1ste wereldoorlog films
- mamartijn
- Lid
1ste wereldoorlog films
Hallo,
Heel veel films over de tweede wereldoorlog zie ik voorbij komen, maar nog niets gezien over de eerste wereldoorlog.
Toch zijn daar mooie films over gemaakt.
In mijn collectie heb ik onder andere:
- All quiet at the western front (engelstalig)
- The lost battalion
- Thiepval (eerste wereldoorlog docu)
ik heb alleen nog maar The lost battalion gezien, vond hem zeker erg goed. Wat vinden jullie van deze films???
Groeten Martijn
Heel veel films over de tweede wereldoorlog zie ik voorbij komen, maar nog niets gezien over de eerste wereldoorlog.
Toch zijn daar mooie films over gemaakt.
In mijn collectie heb ik onder andere:
- All quiet at the western front (engelstalig)
- The lost battalion
- Thiepval (eerste wereldoorlog docu)
ik heb alleen nog maar The lost battalion gezien, vond hem zeker erg goed. Wat vinden jullie van deze films???
Groeten Martijn
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
We hebben een heel forum over de eerste wereldoorlog, daar zal ik je topic naar verplaatsen.
All quiet at the western front heb ik ook gezien. Die was erg goed. Er is pas een nieuwe uitgekomen, un long dimache de fiancailles. Die was ook zeker de moeite van het bekijken waard.
All quiet at the western front heb ik ook gezien. Die was erg goed. Er is pas een nieuwe uitgekomen, un long dimache de fiancailles. Die was ook zeker de moeite van het bekijken waard.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Reca
- Lid
k heb zelf heel veel docu's over wo1 en helaas valt het aantal goede films over wo1 wat tegen. Maar the lost batallion heb ik laatst wel gezien, en ja het is wel een goede film ja. Thiepval (het monument daar) is ook zeer aangrijpend (al saat dat los van de film the lost batallion) Dan zie je daar dat de jongst gestorvene daar een jongen van pas 14 jaar
mvg
Rémy

mvg
Rémy
----
-
- Lid
- Contacteer:
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- mark
- Lid
In de serie 'young Indiana Jones' zitten een paar goeie afleveringen die zich afspelen aan het westelijk front. Een aanval met gas, waarop iemand van zijn peloton zijn gasmasker niet kan vinden..... en daarna een aanval met vlammenwerpers, erg goed gemaakt vond ik, al overleeft Indy natuurlijk alles 

- Julian
- Lid
Ik heb hier een vrij onbekende, doch zeer sterke film liggen:
'La chambre des Officiers'
http://imdb.com/title/tt0273148/
Als je interesse hebt, PB me even.
'La chambre des Officiers'
http://imdb.com/title/tt0273148/
Als je interesse hebt, PB me even.
- mark
- Lid
'Gallipolli' met o.a. een piepjonge Mel Gibson! (erg sterke film vond ik, deze film gaat over het Australische 'light horse' regiment dat word opgericht en opgeleid en dan tijdens het Dardanellenoffensief wordt afgeslacht)
'the lighthorse men' (Australisch cavalerieregiment tegen de turken in de woestijn, maar ander regiment als in 'Gallipoli')
'the lighthorse men' (Australisch cavalerieregiment tegen de turken in de woestijn, maar ander regiment als in 'Gallipoli')
- oldcontemptible
- Lid
een greep uit mijn WO1 gerelateerde films :
Sgt York, Lost Bn, Un longe dimanche de Fiancailles, the trench, all quiet on the western front (oude en nieuwe versie), the trench (bbc doku-soap)
regeneration, ANZACs (de serie), Gallipoli, The blue Max, Aces High,
all the Kings men, paths of Glory, Ryan's daughter, Lawrence of Arabia, the light horse men en natuurlijk Capt Edmund Blackadder !
Vorige week nieuw in de bioskoop: Yoeux Noelle, over het Kertsbestand van 1914.
MG
Sgt York, Lost Bn, Un longe dimanche de Fiancailles, the trench, all quiet on the western front (oude en nieuwe versie), the trench (bbc doku-soap)
regeneration, ANZACs (de serie), Gallipoli, The blue Max, Aces High,
all the Kings men, paths of Glory, Ryan's daughter, Lawrence of Arabia, the light horse men en natuurlijk Capt Edmund Blackadder !
Vorige week nieuw in de bioskoop: Yoeux Noelle, over het Kertsbestand van 1914.
MG
"you know what worse than Dragons?"
"No"
"americans"
"No"
"americans"
-
- Lid