Div. opmerkingen over foto's

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Div. opmerkingen over foto's

Bericht door Miesjel »

[EDIT Proos] Afgesplitst van [@ okke] Collectie roel rijks > gallerij [/EDIT]

Ik wil niet vervelend gaan doen enzo, en om te beginnen roel aanmoedigen om vooral niet te stoppen met het posten van foto's voor de gallerij, maar ik dacht dat die teks iets kleiner op de foto gezet zou worden... Ik persoonlijk vindt het wel vrij groot zo.. maar nogmaals ik wil
niet vervelend doen..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik vind die tekst helemaal niet storend eigenlijk. En ik denk ook niet dat bijv. scholieren die het in hun werkstuk gebruiken het storend zullen vinden. Bovendien voorkom je zo dat andere sites de foto's ook zonder toestemming zullen gebruiken.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Misschiens tot ik een beetje off-topic ga maar: Waarom is dit sub-forum "Gallerij" eigenlijk bedoeld? Gewoon om foto's te plaatsen ofwat?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik vind het ook niet Echt storend, omdat het ook gewoon in zwart/wit is maar ik moet er wel elke keer automatisch even naar kijken, en ik kijk nou liever naar de foto zelf..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Gewoon uit interesse, en niet omdat ik jullie integriteit ter discussie stel, zou ik graag willen weten of jullie het autersrecht van alle foto's in de galerij bezitten?
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Van een groot deel van de foto's komen uit de verzameling van de veramelaars hier, de rest is vrij beschikbaar (of geweest) op het internet ed.

De tekst staat op de foto omdat hier Proos' webspace wordt verbruikt en je daar toch wel een beetje voor mag vragen hé..
Ook is het om te voorkomen dat mensen deze foto's gaan verkopen enzo als zijnde van hun..

Proos vul me even aan of corrigeer me als het nodig is ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het gaat niet zozeer om de webspace, daar heb ik genoeg van, maar de bandbreedte. Bandbreedte kost gewoon geld en aangezien er veel mensen zijn die afbeeldingen van het internet via deeplinking op hun eigen site gebruiken zit er zo'n url in.

Voorts zijn veel van de afbeeldingen wel in het bezit van degene die ze gepost heeft. Er zitten foto's bij van verzamelaars, alsmede digitale foto's van mijzelf en bijvoorbeeld Antwerpx.

Sinds het begin staat op de website een opmerking hierover bij het onderdeel gallery. Mensen kunnen contact opnemen indien men copyright spul aanstreft (niet van derden).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Ok, dankjewel voor de uitleg. Ik dacht namelijk even dat ik ook IWM foto's zag staan, maar dat zal dan wel niet zo geweest zijn..............


Nu verder met de foto's uit de verzameling van Roel R..
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik heb ook ooit een cd'tje weten te bemachtigen met HEEEEEEL veel foto's.. ('t was dan ook een foto-cd hé) een groot deel is gemerkt door de eigenaar maar er zijn er ook heel veel zonder merkje.. Als jullie willen kan ik die ook eens uploaden (die zonder merkje) en hier neerplanten..

Er staan veel foto's op die best de moeite waar kunnen zijn voor het plaatsen in de gallery!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie