Foto identificatie

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
WilcoV
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2020, 16:23

Foto identificatie

Bericht door WilcoV »

Hallo allen!
Recentelijk heb ik in een privé-archief enkele foto's van mijn oud-oom gevonden. Ik weet weinig over hem: hij is geboren in Rotterdam (1912), heeft vanaf 1938 tot 1941 of 42 in de VS gewoond, is in 1943 in London met een Engelse getrouwd. Zeker is dat hij in het leger heeft gezeten (zie foto's onder), maar het is zeer onzeker in welk geallieerd leger. Kunnen jullie mij iets vertellen over de uniformen, de mogelijke rang, of andere interessante info? Ik zoek ook in archieven, zoals die van de Prinses Irene Brigade, maar daar heb ik nog geen succes gehad.

hierbij twee foto's: De man in uniform op de familie foto staat ook op de groepsfoto (vierde van rechtsboven). Ze zijn genomen in 44/45 in Engeland.

Hartelijk dank!
IMG_20201001_0042-3.jpg
groepsfoto
groepsfoto
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Foto identificatie

Bericht door Erik »

Ik zie een leeuwtje op de field cap, ik zie de belt 1903 (gebruikelijk bij de Pr. Irenebrigade), ik zie alleen maar korporaals.
Voorzichtigheidshalve concludeer ik dat dit de onderofficiersklas of een andere scholing zou kunnen zijn van de Pr. Irenebrigade, vóór zomer 1944 (toen ze de veldbaret kregen)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie