Het is niet allemaal heel duidelijk te zien. Maar op verzoek dan kan ik zo een grotere foto plaatsen.

Bedankt voor het compliment! Ik heb best wel wat waardevolle boeken waar in informatie uit kan halen over deze divisie.arie schreef:Nico, zo zie je maar dat jij op dit verzamelgebied zeer veel kennis in huis heb![]()
Maar dat komt dat het niet egt mijn verzamelgebied is (49th West Riding Division)
en dat ik daar over geen naslagwerk heb
Hell-Fire schreef:Het heeft even geduurd, maar ben van het weekend bij me opa geweest en heb de foto`s laten zien.
Hij denkt niet dat het Amsterdam is, want hij kon het niet goed zien. Ik had de foto`s uitgeprint, dus was er niet duidelijker op geworden. Maar volgens hem werden de meeste bevrijders op de dam binnen gehaald.
Dus het is waarschijnlijk dan toch een andere stad.
Het nummer 112 is als het goed is van de Prinses Irene brigade. Deze zijn ook in Den Haag geweest.arie schreef:Hell-Fire schreef:Het heeft even geduurd, maar ben van het weekend bij me opa geweest en heb de foto`s laten zien.
Hij denkt niet dat het Amsterdam is, want hij kon het niet goed zien. Ik had de foto`s uitgeprint, dus was er niet duidelijker op geworden. Maar volgens hem werden de meeste bevrijders op de dam binnen gehaald.
Dus het is waarschijnlijk dan toch een andere stad.
Hell-Fire bedankt voor de genome moeite![]()
De foto’s die je laat zien ben ik ook tegen gekomen op het net
Ik ben ook even wezen kijken op gemeentearchief.denhaag
600 verschillende foto’s kunnen zien maar geen overeenkomsten opgevallen
wel viel mijn op dat de nummering waar onder (112) van de voertuigen hoog zijn
bij mijn op de foto’s komt het nummer 41 en 87 voor
het nummer 41 (voertuig) ben ik wel tegen gekomen op foto’s genomen in
Amersfoort en Utrecht
Is het mogelijk dat een eenheid (41) een bepaalde route het afgelegd en bevrijd
En de mogelijkheid dat foto`s van uit Den Haag komen dat zou heel goed kunnen
Gr. Arie