Serie Filmpjes op Youtube

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door alendostan »

Hallo,

Op youtube heb ik laatst een serie filmpjes gevonden met mooi beeld materiaal in HD.
Ik vraag me af van welke documentaires dit beeld materiaal is gehaald.
Zou iemand dit weten?
http://www.youtube.com/user/HCTerrorist
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door alendostan »

Een mooi voorbeeld is in dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=m8m2EvXRQao) de close ups op de Britse soldaten, deze heb ik nog nooit gezien.
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door alendostan »

niemand :?
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door platoz »

alendostan schreef:niemand :?
Je wilt niet weten hoeveel zulk mooi beeldmateriaal er wel niet is. Er zijn in de afgelopen jaren ook tal van documentaires geweest op National Geographic, Discovery Channel, History Channel, etc. omdat veel filmmateriaal inmiddels is gedigitaliseerd. Nu heb ik er daarvan een hoop gezien, maar vraag me niet uit welke documentaire deze beelden komen. Bovendien worden veel beelden ook in verschillende documentaires weer opnieuw gebruikt. Denk daarom ook niet dat je van iemand kunt verwachten die de kennis even paraat heeft om te weten uit welke docu deze beelden komen. Ik zou zeggen, houd vooral de tv-gids in de gaten van deze zenders en je zult ze vast weer eens tegenkomen, want om de zoveel tijd wordt zo'n docu wel weer herhaald. Op dit moment draait bijvoorbeeld ook een mooie documentaire (link) elke zondagavond rond 23.30 op Ned 2, bestaande uit louter origineel beeldmateriaal. Stuur anders de maker van het filmpje op Youtube een berichtje, en je weet hoe hij eraan gekomen is :wink:
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
alendostan
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:58

Re: Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door alendostan »

platoz schreef:
alendostan schreef:niemand :?
Je wilt niet weten hoeveel zulk mooi beeldmateriaal er wel niet is. Er zijn in de afgelopen jaren ook tal van documentaires geweest op National Geographic, Discovery Channel, History Channel, etc. omdat veel filmmateriaal inmiddels is gedigitaliseerd. Nu heb ik er daarvan een hoop gezien, maar vraag me niet uit welke documentaire deze beelden komen. Bovendien worden veel beelden ook in verschillende documentaires weer opnieuw gebruikt. Denk daarom ook niet dat je van iemand kunt verwachten die de kennis even paraat heeft om te weten uit welke docu deze beelden komen. Ik zou zeggen, houd vooral de tv-gids in de gaten van deze zenders en je zult ze vast weer eens tegenkomen, want om de zoveel tijd wordt zo'n docu wel weer herhaald. Op dit moment draait bijvoorbeeld ook een mooie documentaire (link) elke zondagavond rond 23.30 op Ned 2, bestaande uit louter origineel beeldmateriaal. Stuur anders de maker van het filmpje op Youtube een berichtje, en je weet hoe hij eraan gekomen is :wink:
Bedankt voor je reactie. De documentaire apocalyps WW2 heb ik al gezien, ook zeker een aanrader.
Ik denk dat hier dan een slotje op kan
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door Jim »

Allemaal ingekleurd! Zover ik kan zien zit er geen seconde orgineel kleuren beeld bij. Alle Duitse voertuigen zijn grijs! Niets van de camouflage kleuren is er te zien.
Alle tactische tekens, emblemen zie je ook niet in kleur. Ook de Britse beelden zijn ingekleurd. Op alle beelden zie je slechts 3 a 4 kleuren. Bruin, groen, blauw, hier en daar wat rood. Op ekle seconden zie je dat ze wat heide paars ingekleurd hebben (mix van blauw en rood) wel leuk gedaan. Sommige beelden herken ik van zwart-wit documentaires. Ik heb niets tegen ingekleurde beelden maar ze moeten het er wel bij vermelden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Serie Filmpjes op Youtube

Bericht door CollectorWo2 »

Beetje oude topic :)
wehrmacht in original color
Plaats reactie