Fictief: meest doorslaggevende nieuwe wapen/tactiek voor WOI

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Nou ja als je het goed voorbereid zou niet zo veel mis moeten gaan. Tegen slagen.. Tjah daarvoor heb je reserves ;) flexibele tactic. Optijd terug trekken. En dan ergens anders beter beginnen. Proberen tot het lukt.. alleen geen Somme onzin
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

;) je kunt het zo goed mogelijk voorbereiden, maar wie zegt dat het gaat lukken!?.. misschien heeft de vijand wel inlichtingen dat je aanval daar gaat plaatsvinden ;) Ik kan me wel vinden in jouw idee, maar of het gaat lukken daar ben ik dan nog niet zo zeker van ;) maar wie weet he :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Ja het was wel het geval met verkennis vluchten dat ze van uit de lucht troepen consetraties konden zien en in grijpen.. dus lucht overwicht is van groot belang.. met ander woorden zo'n operatie kon je denk ik pas ergens eind 1916 uithalen.. of anders artellerie.. Dus waar Duitsers zo goed in waren!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

De Duitse troepen hebben opgetrokken met steun van Fokkers las ik ergens.. dat ze daar niet eerder mee zijn gekomen dacht ik toen (begin '18 was dat pas).. eigelijk had je dan met een plan moeten komen om met je bommenwerpers de communicatielijnen/troepentransporten het lastig moeten maken en dat de Jagers dan zich op de loopgraven stortten, terwijl de infanterie aanvalt.. zo'n idee bedoel je?
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Ja zo iets ja.. idd.! Zeg maar dat de vijand de versterkingen moelijk of niet kan brengen
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

;) nou als jij Generaal was geweest dan was ik graag een van je troepen geweest Katusha ;) veel beter dan gewoon maar als mitrailleurvoer dienen zonder verdere steun ;)
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

"Zeg maar dat de vijand de versterkingen moelijk of niet kan brengen"

Ik zou zeggen lees de discussie op pagina 1 en 2, voordat we opnieuw het wiel gaan uitvinden en nog een keer dezelfde discussie krijgen...

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Nee niet helemaal.. aanvallers moeten ook goed hun(en vooral onopvallend) troepen neer zetten met daar achter reservers. En de vuur ondersteuning en het inbrengen van de reservers (waar de doorbraak het beste is uit gekomen) speelt belangerijker rol dan dat van je tegenstandere troepen naar de slag veld kan brengen.. want uiteindelijk kan je misschien wel zeer grote consteraties afsnijden en zo vernietigen (dus het brengen van troepen werk wel in voordeel)..

Dus verkenning informatie en desinformatie speelt grote rol bij het aanloop. Verrassing snelle en effectieve opmars speelt grote rol tijdens. En het consalideren en behouden van brughoofden speelt grote rol na het offensief/aanval!
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Ik denk dat het beeld van de 1e wereldoorlog bepaald is door de combinatie loopgraaf / prikkeldraad / machinegeweer.

Dit betekende o.a. het einde van de cavalerie, in die tijd de trots van ieder leger.
De waarheid komt met de jaren
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Nou ja kijk als je het goed doet kan paard over een prikkeldraad heen springen en ook over een loop graaf.. Je kan ook als je het goed doet weg vrij maken voor cavalerie zo dat ze in de diepte schade kunnen aan brengen. Wat er mis was, was een goede voorbereiding!
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Katusha schreef:Nou ja kijk als je het goed doet kan paard over een prikkeldraad heen springen en ook over een loop graaf.. Je kan ook als je het goed doet weg vrij maken voor cavalerie zo dat ze in de diepte schade kunnen aan brengen. Wat er mis was, was een goede voorbereiding!

Heb jij wel eens over de 1e wo gelezen?
Over heen springen??????????

Loopgraaf & prikkeldraad stellingen van honderden meters diep, heb je minimaal een vliegend paard nodig.

Aan de voorbereiding lag het niet, voor elke aanval werd een compleet draaiboek samengesteld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

gewoon de blitzkrieg tactiek! en kom nou niet aan dat ze niet genoeg tanks/te slachte tabks hadden want dat bedoel ik niet. een blitzkrieg kan ook uitgevoer worden met infanterie. als de vijand ook alleen maar infanterie heeft is het precies hetzelfde. normaal is het tanks>tanks, maar nu is het infanterie>infanterie. alles concentreren op een stukje grond, met iedereen erdoorheen, en de verdediging omsingelen. dat is zeker succesvol, want dan is de tegenstander omsingeld en in dat geval zijn loopgraven toch niet zo handig...
Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

Katusha schreef:Nou ja kijk als je het goed doet kan paard over een prikkeldraad heen springen en ook over een loop graaf.. Je kan ook als je het goed doet weg vrij maken voor cavalerie zo dat ze in de diepte schade kunnen aan brengen. Wat er mis was, was een goede voorbereiding!
Daarom dat Het Britse Keurkorps toen ae aanviel met de Kavalerie aan de Somme op 1 dag 25000 mannen en paarden verloor :roll:

Door niet goed over het prikkeldraad heen te springen...je zou toch wel eerst wat beter info moeten opzoeken voor je zoiets uitkraamt hoor.
gamer0004 schreef:gewoon de blitzkrieg tactiek! en kom nou niet aan dat ze niet genoeg tanks/te slachte tabks hadden want dat bedoel ik niet. een blitzkrieg kan ook uitgevoer worden met infanterie. als de vijand ook alleen maar infanterie heeft is het precies hetzelfde. normaal is het tanks>tanks, maar nu is het infanterie>infanterie. alles concentreren op een stukje grond, met iedereen erdoorheen, en de verdediging omsingelen. dat is zeker succesvol, want dan is de tegenstander omsingeld en in dat geval zijn loopgraven toch niet zo handig...
Dat is toch ook je reinste onzin! Hoe kan je een front dat statisch is van Zwitserland tot aan Nieuwpoort de verdediging omsingelen? Denk je dat ze dit niet probeerden, ten koste van honderdduizenden slachtoffers? Blitzkrieg zonder tanks en vliegtuigen is toch absurt? Je kan zoiets gewoonweg niet projecteren op de eerste wereldoorlog!
micky
Lid

Bericht door micky »

idd wat gertos45 ook zegt je kan niet zomaar een verdedigins linie van honderden kilometers omsingelen.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

nee natuurlijk niet. maar je bent door hun frontlijn, en valt ze van achter aan. en dan kan je de hele loopgraaf op gaan rollen vanaf de voorkant, zijkant en achterkant... natuurlijk neemt de vijand wel tegenmaatregelen maar dit werkt wel en je hebt dan weer wat terreinwinst...
Plaats reactie