Oorlogsgraven van de Coldstream Guards

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wendy_1982
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007, 11:08

Oorlogsgraven van de Coldstream Guards

Bericht door Wendy_1982 »

Ik heb sinds gister geleerd dat Enschede o.a. bevrijd is door de Coldstream Guards. Nu ben ik aan het zoeken gegaan op o.a. Google en heb vanochtend op een site foto's gezien van graven op de Oosterbegraafplaats (Enschede).
We zijn hier vanmiddag naar toe geweest en er liggen ook een aantal graven van Coldstream Guards die hier op de eerste bevrijdingsdag van Enschede (1 april 1945) zijn omgekomen.
Ik ga meer onderzoek doen naar de Coldstream Guards en zal proberen om meer te weten te komen van de personen die hier in Enschede begraven liggen.
De foto's die mijn vriend gemaakt heeft wil ik graag met jullie delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot nog een foto van het monument ter nagedachtenis van de slachtoffers die hier begraven liggen:

Afbeelding

Groetjes,
Wendy
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Oorlogsgraven van de Coldstream Guards

Bericht door johan willaert »

Wendy_1982 schreef:En tot slot nog een foto van het monument ter nagedachtenis van de slachtoffers die hier begraven liggen:
Dit is het Cross of Sacrifice dat je op nagenoeg elk Commonwealth War Cemetery terug vindt.
Het werd ontworpen door Lord Blomfield, die ook de Menin Gate van Ieper ontworp...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Ik vroeg het me inderdaad meteen af omdat op de commonwealth begraafplaats hier in Sittard exact hetzelfde kruis staat. Bedankt voor de info Johan!
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Panz
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2012, 21:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Oorlogsgraven van de Coldstream Guards

Bericht door Panz »

Er is een oud boek uitgegeven over de Coldstream Guards, wellicht vind je hier meer informatie. Het boek heet, "6th Guards Tank Brigade. The story of Guardsmen in Churchill tanks". Het is geschreven door Patrick Forbes in 1946 of 1947.
http://www.ww2-landmarkscout.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie