ik nomineer het uniform van de leib-garde-husaren van Kaiser Wilhelm II, op de foto de kroonprins met totenkopf uniform:
Meest mooie uniform van WoI (tot 1918)
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Meest mooie uniform van WoI (tot 1918)
naar aanleiding van http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1126 , wat vind je het meest mooie uniform tot 1918
ik nomineer het uniform van de leib-garde-husaren van Kaiser Wilhelm II, op de foto de kroonprins met totenkopf uniform:

-
- Lid
-
- Lid
In deze sta ik achter Roel, ook de Pruisische uniformen vind ik niet slecht, alhoewel er toen niet zoveel verschil was tussen de gebruikte uniformen.
Pruisische infanterie in gevecht!

Persoonlijk verkies ik iets in de lijn van Roel's keuze, de Duitse 'Garde-du-Corps', wel met hun pantseruitrusting.

Garde-du-Corps te zien achteraan met witte uniformen.
Pruisische infanterie in gevecht!

Persoonlijk verkies ik iets in de lijn van Roel's keuze, de Duitse 'Garde-du-Corps', wel met hun pantseruitrusting.

Garde-du-Corps te zien achteraan met witte uniformen.
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Om even terug te komen op het blauwe uniform van de Poilu: in het Franse Alpenstadje Morzine staat een prachtig standbeeld van een Franse infanterist uit de Eerste Wereldoorlog. Gekleurd. Enorm veel detail. Ideaal voor uniformstudie, spijtig genoeg heb ik geen foto's kunnen trekken, het was net iets te ver van waar ik logeerde voorbije vakantie 

- trooper paddy
- Lid
- Contacteer:
mijn favoriet uniform, tjaa hoe kan het anders, Australian light horse uniform. Oftewel australisch ww1 algemeen, zit gemakkelijk, geen kraag die je afknelt en zakken die je met oftewel zes mills grenades volpropt of met veel andere spullen.
coo-ee
patrick
coo-ee
patrick
trooper-Lewis gunner 13th Australian Light Horse