Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zit met een paar vragen m.b.t mijn overgroot opa.
Al een tijd bezit ik een aantal foto's van mijn overgroot opa in uniform. Hij zat bij de militaire politie tijdens de eerste wereld oorlog of net erna.
Kunnen jullie me aan de hand van deze foto vertellen welke rang hij had? In welk regiment hij zat? Waar al die gouden stukken ''touw'' voor dienen?
Is er trouwens nog goed aan een dergelijk uniform te komen?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Niemand wat info over de ''11'' o.i.d op zijn pet?
Hij zat bij de militaire politie dat is alles wat ik weet.
Mike.H schreef:ja misschien 11e Compagnie... regimenten hadden ze denk ik niet bj de militaire politie, maar je weet maar nooit..
Ik weet niet eens zeker of het een ''11'' is...Het kan ook een Romeinse II zijn... Weet iemand of er nog goed aan deze uniformen te komen is?
King tiger schreef:Nee dat denk ik niet. Zo een uniform is vandaag een fortuin waard. En in Belgie hadden ze toch ook linieregimenten.
Is een uniform van de militaire politie dan zoveel waard? Ik heb namelijk vermomen dat het uniform nog bij een oud familielid zou moeten liggen...
Mijn opa heeft ook int NL leger gezeten in wo1.. hij moest in Roermond de maasbrug bewaken.. alleen ik heb helemaal nix van hem moet toch eens aan oma gaan vragen
dwayne schreef:Mijn opa heeft ook int NL leger gezeten in wo1.. hij moest in Roermond de maasbrug bewaken.. alleen ik heb helemaal nix van hem moet toch eens aan oma gaan vragen
doen man!
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.