Duizend bommen en granaten

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Boroskov
Lid

Duizend bommen en granaten

Bericht door Boroskov »

Hier een link waar je de documentaire "Duizend bommen en granaten" kan bekijken die Bram Vermeulen maakte over de Eerste Wereldoorlog. (Er staan nog meer te bekijken uitzendingen op de site. "Daar ben ik weer!" gaat over reïncarnatie - in deze uitzending verteld Bram over zijn overtuiging dat hij in een vorig leven een Waalse officier was tijdens WOI)

http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=168
Hic manebimus optime
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Is er al iemand die het bekeken heeft? Ik hoor graag jullie reacties *)
Hic manebimus optime
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Ik heb nog niet gekeken, maar ik ken het nog van jaren geleden op tv, ik moet het zelfs nog op video hebben.
CAN DO
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Meerdere keren gezien en is erg goed
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Net even zitten kijken op internet, erg interesant stuk.
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

In het boek "Mysterie '14-'18" wordt Bram Vermeulen ook nog even genoemd. Het gaat hierbij ook om zijn reïncarnatie-theorie.
Hic manebimus optime
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

In het boek Ieper 1914-1918 van Richard Heijster ( ook de schrijver van "Mysterie) heeft hij zelfs een overduidelijk voorwoord geschreven.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

KätheHelfrich schreef:In het boek Ieper 1914-1918 van Richard Heijster ( ook de schrijver van "Mysterie) heeft hij zelfs een overduidelijk voorwoord geschreven.
Ah, dat wist ik niet. Ga ik dat boek maar eens snel aanschaffen. dank voor de tip!
Hic manebimus optime
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Boroskov schreef:Is er al iemand die het bekeken heeft? Ik hoor graag jullie reacties *)
Ik kijk met regelmaat de programma's met Bram terug, ik ben erg blij met de RVU, zo is er veel van de man bewaard gebleven.
In België was Bram een graag gezien gast, op de Vredesconcerten te Passendale heeft hij ook z'n medewerking beleefd.
Ik heb het altijd heel dapper van Bram gevonden dat hij zo open en bloot voor zijn overtuiging uitkwam, ook al werd hij daarom bespot en beschimpt.

Ik ben iig blij met programma's, het laat je eens anders kijken, zo was het boek "Mysterie 14/18"van Richard Heijster ook een eye-opener.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Mysterie '14/'18 is inderdaad een bijzonder boek. In dit boek is een stuk geschreven over Rob van Zanten; volgens mij is deze man ook even te zien in 'Daar ben ik weer'.
In Nederland werd Bram zwaar ondergewaardeerd, al las ik gister toevallig op zn site dat de dochter van Bram (Katarina) twee gouden platen in ontvangst heeft genomen namens haar vader voor de cd's Tijdloos en Voltooid Verleden Tijd. Jammer dat de erkenning pas na het overlijden komt...maar beter (te) laat, dan nooit.
Hic manebimus optime
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

Jammer krijg hem niet afgespeelt :(

Lijkt me wel interessant ja.
Das Feuer liebt mich!
Plaats reactie