Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mijn nieuwe scanner is binnen en nu kan ik eindelijk nog een paar honderd foto's inscannen die al een heel tijdje blijven liggen waren. Hierbij enkele foto's van vliegtuigen, kan iemand me helpen met de identificatie ? Alle info is welkom.
Ik zit te denken aan een Henschell of een vroege Dornier, maar ik gok ook maar..................de onderste foto heeft het vliegtuig wel wat weg van een Messchersmit Bf-110.
Laatst gewijzigd door Maj.Cain op 30 mar 2005, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul Siemons schreef: Het vliegtuig op de eerste foto is waarschijnlijk een Focke Wulf 58 "Weihe"
Als je eens vergelijkt met andere foto's, lijken ze inderdaad erg op elkaar. Bedankt Paul !
Ook de gelijkenissen van de derde foto met een Me110 zijn treffend. Misschien kan iemand meer vertellen adhv de lettercode op de vleugels, was dit mogelijk bij een Duitse Messerschmitt ?
Ik zou voor de laatste foto gaan voor een "Junkers Ju 86" .
Civiele versie met lijnmotoren.
De kenletters: "D-A" komt men meer tegen en op de andere vleugel was meestal een registratie te zien bestaande uit 3 letters. (v.b. KOP)
Wat mij ervoor laat kiezen voor een Junkers zijn de typische "Junkers" flaps of roeren aan de vleugels: deze hebben bijna altijd een "luchtspleet" ( nog beter te zien bij een Ju 87 "Stuka") en was dacht ik een patent van Junkers Flugzeugbau.
Zie: http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true