende de Koreaanse oorlog. Het Type 30 geweer was een Koreaanse kloon van de Russische M1891/30 Snayper.arneken schreef:een paar russen ook nog even
was zij geen bekende sluipschutter?
foutje op het web

it's not how many you write but what you write in the books of history
- Proxy^
- Lid
- mannerheim
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:

Wat mij vooral opvalt bij de vrouwelijke (Russische) sluipschutters is dat het allemaal knappe vrouwen zijn...

Of heb ik een compleet foute smaak..?

"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- arneken
- Lid
- Contacteer:
- Bart V
- Lid

Zij was maar 21 jaar. Jong!
Ze heeft ook de 'Medal for Valor' gekregen.
Stierf in een gevecht in 1945 ( Ze had bijna de oorlog overleeft )
Ze had 4 broers waarvan er maar 1tje overleefde.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Wat het wapen op de foto betreft: geen idee, maar het is inderdaad een Amerikaanse militair, en de foto stamt inderdaad uit de Korea oorlogasjemenou schreef:Maar de bovenste persoon is geen Russische scherpschutter. Als ik mij niet vergis dan is dit een foto van een Amerikaanse soldaat met een buitgemaakt Koreaans Type 30 scherpschuttergeweer, gedurende de Koreaanse oorlog. Het Type 30 geweer was een Koreaanse kloon van de Russische M1891/30 Snayper.arneken schreef:een paar russen ook nog even

Daar is 'ie weer!
- arneken
- Lid
- Contacteer: