Bevrijdings foto's
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik zal eens kijken wat ik in de boeken kan vinden, welke troepen er in Brabant en Limburg hebben gezeten. Of kan iemand mij dat zo al vertellen?Timo schreef:op een bren carrier zit een geel achtig vierkant
Ik heb even na gekeken en ik denk dat ze van de 11th armoured zijn
De andere zijn schoten maar daar ben ik nog niet veel wijzer van geworden
Weet iemand ook hoe het precies zit met het getal 69 op de brencariers?
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik ben net iets interessants gelezen. Het getal 69 is van infanterie regimenten. Het gaat dan om het derde regiment van de derde brigade. Als het dus troepen zijn van de 51ste of 53ste Divisie. Dan gaat het bij de 51ste om het 7th battalion Agryll and Sutherland Highlanders. Is het van de 53ste dan gaat het om het 2nd battalion Monmountshire Regiment. Dus dan valt het 11th Armoured af en het 30ste Corps.
- LHek
- Lid
- Contacteer:
Prachtfoto's! Ik Schots militaria verzamel dus je weet me te vinden als je de foto's wegdoet
Ik denk dat ze van Den Bossch zijn want op m'n landkaartje zie ik als enige een operatie met een tankkorps door de 53rd

Ik denk dat ze van Den Bossch zijn want op m'n landkaartje zie ik als enige een operatie met een tankkorps door de 53rd

Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Timo
- Lid
Ik ben net iets interessants gelezen. Het getal 69 is van infanterie regimenten. Het gaat dan om het derde regiment van de derde brigade. Als het dus troepen zijn van de 51ste of 53ste Divisie. Dan gaat het bij de 51ste om het 7th battalion Agryll and Sutherland Highlanders. Is het van de 53ste dan gaat het om het 2nd battalion Monmountshire Regiment. Dus dan valt het 11th Armoured af en het 30ste Corps.
Toch wat aan gehad aan mijn tips
Prachtfoto's! Ik Schots militaria verzamel dus je weet me te vinden als je de foto's wegdoet
Als ze inderdaad van Den Bosch zijn heb ik er hele erge intresse in
Ik zal stichting shertogenbosch1944 eens mailen met de fotos misschien weten die meer
Starting up again
- Timo
- Lid
Ja den bosch is bevrijd door de 53rd welch
Ik heb een boek van den bosch in de oorlog
het heet Den bosch bevochten en bevrijd
is een mooi boek staat ook veel in!
Timo
http://www.october1944s-hertogenbosch.nl/
Ik heb een boek van den bosch in de oorlog
het heet Den bosch bevochten en bevrijd
is een mooi boek staat ook veel in!