Fotovraag Skorzeny Komando's

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Ik weet uit de andere Forums dat er blijkbaar veel mensen dit onderwerp volgen.
Maar het ontbreekt soms aan heel eenvoudige tips.
Zo wist ik niet dat je online Duitse Soldaten die ergens begraven liggen kunt opsporen, als ze tenminste geregistreed zijn.
Pas heel laat komt de baliemederwerker in Lommel ermee dat ze de plek van overlijden in de computer hebben staan.
KarlHeinz Weisenfeld is ook in Lommel omgekomen dus ik heb daar een bepaald gevoel bij dat hij diegene is die ik zoek.
Ik heb inmiddels alle namen die ontbreken en die Wilhelm Wiesenfeld gecontroleerd.
Onder die namen kan ik de boy's niet vinden.
Verklaring;
Het verdachte graf van KarlHeiz Weisenfeld is "onze man".
Franz en Morzuck (pdf Morzack) zijn destijds niet geexecuteerd, in die groep (31-12 het proces) zijn namelijk 3 andere mannen vrijgesproken. Dat betekend dat uit die groep alleen Struller aan het kortste eind heeft getrokken.
Bij Struller lagen een aantal onbekende soldaten, dat zou dus ook een optie kunnen zijn. Geexecuteerd, begraven en
een slechte administratie en het zijn onbekende soldaten geworden.
Ik heb namelijk geen idee of die drie, Wiesenfeld, Franz en Morzuck als vermist gelden.
Jammer dat ik het niet spits krijg hier foto's te plaatsen want dan had ik de fotos van de graven erbij gezet.
Nu heb je allen de lijst met namen. Voor de foto's moet en even gaan buurten bij
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php ... ht=pernass
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

[quote="viny"]ik vind het erg goed waar je mee bezig bent! En graag wil ik je vragen zo door te blijven gaan met posten in dit topic, geweldig werk! Als je ooit hulp nodig hebt.. ik bied me aan!

Gr Vincent[/quote]

Als je met engels goed uit de voeten kunt zou je er eens kunnen proberen achter te komen of er nog iemand van het executiepeleton leeft. Omdat mijn Engels ver beneden pijl is kan ik daar niet zelf achteraan.
Misschien kan iemand van het executiepeleton zich nog iets van het gebeuren herinneren :!:
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door viny »

Knal, dit is een knal in me gezicht!!! Ik zal mijn best doen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

[quote="viny"]Knal, dit is een knal in me gezicht!!! Ik zal mijn best doen.[/quote]
:yes: :lol:
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Zo, nu kan het even duren.
De Deutsche Kriegsgräberführsorge gaat de namen controleren van de graven waar ik verschillen met de diverse bronnen heb gevonden.
Natuurlijk heb ik ze ook op de 3 vermiste graven gewezen en het graf van Weisenfeld.
Zij kunnen zonder veel moeite nagaan of Weisenfeld wel heeft bestaan en niet toch Wiesenfeld is.
Ook een medewerker van;
http://www.weltkriegsopfer.de/Kontakt-T ... er_28.html
gaat eens na waar de 3 vermiste graven zijn.
Geduld is een schone zaak :yes:
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Er heeft een telefoongesprek plaats gevonden tussen "mijn" Billing en de broer van Günter.
Veel heeft het nog niet opgeleverd. Mijn Billing heeft de 2 foto's doorgespeeld die Billing en Schmidt vlak voor de executie tonen. Of de broer van Billing met mij contact opnemt is onzeker. Mogelijk heeft ie de allaire achter zich gelaten en afgesloten. Het eenigste wat duidelijk geworden is tijdens het gesprek is het feit dat Günter een bril droeg.
Maar dat zegt niet automatisch dat de brildrager op deexecutieplek Billing is. Want het zou dus kunnen dat er eigenlijk 2 brildragers zijn. Voor hetzelfde geld had Schmidt zijn bril opgehouden en Billing hem alvast afgezet.
[img]http://i13.tinypic.com/6ynwyu1.jpg[/img] :frownno:
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Er heeft een telefoongesprek plaats gevonden tussen "mijn" Billing en de broer van Günter.
Veel heeft het nog niet opgeleverd. Mijn Billing heeft de 2 foto's doorgespeeld die Billing en Schmidt vlak voor de executie tonen. Of de broer van Billing met mij contact opnemt is onzeker. Mogelijk heeft ie de gebeurtenissen achter zich gelaten en afgesloten. Het eenigste wat duidelijk geworden is tijdens het gesprek is het feit dat Günter een bril droeg.
Maar dat zegt niet automatisch dat de brildrager op de executieplek Billing is. Want het zou dus kunnen dat er eigenlijk 2 brildragers zijn. Voor hetzelfde geld had Schmidt zijn bril opgehouden en Billing hem alvast afgezet.
[img]http://i13.tinypic.com/6ynwyu1.jpg[/img] :frownno:[/quote]
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door wittmann »

Ik ben van mening dat je echt geweldig werk doet, door hier zoveel moeite in te steken.
Mijn complimenten! En ik blijf dit zeker volgen.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Vandaag werd het raadsel rond de identiteit van Günter Billing opgelost :yes:
Ik kreeg een mail van "mijn" Billing. De broer van Günter heeft hem gebeld.
In dat telefoongesprek heeft hij bevestigt dat Günter diegene is die op de executieplek met bril te zien is.
Dus de kleinste van de drie in het midden.
Daarmee is ook vast komen te staan dat de heren in de winterjassen andere leden van Greif zijn, zoals we eigenlijk al deden vermoeden.
Het is me nog steeds niet gelukt om in het Amerikaanse Archief te komen.
Wie dus een bruikbaar contact heeft; HELP !!!
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Het Posten van Info over de Kommandosoldaten is gestaakt omdat er zoveel deels bijzondere info gevonden is dat er wellicht meer mee gedaan kan worden dan op een of twee forums te plaatsten. De auteur Michael Schadewitz die het schuld is dat ik me hiermee bezig hou heeft mij een voorstel gedaan dat ik niet kon afwijzen.
Waarom zou ik niet ook de vruchten oogste van hetgeen ik gezaaid heb ? :yes:
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Plaats reactie