wandelingen eerste wereldoorlog

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Mathieu
Lid

Bericht door Mathieu »

Probeer ook even deze link, hier staat werkelijk alles in over de westhoek in wo1 (tot het vinden van oorlogsslachtoffers toe):

http://www.wo1.be
Bob Marien
Lid

Bericht door Bob Marien »

Eén van de interessantste gidsen die ik ken is:

BEFORE ENDEAVOURS FADE - Aguide to the Battlefields of the First World War
Van Rose E. B. Coombs, MBE

Paperback: ISBN 0 900913 85 1
Hardback: ISBN 0 900913 86 X

Prijs +/- 18 EUR

Hierin wordt je, aan de hand van kaarten, foto's en uitleg, rondgeleid over quasi het volledige westelijk front.

De Grooten Oorlog, dag na dag ...
http://users.skynet.be/bob.marien
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

oh die kon ik nog niet, goed dat je het vermeld Bob!
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Zeer de moeite waard zijn ook de Battlefield Guides van Major and Mrs Holt's. Op zeer begrijpelijke wijze, ook voor de leek, voeren ze hun lezers over de slagvelden van Ieper, Gallipoli en de Somme. Verkrijgbaar bij, o.a., het boekenverzendhuis van Ray westlake in GB. Zelf even het adres via Google opzoeken...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

kan ook via ebay en misschien wel bol.com
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Het adres:

http://www.hellfire-corner.demon.co.uk/ ... tlake.html

Op deze site staat een keur aan uitsluitend WO1 boeken, meestal ver onder de normale verkoopprijs. Een aanrader voor iedere geïnteresseerde.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
KätheHelfrich
Lid

Bericht door KätheHelfrich »

Remarque schreef:Zeer de moeite waard zijn ook de Battlefield Guides van Major and Mrs Holt's. Op zeer begrijpelijke wijze, ook voor de leek, voeren ze hun lezers over de slagvelden van Ieper, Gallipoli en de Somme. Verkrijgbaar bij, o.a., het boekenverzendhuis van Ray westlake in GB. Zelf even het adres via Google opzoeken...
Als je naar het front reist, en dat is vanuit nederland prima te doen, kun je deze boeken in iedere boekwinkel in Ypres kopen.
Ik zie in dit hele topic alleen het boek Ieper 14/18 van Heijster niet staan,
niet interessant genoeg?
Te onbekend :?
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Beste Käthe,

Ieper 14/18 is volgens Brodie, voorheen Anzac16, anders een goed boek. Hij schijnt het te kunnen weten. Gewoon kopen dus.

Erich Maria
Gast

Bericht door Gast »

Remarque schreef:Beste Käthe,

Ieper 14/18 is volgens Brodie, voorheen Anzac16, anders een goed boek. Hij schijnt het te kunnen weten. Gewoon kopen dus.

Erich Maria
Oh, maar dat boek is al tijden in mijn bezit,
vond het alleen vreemd dat het hier nog niet voorbij gekomen is.
Heeft u het gelezen misschien?

Als ik een dezer dagen iets meer tijd heb zal ik er een kleine samenvatting over tikken,
wel leuk voor de gebruikers van dit forum om over boekentips iets uitgebreidere informatie te krijgen.
KätheHelfrich
Lid

raar, iets ging er mis, vorige post was dus van mij :)
KätheHelfrich
Lid

Brodie, voorheen Anzac16, anders een goed boek. Erich Maria
Brodie, misschien wil jij anders een stukje over het boek tikken, wil je niet in je vaarwater zitten natuurlijk :)
KätheHelfrich
Lid

Brodie?
Ik had begrepen dat er ook een boekenhoek zou komen hier op het WW1 Forum.
Zou ik zeer prettig vinden, ik lees nogal veel :)
Zou het om mee te beginnen niet een goede vingeroefening zijn als je bv Ieper 14/18 zoudt willen reviewen???
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

En als je dan toch bezig bent. Leg dan ook eens uit waarom je "Velden van Weleer" eerst een 'echte aanrader' noemt en later 'een leuk boekje voor beginners'. Zit toch enig nuanceverschil in lijkt me... Je citaten heb ik overigens van deze topic gehaalt. Slechts twee pagina's. En pas in godsnaam op! Druk niet op het verkeerde knopje!
YPPY
Lid

Bericht door YPPY »

Even inbreken: wanneer jullie over boeken willen praten, kan dat nu ook al in het forum bijna onderaan. Dat staat nu buiten de wo1, wo2 indeling. Zeker zolang er niks aparts is voor wo1 boeken zijn jullie daar welkom met discussies over boeken. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Erich Maria
Heb hem ook gelezen en stuit me bij Brodie aan, is zeker een goeie!