Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
In mijn collectie heb ik enige schokkende foto’s van Identificatie van slachtoffers (Waalsdorpervlakte).
De meeste vind ik zelfs te schokkend om hier te laten zien.
Op de Waalsdorpervlakte bevond zich in de Tweede Wereldoorlog een fusilladeplaats, gelegen in een duinpan.
In de oorlog zijn door de nazi's meer dan 250 mensen gefusilleerd op de Waalsdorpervlakte.
Door de 'Dienst Identificatie en Berging' werden na de oorlog opgravingen gedaan in en rond de duinpan waar de executies hadden plaatsgevonden.
arie schreef:In mijn collectie heb ik enige schokkende foto’s van Identificatie van slachtoffers (Waalsdorpervlakte).
De meeste vind ik zelfs te schokkend om hier te laten zien.
Op de Waalsdorpervlakte bevond zich in de Tweede Wereldoorlog een fusilladeplaats, gelegen in een duinpan.
In de oorlog zijn door de nazi's meer dan 250 mensen gefusilleerd op de Waalsdorpervlakte.
Door de 'Dienst Identificatie en Berging' werden na de oorlog opgravingen gedaan in en rond de duinpan waar de executies hadden plaatsgevonden.
Ik heb de foto recent aangeschaft. Deze foto laat de wreedheden van de holocaust op een zeer directe manier zien, om die reden maakt de foto indruk op mij. De foto is aan de achterzijde in het Russisch beschreven, wellicht dat het om een kamp gaat dat door de russen is bevrijd. Voor het aanschaffen van deze foto twijfelde ik of ik dat überhaupt wel moest doen, wat is de directe meerwaarde van deze foto in mijn fotocollectie immers? Echter ben ik van mening dat ook de schokkende zaken uit de oorlog bewaard moeten blijven. Mocht deze ooit de collectie verlaten, dan gaat het naar een museum als gift, omdat ik me er niet prettig bij zou voelen geld te verdienen op een dergelijke foto.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''