Fotovraag Skorzeny Komando's

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Ik heb een foto gevonden die o.a. op een engelstalig forum (zie link) en in een (nieuw) boek ("Zwichen Ritterkreuz und Galgen") staat waar Schmidt en Billing op zouden staan, samen met 2 GI's. Links Schmidt en rechts dus Billing (bril en snor). Pernass staat er vreemd genoeg niet op.
Wie nu goed kijkt ziet dat Billing ineens gegroeid is. Op 'de foto's vlak voor de executie is duidelijk te zien dat Billing (midden) kleiner is dan Schmidt (rechts van Billing).
Het is geen kwestie van perspectief want de film laat ze ook van voren zien. Kent iemand die (voor mij) "nieuwe" foto en zijn dat inderdaad Billing en Schmidt ?

Hier de link naar het forum, om de foto in het groot te zien;

http://www.worldwar2.ro/forum/index.php ... 3298&st=15

De andere (bekende) foto's zijn op dit forum te vinden op ;

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=144 ... t=skorzeny

Belangrijk voor het vinden van het antwoord is ook het volgende;

Zijn de drie (zoals vermeld bij de foto's van de graven, op dit forum)
inderdaad zo naast elkaar begraven als dat ze zijn geexecuteerd ?

Wie van de 2 (Billing of Schmidt) heeft vlak voordat ze werden gedood de Führer aangeroepen? Ook hier zijn 2 versies van te vinden. De een staat in het boek en de andere is te vinden op internet ( http://www.strijdebwijs.nl , http://www.internet.org)

Wie weet er het fijne van ???

Hier nog de link naar de recente foto's die gemaakt zijn op en van de executieplek in Henri-Chapelle (België). Voor een Google-Earth foto moet je onderaan pagina 2 zijn.

http://www.bodem-vondsten.nl/forum/view ... e03fffb8f6
Laatst gewijzigd door Skully op 29 dec 2007, 19:46, 7 keer totaal gewijzigd.
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Bericht door Skully »

Hier een andere versie van het filmpje. De mannen komen aan en lopen uit beeld. De feitelijke executieplaats is links om de hoek, let op de prikkeldraad.
link; http://tinypic.com/player.php?v=6o0dsbb&s=1
Te zien is een man zonder bril. Het feitelijk opstellen is heelaas niet te zien maar wie goed kijkt ziet dat de man die in het begin het beeld in loopt links geplaatst is.
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door rico v »

Hey!
Zo kom ik ook nog eens mijn eigen links tegen!
De WO2 link is overigens mede tot stand gekomen dankzij mijn info m.b.t. de begraafplaatsen van hen (dat terzijde...maar ik las het daar nergens geloof ik..no thanx zullen we maar zeggen..)
De 3 zijn allen in dezelfde volgorde begraven als ze geëxecuteerd zijn ja.
Degene die Heil Harrie ( "quote Es lebe unser Führer, Adolf H.") ; geroepen heeft was .....
.....
....
Günter Billing!
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Heil Harrie ?? :shock:
De fotodicussie loopt ook op het forum STIWOT. Daar zijn nog andere foto's van "onze" krijgsgevangenen te zien. Momenteel is de stand van zake dat er zeer sterke aanwijzingen zijn dat de 2 in winterjas die op de eerste foto staan anderen zijn dan Schmidt of Billing. Ook Pernass is uit de running. De verschillen zijn te groot. Billing en Schmidt hebben op de executieplek geen snor. De middelste man op de executieplek (Billing) is duidelijk kleiner dan de grote man ( foto1) met bril en snor. Billing op de executieplek komt met het kapsel niet overeen met de kleinere krijgsgevangene op de eerste foto. Ook daar hebben we een redelijk goede foto van.
Schmidt op de executieplek (man helemaal links) heeft daar geen bril op. Natuurlijk kan men een snor afnemen.
Maar vlak voor z'n executie ? :?
Ook een bril heeft men niet altijd nodig, maar dat zou hier wel allemaal erg toevallig zijn.
Grappig is dat er o.a. op het spaanse internet 2 bronnen zijn waar de mannen aan de palen andere namen krijgen.
Zo zou op een site Schmidt in het midden staan. Hoe dit tot stand is gekomen weet ik niet.
Dat Billing "Harrie" heeft aangeroepen voordat hij werd gedood was ook mijn info. Maar ook hierin verschillen de bronnen.
Ergens kwam ik zelf tegen dat Billing en Schmid een laatste hulde aan de Führer brachten.
Wat ik een beetje vreemd vind is de langste versie van de huldiging, deze is ook in het boek naast de bewuste foto te vinden.
Zou het executiepeleton echt zolang wachten met schieten tot Billing (volgens het boek dus Schmidt) die hele zin heeft afgemaakt :mrgreen: ?
Mij lijkt een "Heil Harrie" zou nog lukken maar dan zou het toch einde oefening geweest moeten zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door rico v »

Skully schreef:Heil Harrie ?? :shock:
De fotodicussie loopt ook op het forum STIWOT. Daar zijn nog andere foto's van "onze" krijgsgevangenen te zien. Momenteel is de stand van zake dat er zeer sterke aanwijzingen zijn dat de 2 in winterjas die op de eerste foto staan anderen zijn dan Schmidt of Billing. Ook Pernass is uit de running. De verschillen zijn te groot. Billing en Schmidt hebben op de executieplek geen snor. De middelste man op de executieplek (Billing) is duidelijk kleiner dan de grote man ( foto1) met bril en snor. Billing op de executieplek komt met het kapsel niet overeen met de kleinere krijgsgevangene op de eerste foto. Ook daar hebben we een redelijk goede foto van.
Schmidt op de executieplek (man helemaal links) heeft daar geen bril op. Natuurlijk kan men een snor afnemen.
Maar vlak voor z'n executie ? :?
Ook een bril heeft men niet altijd nodig, maar dat zou hier wel allemaal erg toevallig zijn.
Grappig is dat er o.a. op het spaanse internet 2 bronnen zijn waar de mannen aan de palen andere namen krijgen.
Zo zou op een site Schmidt in het midden staan. Hoe dit tot stand is gekomen weet ik niet.
Dat Billing "Harrie" heeft aangeroepen voordat hij werd gedood was ook mijn info. Maar ook hierin verschillen de bronnen.
Ergens kwam ik zelf tegen dat Billing en Schmid een laatste hulde aan de Führer brachten.
Wat ik een beetje vreemd vind is de langste versie van de huldiging, deze is ook in het boek naast de bewuste foto te vinden.
Zou het executiepeleton echt zolang wachten met schieten tot Billing (volgens het boek dus Schmidt) die hele zin heeft afgemaakt :mrgreen: ?
Mij lijkt een "Heil Harrie" zou nog lukken maar dan zou het toch einde oefening geweest moeten zijn :mrgreen:
Ja, Heil Heino....kan ook...
Maar to the point!
Die 2 in regenjas zijn ook mijns inziens wel degelijk anderen!!
Ik heb de foto recent ergens gezien maar zal je net zien dat ik recent een boek of 40 snel doorgebladerd heb...chips!
Ik denk dat ze Billing gewoon uit hebben laten babbelen.
Tenslotte moet er bij het knal-peleton ook orde op zaken gesteld worden en afgeteld.
Hij heeft gesproken tussen de "Ready" en "Fire".
In mijn bronnen staat vermeld dat echt alleen Billing zijn woordje klaar had en dat de overigen zwegen.
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Heb je de foto toevallig hier gezien ?

SPEARHEAD 13: BRANDENBURGERS - THE THIRD REICH'S SPECIAL FORCES
Het engelstalig forum verwijst hierna. Maar mijn engels is :zapped: dat ik het misschien verkeerd gelezen heb :oops:
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door rico v »

[quote="rico v]
Ja, Heil Heino....kan ook...
Maar to the point!
Die 2 in regenjas zijn ook mijns inziens wel degelijk anderen!!
Ik heb de foto recent ergens gezien maar zal je net zien dat ik recent een boek of 40 snel doorgebladerd heb...chips!
Ik denk dat ze Billing gewoon uit hebben laten babbelen.
Tenslotte moet er bij het knal-peleton ook orde op zaken gesteld worden en afgeteld.
Hij heeft gesproken tussen de "Ready" en "Fire".
In mijn bronnen staat vermeld dat echt alleen Billing zijn woordje klaar had en dat de overigen zwegen.[/quote]
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Was maar een suggestie :oops:
Maar als je dat boek hebt misschien kun je eens kijken wat daar te vinden is.
Staat die bewuste foto erin en wat staat precies bij _/-\o_
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door rico v »

Ik heb vandaag al een paar uur besteed aan het wildeweg zoeken naar die ene foto.
Ik moet eens wat gaan ordenen want ik wil hem ook graag vinden!
Ben nu ook wel benieuwd geworden.....
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Ik heb net nog eens de foto waar alles mee begon goed bekeken, op het engelse forum.
Nu viel me op dat het zonnig weer geweest moet zijn, let op de schaduwen.
Via Google ( niet geschoten is altijd mis :wink: ) eens wat naar het weer gekeken in December 1944.
Hier een stukje tekst;
Citaat;
nog meer tegenslag voor de geallieerden ...

Nog een grotere tegenvaller was het slechte weer, zodat er bijna geen luchtaanvallen mogelijk waren. Dit was een bittere pil, zeker omdat het Amerikaanse 9ste luchtvloot beschikten over het meest doeltreffende anti-tank wapen, hun P-51 en andere vliegtuigen. Maar de weerberichten bleven met een eentonige regelmaat ' laaghangende bewolking' en ' dichte mist' melden gedurende de week van 16 tot 23 december 1944. De toestand was zeer ontmoedigend.

Bron; http://users.pandora.be/jeroenWO2/Het%2 ... ensief.htm

Hoe kan het zijn dat de twee zijn gefotografeerd in zonnig weer :?
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door rico v »

Hmmm..ik zelf kan geen schaduwen traceren....
De exexutie heeft plaats gevonden in de ochtend van 23 december overigens...
Skully
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 dec 2007, 19:09

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door Skully »

Je moet even naar het engelse forum, http://www.worldwar2.ro/forum/index.php ... 3298&st=15
en daar de foto bekijken van de 2 mannen in winterjas.
De man links heeft heel duidelijk een schaduwlijn, van boven naar beneden. Ook bij de anderen is duidelijk een schaduw te zien. Het kan niet anders dan dat dit wijst op zonnenschijn, lijkt me.
Volgens diverse bronnen was het 12.00. In de ochtend is nauwelijks mogelijk omdat het in December gewoonlijk lang donker blijft. Het filmateriaal en de foto's van de executie spreken duidelijk een andere taal. Dus lijkt me 12.00 uur een redelijke tijd.
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Re: Fotovraag Skorzeny Komando's

Bericht door rico v »

Ah! OK! Het gaat om de lange-mannen-jassen! Ik dacht om de Billing-club!
Zij (de Billings) zijn gepakt op de 17e december bij Aywaille.
Ondertussen heb ik in ieder geval de jassen-mannen-foto gevonden in 1 van de boeken maar het onderschrift geeft eigenlijk niet meer weer dan dat het Greif commando's zijn.
Plaats reactie