medaille 14-18

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gesloten
m_durwael
Lid

medaille 14-18

Bericht door m_durwael »

Hey,

Dit is mijn eerste topic :) . Ik had een vraagje: ik heb hier nog een medaille liggen met opschrift 1914-1918. Nu had ik wat meer uitleg gewild over de waarde en herkomst van deze medaille. Ik zou graag een foto plaatsen maar weet niet echt hoe dat moet. Heb al zitten zoeken om uitleg te vinden hoe het juist moet maar ik vind niks.

Groeten Michiel
Verzamel hoofdzakelijk foto's van duitse soldaten in actie. Wie iets aan te bieden heeft stuur me gerust een emailtje.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

gaat het om een Duitse herinneringsmedaille???
omschrijf bijvoorbeeld het lintje of de medaille zelf eens, omdat elk deelnemend land wel een herinneringsmedaille heeft uitgegeven.
mvg
rémy
----
m_durwael
Lid

/

Bericht door m_durwael »

Het gaat om een medaille dat lijkt op een ster (bestaat uit 4 driehoeken). Het lint is hoofdzakelijk rood met daarop gele strepen (met zwart randje), in een driehoek vorm nr beneden lopend.
Verzamel hoofdzakelijk foto's van duitse soldaten in actie. Wie iets aan te bieden heeft stuur me gerust een emailtje.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

m_durwael
Lid

/

Bericht door m_durwael »

Ja zoiets in die aard is het alleen zijn de driehoekjes nog een stuk smaller.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Het gaat hier waarschijnlijk over het Belgisch kruis van de weggevoerden 1914-1918.
TommoVich
Lid
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Inderdaad , ik had gisteren al contact opgenomen en zoals Peter zei is dit idd een : Belgisch kruis van de weggevoerden 1914-1918.
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
m_durwael
Lid

Bericht door m_durwael »

Thx iedereen voor de informatie :)
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Als laatste bericht stond een artikel van frejay
frejay schreef::evil: ik heb een ek1 te koop van wereldoorlog 1 zijn er mensen die intresse hebben voor vragen mail je me maar op frederik.cattoor@telenet.be :evil:
Deze is verplaatst naar de marktplaats.

Verder was deze vraag volkomen opgehelderd...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten