1ste wereldoorlog films

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

oldcontemptible schreef:ok, zal op mijn TAAGEBRUIK letten :mrgreen:
en gelijk al de 1e spelfout ;) wat een grapjas
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

Ik vindt Un longe dimanche de Fiancailles en Lost battalion zeer mooi, de rest heb ik nog niet gezien. Mijn vader vindt de 1ste wereld oorlog heel interresant, ik zelf hou meer van de 2de :P
<('.'<)
oldcontemptible
Lid

Bericht door oldcontemptible »

dvaupell schreef:... en het lijkt ook bergafwaards te gaan met de woordkeuze ....

Dames en heren, denk a.u.b. aan uw taagebruik!
toch niet echt ! :+ :mrgreen:
"you know what worse than Dragons?"
"No"
"americans"
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ja, je hebt het goed gezien, oldcontemptible. Ik had inderdaad een spelfoutje gemaakt, maar de boodschap was duidelijk.

Terug nu naar het topic.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

Ik heb in de recente geschiedenis alleen maar All Quiet at the Western Front gezien. Een indrukwekkende film als je het in zijn tijd ziet.

Ik heb vroeger op school eens een eerste wereld oorlog film gezien. Volgens mij was de film in kleur en ging voornamelijk over de gruwelijkheden tijdens de oorlog. Weet iemand welke film ik bedoel? Ik weet dat de beschrijving erg vaag is, maar dat is alles wat ik me er nog van herinner.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

mischien de nieuwere versie ( in kleur ) van All Quiet at the Western Front ? :| , want er zijn er 2, de orginale en de daarna gemaakte in kleur
<('.'<)
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

^kev schreef:mischien de nieuwere versie ( in kleur ) van All Quiet at the Western Front ? :| , want er zijn er 2, de orginale en de daarna gemaakte in kleur
Hebben ze hem ingekleurd of is het een compleet nieuwe film? Als ze hem alleen ingekleurd hebben dan bedoelde ik All Quiet at the Western Front niet.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Ik zag vandaag bij de bioscoop ook de poster van Merry Christmas ja. Wanneer draait die? Of draait hij nu al?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

Drs. S. schreef:
^kev schreef:mischien de nieuwere versie ( in kleur ) van All Quiet at the Western Front ? :| , want er zijn er 2, de orginale en de daarna gemaakte in kleur
Hebben ze hem ingekleurd of is het een compleet nieuwe film? Als ze hem alleen ingekleurd hebben dan bedoelde ik All Quiet at the Western Front niet.
Volgens mij is hij gewoon opnieuw opgenomen, maar het zelfde verhaal en uiteraard andere spelers :)
<('.'<)
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Behind the Lines is ook een goede film vind ik, gaat over de psychiatrische afdeling in een militair ziekenhuis.

En ik ken ook nog March or Die en The Lighthorsemen.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

In Duits heet de film (All Quiet at the Western Front) Im westen nichts neues. Ik persoonlijk heb de zwart-wit versie nooit gezien.

Die gebeurtenis van dat de soldaten met kerst gingen voetballen en zo, heet "het kerstbestand" bij Ieper.
Plaats reactie