Foto's Stuka

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Foto's Stuka

Bericht door FELIX »

Ik zoek foto's van Stuka's, voor de duidelijkheid: dit is een Duits Sturzkampfflugzeug van het typeJunkers Ju. 87B. Ik heb al gegoogled :D , dus ik hoef geen foto's van daar. Site's en eventueel Signal foto's zijn zeer welkom. Misschien heeft iemand ook privé foto's. Geen angst ik wil ze absoluut niet publiceren of dergelijke, gewoon persoonlijke interesse!! :lol:

Alvast bedankt _/-\o_
Laatst gewijzigd door FELIX op 11 mei 2005, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Deze heb je al neem ik aan?
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

antwerpx schreef:Deze heb je al neem ik aan?
Inderdaad, hele mooie foto. Waar heb jij hem vandaan?
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

FELIX schreef:
antwerpx schreef:Deze heb je al neem ik aan?
Inderdaad, hele mooie foto. Waar heb jij hem vandaan?
Zie de beschrijving :wink:
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

antwerpx schreef:
FELIX schreef:
antwerpx schreef:Deze heb je al neem ik aan?
Inderdaad, hele mooie foto. Waar heb jij hem vandaan?
Zie de beschrijving :wink:
Hahahahaha, ok uit Signal dus :lol:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Ok, Felix, hier heb je er drie (vier) merkwaardige :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron : Stuka ! - Joachim Dressel.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Foto 1 en 2 zijn toch de stuka's die ontworpen werden voor vliegdekschepen?

Foto 3 is als ik me niet vergis een Trainings-Stuka

Foto 4 is gewoon een bekladde (zoals men wel vaker wapens, bommen e.d. beklad met boodschappen en namen)
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Sbf.Koch schreef:Foto 1 en 2 zijn toch de stuka's die ontworpen werden voor vliegdekschepen ?
Precies. Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Sbf.Koch schreef:Foto 3 is als ik me niet vergis een Trainings-Stuka.
Nee, het was een Stuka uitgerust met zgn. "Klemm 35" gondels, waarin telkens 2 personen konden plaatsnemen. Aan beide zijden was er een dergelijke gondel bevestigd. Het doel was om in een mum van tijd en bij noodzaak, zoveel als mogelijk manschappen te kunnen ontzetten.
Sbf.Koch schreef:Foto 4 is gewoon een bekladde (zoals men wel vaker wapens, bommen e.d. beklad met boodschappen en namen)
Ja, in die zin : het betreft een Ju87D-1 waarschijnlijk aan het Oostfront, gedurende de winter van '43-'44, met een nieuwjaarswens voor het grondpersoneel.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Kilroy schreef:
Sbf.Koch schreef:Foto 1 en 2 zijn toch de stuka's die ontworpen werden voor vliegdekschepen ?
Precies. Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Sbf.Koch schreef:Foto 3 is als ik me niet vergis een Trainings-Stuka.
Nee, het was een Stuka uitgerust met zgn. "Klemm 35" gondels, waarin telkens 2 personen konden plaatsnemen. Aan beide zijden was er een dergelijke gondel bevestigd. Het doel was om in een mum van tijd en bij noodzaak, zoveel als mogelijk manschappen te kunnen ontzetten.
Sbf.Koch schreef:Foto 4 is gewoon een bekladde (zoals men wel vaker wapens, bommen e.d. beklad met boodschappen en namen)
Ja, in die zin : het betreft een Ju87D-1 waarschijnlijk aan het Oostfront, gedurende de winter van '43-'44, met een nieuwjaarswens voor het grondpersoneel.
Dank u :D
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Zijn deze ook ooit ingezet of bleef het maar bij plannen?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

(hier overigens nog een foto van diezelfde Stuka's)

Afbeelding
Lt. Tim_NL schreef:
Er bestonden plannen voor deze toestellen op het vliegdekschip Graf Zeppelin.
Zijn deze ook ooit ingezet of bleef het maar bij plannen?
De vliegtuigen wel, het schip niet. Het schip moest eind 1940 afkomen, maar toen de productie van schepen volledig op U-boten werd gericht, werd de bouw afgeblazen in (ik geloof) april '40. In 1942 realiseerden de duitsers zich dat ze zo'n schip toch echt nodig hadden (zowel om de Noordzee te bewaken als om de konvooien in de zwarte zee [naar rusland] te stoppen) en het werk werd hervat. Eind '43 moest het schip af zijn, net als de ombouw naar vliegdekschepen van o.a. de Gneisenau, Potsdam, Europa, en de 'Prinz Eugen' klasse kruiser, de 'Seydlitz'. Toen de slag om de Barentz-Zee gestreden was stopten de duitsers helemaal met de constructie, het schip was iets meer dan 80% compleet. Haar 150mm kanonnen werden gestript en in Noorwegen gebruikt als "Marine-Küsten-Batterie" (kust-artillerie).
Verder werd het schip in april '45 bijna gezonken (grotendeels mislukt) door haar bemanning, door de russen in beslag genomen en gebruikt als doelwit in marine-oefeningen.

De vliegtuigen zijn later gewoon ingezet, maar waar en wanneer weet ik niet precies, daar heb ik nu geen bronnen voor.

/Sbf.Koch
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ok, bedankt.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Er is ook nog een versie van de Bf 109 in de planning geweest voor de Graf Zeppelin, de T(räger)-versie. Omgebouwde E-3s met inklapbare vleugels en een tailhook. Uiteindelijk zijn er zestig gebouwd.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
joho
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:08

Bericht door joho »

Ik ben net lid dus zal ik me eerst eventjes voorstellen. Mijn naam is Wouter en ik ben 13 jaar ( over 7 dagen) en ben erg geintreseert in de WO2 :) Voorall in de vliegtuigen dus ik kom hier een handje helpen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Dank je wel en welkom op het forum, en ok gefeliciteerd met je verjaardag. :D
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Plaats reactie