Foto's die indruk maken

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Eh...het artikel waar je naar linkt verteld dus waarom de foto niet fake is, maar hoe zegt die blz met de fotos jou dat het fake is?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Re: Foto's die een indruk maken

Bericht door Den »

Brianlinden schreef:hebben jullie foto's die een diepe indruk maak op je. Ik heb er pas weer 1 die 1000 woorden omschrijft.

Afbeelding

Een TE jonge soldaat die van angst gewoon in zijn broek heeft geplast, hier is de staat van het duitse leger wel te zien !
Dit is een foto uit de duitse film 'Die Brücke' is ook al vaker op tv geweest, de film is uit de jaren 50, heel goede film met jongens uit de Hitler jugend die in de nadagen van de oorlog een klein stadje gaan verdedigen tegen de aanstormende Amerikanen. dit is ook de eerste film waar het hulpje van Derrick zijn eerste rol in speelde.
Gr. Dennis
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Kheb die film onlangs nog is van iemand gekregen op DVD.Kverstond der niveel van want twas int duits, maar tzag der mij nog nen goeien film uit
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

ah ja natuurlijk, dat ik dat niet zag...fantastische film.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dit is info over Emil Detektive :wink:
Maar die Brücke is een heel mooi verhaal. Ik heb het boek pas nog gelezen en er daarna een boekverslag van gemaakt voor school. Mooi verhaal over 7 (?) jongens die een brug moeten verdedigen die strategisch eigenlijk niet belangrijk is. Een voor een gaan ze dood maar wie het overleefd blijft nog spannend tot het laatst.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

marloes schreef:Eh...het artikel waar je naar linkt verteld dus waarom de foto niet fake is, maar hoe zegt die blz met de fotos jou dat het fake is?
doordat beide foto's op dezelfde plaats zijn gemaakt, maar het 2 verschillende personen zijn!
"Arnhem bridge. And hold it!"
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Het artikel gaat hier ook op in, het is inderdaad bijna dezelfde locatie maar tussen de 2 fotos zitten nog enkele andere fotos, er zat dus tijd tussen.
Het komt vaker voor dat mensen sterven op bijna dezelfde plek, maar volgens mij word dit allemaal verklaard in het artikel.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

LHek, je moet op de link klikken dan zie je een rijtje films waaronder Die Brücke.
Den
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

marloes schreef:Het artikel gaat hier ook op in, het is inderdaad bijna dezelfde locatie maar tussen de 2 fotos zitten nog enkele andere fotos, er zat dus tijd tussen.
Het komt vaker voor dat mensen sterven op bijna dezelfde plek, maar volgens mij word dit allemaal verklaard in het artikel.
kan, maar waarom zie je dan niet het lijk en/of bloedsporen van de eerstgestorvene liggen?

als ik een fotograaf aan het front ben en ik maak een foto van iemand die neergeschoten word, haal ik niet eerst het lijk weg om vervolgens op precies dezelfde plek te blijven staan om te wachten tot de volgende word neergeschoten!
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

ik vind dit wel een mooie foto (in mijn bezit overigens). Als je bedenkt wat hij met zijn eigen kinderen heeft gedaan.

Afbeelding
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

is dat geen kaart?
Starting up again
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Klopt.. is een kaart. Goebbels met zijn dochter Hedda. De kaart is niet gepost. Er staat wel een naam op, maar geen postzegel ofzo
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik wil ook mee doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
OF hij schiet op de vrouw, of hij schiet ergens anders op
Afbeelding



en natuurlijk nog veel meer
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

volgende:

AfbeeldingHet favoriete spelletje van kampbewakers... petgooien. Als je je pet af nam kon je geexecuteerd worden. Als je tussen het prikkeldraad en het hek kwam kon je geexecuteerd worden. Als je pet tussen het prikkeldraad en het hek kwam was je sowieso verloren.

Afbeelding
Afbeelding
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gesloten