Uitzondelijke duitse uniformen of toch niet?

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Uitzondelijke duitse uniformen of toch niet?

Bericht door Jasper J »

Ik plaats hier wat foto,s van uitzondelijke combinaties van duitse uniformen of misschien toch niet daar ik er van overtuigd ben dat alles gedragen werd.
30aqf61.png
zeer mooie foto van een heer officier in ss camo hoe zou hij hier aan gekomen zijn?


Deze is ook zeer mooi let op de ss officier die een splinter camo jas aan heeft die normaal alleen door de wehrmacht gebruikt werd , ook mooi om te zien dat hij wel een ss camo helm hoes heeft.
splin.png
Deze sser heeft een splinter camo hoes om zijn helm.
splin2.png

Deze foto is uniek let op de officier in het midden die heeft een overjas van splinter camo waarschijnlijk zelf laten maken.
splin3.png

Het leuke is dat je bijvoorbeeld dus ook een sser kunt maken met splinter camo maar ook een normale wehrmcht soldaat een ss camo jas geven.
Heb je ook leuke foto's plaats ze gerust.
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uitzondelijke duitse uniformen of toch niet?

Bericht door coco »

Toffe foto's natuurlijk werd alles door elkaar gedragen was aan het einde van oorlog niet te voorkomen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Uitzondelijke duitse uniformen of toch niet?

Bericht door Jan Klaassen »

coco schreef:Toffe foto's natuurlijk werd alles door elkaar gedragen was aan het einde van oorlog niet te voorkomen.
Precies! En ik zou zelfs nog durven opmerken dat ze dat al vanaf vroeg in de oorlog deden - er werd vanalles gedragen door de verschillende eenheden. Niet alleen omdat het praktisch in het veld zou zijn, maar soms vonden ze het een er gewoon chiquer uitzien dan het ander ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Uitzondelijke duitse uniformen of toch niet?

Bericht door Jasper J »

Het lijkt mij wel is leuk een display te maken van zoiets bijvoorbeeld van een sser met splinter camo , het is wel is leuk het niet standaard te doen. :)
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Uitzondelijke duitse uniformen of toch niet?

Bericht door Erik »

Je zou eens moeten zien wat er in Bosnië en Afghanistan/Iraq allemaal wordt gedragen! Heb zelfs een Engelse officier gezien met een repro Bluse M1915 (Duits WO1) omdat hij dit tijdens de winter gewoon de beste tuniek vond! Doet het leuk op de foto's over vijftig jaar!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie