Russisch WO1 re-enactment groep.

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Пилотъ
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2021, 18:49

Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Пилотъ »

Hallo,
Ik ben dus op zoek naar een Russische WO1 re-enactment groep in Nederland want ik ben zr geïnteresseerd in Rusland tijdens de Eerste Wereldoorlog. Ik zou het graag horen als er enige zijn hier in Nederland want tot mijn gedachtes na denk ik dat het er niet veel zijn.
Alvast bedankt en nog een fijne dag.
It’s showtime!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door asjemenou »

Hallo Пилоть,

Welkom op het forum. Ik heb een aantal jaren geleden tijdens een WO1 Living History evenement bij Huis Doorn een (Nederlandse) Russische WO1 reenactment groep gezien. Of deze Russische WO1 reenactment groep nog bestaat weet ik niet.
Zelf ben ik niet actief in de reenactment wereld, maar er zijn forumleden die dit wel zijn. Hopelijk kunnen zij je verder helpen. Удача!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Erik »

Hallo Adel! Wij hebben al contact gehad! Ik heb je gekoppeld aan de Russische infanterie zoals die ook op Doorn stonden. Was daar nog iets uitgekomen?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Пилотъ
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2021, 18:49

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Пилотъ »

Hallo, bedankt voor de reacties allemaal!
Wel een ding: die Russische reenactmentgroep die in 2015 (volgens mij) stond bij het Huis Doorn is nu tja, dood want 2 leden zijn gestopt met WO1 Russisch. Misschien een eigen groep oprichten zou een idee zijn, maar tegenwoordig is men meer geïnteresseerd in Duits en Amerikaans WO2. Nogmaals alvast bedankt.
It’s showtime!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door asjemenou »

Het is jammer voor jou dan dat de (Nederlandse) WO1 Russische reenactmentgroep gestopt is. Ik kan mij herinneren dat het ook maar een klein groepje was.
Misschien zou je inderdaad een eigen nieuwe groep op kunnen richten, al lijkt mij dat onder de huidige omstandigheden wel lastig.
Russisch WO1 en WO2 reenactment is misschien wat minder populair, maar de interesse voor het Oostfront gebeuren zit toch wel in de lift hoor.
Misschien is (Sovjet) Russisch WO2 reenactment iets voor je? Zo'n groep bestaat ook in Nederland.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Пилотъ
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2021, 18:49

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Пилотъ »

WO2 Sovjet reenactment hoort niet echt bij mij maar ik heb wel gehoord over de groep Krasny Oktjabr maar ik zie Sovjet WO2 echt niet zitten. Maar ja, corona heeft de boel omgeslagen en nu is alles gecrackt. Dan maar afwachten tot alles afloopt, tijd laat wel zien,
It’s showtime!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Erik »

Adel, een eigen groep oprichten kan heel goed, maar ik begreep ook van de laatste twee leden waarmee je contact hebt gehad dat je erg jong bent. De meeste reenactmentverenigingen nemen hun leden vanaf de leeftijd van 16 jaar pas in!
Mijn tip is te zorgen dat je er helemaal klaar voor bent als dat zover is! Je hebt nu al wat contacten die je vragen kunt stellen aangaande het samenstellen van een goede collectie ten behoeve van reenactment (wat niet meteen hetzelfde is als 'verzamelen'!)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Пилотъ
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2021, 18:49

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Пилотъ »

Nou niet erg jong, wel een tiener maar ja dan nog wel eventjes wachten en nu dat ik het realiseer; een eigen groep oprichten gaat niet lukken dankzij meerdere redenen, waaronder de reden dat er weinig interesse in Nederland is.
It’s showtime!
Gebruikersavatar
Пилотъ
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2021, 18:49

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door Пилотъ »

En voor mijn Russische WO1 collectie mede voor reenactment zoek ik nu zo’n Russische WO1 veldfles, aluminium of glas. Gelukkig heb ik nu wel vakantie, eindelijk wel wat uitrusten van bekogeld worden met huiswerk (ik doe Gymnasium, dus dat is wel logisch).
It’s showtime!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Russisch WO1 re-enactment groep.

Bericht door LDO »

Ik heb jaren met mijn vrienden een Russische geheime dienst infiltratie /spionage groep gereenact. Maar we vielen zo slecht op tijdens evenementen dat we aan eenzaamheid ten onder gegaan zijn. Anonimiteit is ook iets wat niet voor iedereen weggelegd bleek.
Plaats reactie