wandelingen eerste wereldoorlog
-
- Lid
Eén van de interessantste gidsen die ik ken is:
BEFORE ENDEAVOURS FADE - Aguide to the Battlefields of the First World War
Van Rose E. B. Coombs, MBE
Paperback: ISBN 0 900913 85 1
Hardback: ISBN 0 900913 86 X
Prijs +/- 18 EUR
Hierin wordt je, aan de hand van kaarten, foto's en uitleg, rondgeleid over quasi het volledige westelijk front.
De Grooten Oorlog, dag na dag ...
http://users.skynet.be/bob.marien
BEFORE ENDEAVOURS FADE - Aguide to the Battlefields of the First World War
Van Rose E. B. Coombs, MBE
Paperback: ISBN 0 900913 85 1
Hardback: ISBN 0 900913 86 X
Prijs +/- 18 EUR
Hierin wordt je, aan de hand van kaarten, foto's en uitleg, rondgeleid over quasi het volledige westelijk front.
De Grooten Oorlog, dag na dag ...
http://users.skynet.be/bob.marien
- Remarque
- Lid
Zeer de moeite waard zijn ook de Battlefield Guides van Major and Mrs Holt's. Op zeer begrijpelijke wijze, ook voor de leek, voeren ze hun lezers over de slagvelden van Ieper, Gallipoli en de Somme. Verkrijgbaar bij, o.a., het boekenverzendhuis van Ray westlake in GB. Zelf even het adres via Google opzoeken...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
- Remarque
- Lid
Het adres:
http://www.hellfire-corner.demon.co.uk/ ... tlake.html
Op deze site staat een keur aan uitsluitend WO1 boeken, meestal ver onder de normale verkoopprijs. Een aanrader voor iedere geïnteresseerde.
http://www.hellfire-corner.demon.co.uk/ ... tlake.html
Op deze site staat een keur aan uitsluitend WO1 boeken, meestal ver onder de normale verkoopprijs. Een aanrader voor iedere geïnteresseerde.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
-
- Lid
Als je naar het front reist, en dat is vanuit nederland prima te doen, kun je deze boeken in iedere boekwinkel in Ypres kopen.Remarque schreef:Zeer de moeite waard zijn ook de Battlefield Guides van Major and Mrs Holt's. Op zeer begrijpelijke wijze, ook voor de leek, voeren ze hun lezers over de slagvelden van Ieper, Gallipoli en de Somme. Verkrijgbaar bij, o.a., het boekenverzendhuis van Ray westlake in GB. Zelf even het adres via Google opzoeken...
Ik zie in dit hele topic alleen het boek Ieper 14/18 van Heijster niet staan,
niet interessant genoeg?
Te onbekend

- Remarque
- Lid
Beste Käthe,
Ieper 14/18 is volgens Brodie, voorheen Anzac16, anders een goed boek. Hij schijnt het te kunnen weten. Gewoon kopen dus.
Erich Maria
Ieper 14/18 is volgens Brodie, voorheen Anzac16, anders een goed boek. Hij schijnt het te kunnen weten. Gewoon kopen dus.
Erich Maria
Oh, maar dat boek is al tijden in mijn bezit,Remarque schreef:Beste Käthe,
Erich Maria
vond het alleen vreemd dat het hier nog niet voorbij gekomen is.
Heeft u het gelezen misschien?
Als ik een dezer dagen iets meer tijd heb zal ik er een kleine samenvatting over tikken,
wel leuk voor de gebruikers van dit forum om over boekentips iets uitgebreidere informatie te krijgen.
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Remarque
- Lid
En als je dan toch bezig bent. Leg dan ook eens uit waarom je "Velden van Weleer" eerst een 'echte aanrader' noemt en later 'een leuk boekje voor beginners'. Zit toch enig nuanceverschil in lijkt me... Je citaten heb ik overigens van deze topic gehaalt. Slechts twee pagina's. En pas in godsnaam op! Druk niet op het verkeerde knopje!
- YPPY
- Lid
Even inbreken: wanneer jullie over boeken willen praten, kan dat nu ook al in het forum bijna onderaan. Dat staat nu buiten de wo1, wo2 indeling. Zeker zolang er niks aparts is voor wo1 boeken zijn jullie daar welkom met discussies over boeken. 

Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
-
- Lid