Duitse troepen in Den Haag
-
- Lid
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 5 keer
-
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Duitse troepen in Den Haag
Zeer bijzonder, sommige foto’s zijn bij mij in de hoek genomen. Is ook nauwelijks veranderd in 70 jaar tijd.
Weet je waar de foto van die oprijlaan/bospad is genomen en die van de soldaten en dames (zonder hond) bij het hek?
Kugel
Weet je waar de foto van die oprijlaan/bospad is genomen en die van de soldaten en dames (zonder hond) bij het hek?
Kugel
Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid
Sommige foto's zijn voorzien van tekst wat betreft de locatie , de meeste foto's hebben echter geen tekst.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Foto's van een mooie kwaliteit. Weet je wie ze genomen heeft?
De kwaliteit en de manier van foto's nemen geven mij de indruk dat ze door een (Duitse) vakfotograaf zijn genomen. Deze fotograaf behoeft dan niet een PK Berichter te zijn.
Op deze foto zie je rechts vooraan op de tafel twee fotocameralenzen, een draadontspanner en een statief liggen. De fotograaf gebruikte dus een fotocamera waarop je de lenzen kon verwisselen. Zo'n fotocamera uitrusting was in de jaren veertig toch wel uitzonderlijk. Alleen de meer geoefende (vak) fotografen hadden zo'n fotocamera uitrusting.
De foto van de Duitse schildwacht voor de ingang is ook apart. Zou de foto geposeerd zijn? De beste man had zijn uniform wel eens mogen persen. Een schildwacht in een gefrommeld uniform is niet wat je snel zou verwachten in een gedisciplineerd leger zoals het Duitse leger toch was.
Op één van de bordjes op de muur staat de naam Da Costa school te lezen. Ik heb geprobeerd om iets te vinden over deze school maar kwam er niet helemaal uit. Bestaat dit schoolgebouw op de foto nog? Waarschijnlijk waren de Duitse militairen welke op de foto's staan in dit schoolgebouw ingekwartierd.
De kwaliteit en de manier van foto's nemen geven mij de indruk dat ze door een (Duitse) vakfotograaf zijn genomen. Deze fotograaf behoeft dan niet een PK Berichter te zijn.
Op deze foto zie je rechts vooraan op de tafel twee fotocameralenzen, een draadontspanner en een statief liggen. De fotograaf gebruikte dus een fotocamera waarop je de lenzen kon verwisselen. Zo'n fotocamera uitrusting was in de jaren veertig toch wel uitzonderlijk. Alleen de meer geoefende (vak) fotografen hadden zo'n fotocamera uitrusting.
De foto van de Duitse schildwacht voor de ingang is ook apart. Zou de foto geposeerd zijn? De beste man had zijn uniform wel eens mogen persen. Een schildwacht in een gefrommeld uniform is niet wat je snel zou verwachten in een gedisciplineerd leger zoals het Duitse leger toch was.
Op één van de bordjes op de muur staat de naam Da Costa school te lezen. Ik heb geprobeerd om iets te vinden over deze school maar kwam er niet helemaal uit. Bestaat dit schoolgebouw op de foto nog? Waarschijnlijk waren de Duitse militairen welke op de foto's staan in dit schoolgebouw ingekwartierd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 28 keer
- Contacteer:
De op één na laatste 3 foto's zijn genomen aan het einde van de Groot Hertoginnelaan richting de Carnegielaan; Het witte gebouw is een kerk die er nog steeds staat (er is nu wel een trappenhuis tegen het ronde raam gebouwd) maar helaas is de Metropole bioscoop een jaar of 15 geleden gesloopt en staat er nu een appartementengebouw.
-
- Lid
- asjemenou
Wederom mooie foto's. Ik kom wel eens in Den Haag maar bekend ben ik er niet.
Bij mij rijst dan al snel de vraag, hoe zien de locaties van toen er vandaag de dag uit?
Misschien een mooi onderwerp voor een nieuw "toen en nu" topic?
Bij mij rijst dan al snel de vraag, hoe zien de locaties van toen er vandaag de dag uit?
Misschien een mooi onderwerp voor een nieuw "toen en nu" topic?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid
-
- Lid
- asjemenou
Blijkbaar heeft de fotograaf een reportage van z'n kamergenoten gemaakt. Hij portretteert steeds dezelfde personen. Zijn de foto's in een fotoalbum geplakt?
Weet je iets van de achtergrond van de foto's?
Weet je iets van de achtergrond van de foto's?
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 91 keer
- Ontvangen: 61 keer
Maak eens een heel goede foto van het bordje langs de 2 wachtsoldaten, ik kan het Feldpostnummer niet zo goed lezen, dan kan ik je vertellen welke eenheid het is op de foto!
-
- Lid
Ook met het vergroten van de foto is het feldpost nr. helaas niet te lezen.patrickh schreef:Maak eens een heel goede foto van het bordje langs de 2 wachtsoldaten, ik kan het Feldpostnummer niet zo goed lezen, dan kan ik je vertellen welke eenheid het is op de foto!
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 91 keer
- Ontvangen: 61 keer
Jammer, zou leuk zijn geweest. Het bordje is overigens wel een leuk detail!
-
- Lid
Deze serie foto's is gemaakt bij een schietbaan in de duinen bij Den Haag.