[quote="rico v"]Hmmm..ze moeten mijn E adres hebben.....
Krijg ik dan een bult bonus-spam?.....[/quote]
Na het gebruik van deze converter heb ik maar één mail gekregen. Je kunt natuurlijk ook een hotmail voor het gebruik van de converter aanmaken. Ik heb er vele mlen gebruik van gemaakt en dat met succes.
Nu nog iets over de rangen. Het valt me tegen dat hierover geen enkele reactie is gekomen.
Achter in het boek "NUTS The battle of Bulge" blijkt een lijst met rangen te staan.
De lijst vergelijkt de Amerikaanse rangen, de hedendaagse Duitse en de SS rangen.
Voor onze 3 jongens zet ik ze even op een rijtje.
Daarbij moet ik opmerken dat blijkkbaar de hedendaagse rangen op de stenen staan, eigenlijk vreemd.
Schmidt is volgens zijn grafsteen Obergefreiter (Ogefr.) vergelijkbaar met Corporal in het Amerikaanse leger, wat bij de Waffen SS een SS-Rottenführer was. In het boek "Zwischen Ritterkreuz und Galgen" is Schmidt Unteroffizier (Sergant).
Billing is volgens zijn grafsteen Luitenant (Lt.) vergelijkbaar met 2d Lieutenant in het Amerikaanse leger, wat bij de Waffen SS een SS-Untersturmführer was. Billing was volgens het boek Oberfähnrich (deze staat niet in het lijstje).
Pernass was volgens zijn grafsteen Unterfeldwebel (Ufeldw.) vergelijkbaar met Staff Sergant in het Amerikaanse leger, wat bij de Waffen SS-Scharführer was. Pernass was volgens het boek Feldwebel (Technical Sergant).
Op internet kwam ik de volgende rangen bij de 3 tegen;
Schmidt L/Cpl ,
Billing Oberfähnrich en Pernass Cpl.
Waarbij ik in mijn onkunde ervanuit ga dat Cpl een afkorting voor Corporal is.
Onder een foto op een ( ik meen ) Spaanse site was Pernass Unterscharführer,
dit komt overeen met een Amerikaanse Sergant.
Dus ook hier zijn afwijkingen van elkaar te vinden. Of heeft iemand er een verklaring voor
Ik heb zelfs een foto gevonden van de geexecuteerden waar een andere executieplek onder stond;
An American medical officer examines the bullet-riddled bodies of three German spies who died before a U.S. firing squad in Herbesthal, Belgium, in December 1944.
Tja nog even en het Ardennenoffensief vond in Bayeren plaats

Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.