foto's uit WO I
- Lucille
- Lid
- Contacteer:
Op de nieuwsgroep soc.genealogy.german heeft iemand de kaart (die ik op de vorige pagina gepost heb) kunnen lezen, dus voor wie nieuwsgierig is: hier is wat erop staat! 
Liebe Nachbar(e)n!
Möcht Euch jetzt auch mal wieder ein Lebenszeichen von mir geben. Haben diese Woche die ersten Verluste in dieser Stellung gehabt. Unser Feldwebel fiel in der Nähe der Deckung, die auf diesem Bilde steht. Ein Kamerad von mir wurde 20 m von mir ab im Graben getroffen. Er war auch sofort tot. Die Witterung ist trübe. Tage mit viel Regen und schöne Tage mit feindlichen Fliegern. Diese Woche konnten wir mal 13 Stück zählen. Auf dieser Karte könnt Ihr mal einen unserer Reserve-Unterstände sehen, welcher ziemlich sicher ist.
Seid nun noch vielmals gegrüßt von Eurem Nachbar,
Wilh(elm) Paulis

Liebe Nachbar(e)n!
Möcht Euch jetzt auch mal wieder ein Lebenszeichen von mir geben. Haben diese Woche die ersten Verluste in dieser Stellung gehabt. Unser Feldwebel fiel in der Nähe der Deckung, die auf diesem Bilde steht. Ein Kamerad von mir wurde 20 m von mir ab im Graben getroffen. Er war auch sofort tot. Die Witterung ist trübe. Tage mit viel Regen und schöne Tage mit feindlichen Fliegern. Diese Woche konnten wir mal 13 Stück zählen. Auf dieser Karte könnt Ihr mal einen unserer Reserve-Unterstände sehen, welcher ziemlich sicher ist.
Seid nun noch vielmals gegrüßt von Eurem Nachbar,
Wilh(elm) Paulis
"De weerelt is een speeltoneel: elck speelt zyn rol en kryght zyn deel." ~ Joost van den Vondel
- Lucille
- Lid
- Contacteer:
Ik heb weer eens een nieuwe WO I kaart gevonden - deze is ditmaal niet van de broer van mijn overgrootvader (Wilhelm), maar van mijn overgrootvader zelf (Heinrich). De kaart is geschreven in Frankrijk op 22 juli 1915 (van wat ik heb gehoord heeft hij bij de Slag aan de Marne gevochten). Zie hier de scan:

Ik kan hem heel slecht lezen, maar iemand op Internet heeft er alvast het volgende van kunnen maken:
Frankreich, 22.Juli 1915
Liebes Kutchen! (Kurtchen?)
Anbei sende ich Dir ein
kleines Andenken von hier (?? ??)
Werde Samstag oder Sonntag
in Urlaub fahren. Vor-
sichtshalber habe ich
mir den Vollbart schon
abnehmen lassen. Meine
Adresse hat sich auch geändert.
Res.(?) N. Res. (=Reserve) Inf. (=Infantrie) Regt. (=Regiment) 66
4.Res. (=Reserve) Korps 7. Res. Division (?)
Masch.(=Maschinen)-Gewehr Kompanie.
I.Armee (=erste Armee) (Unterschrift unleserlich
Er staat dus een regiment e.d. in genoemd, dat is geweldig - ik had een tijdje terug van Wilhelm wel een Wehrpass gevonden uit WO II, maar nu heb ik van Heinrich zijn regiment e.d. uit WO I. Dat is fijn.
Ik heb nu trouwens ook een foto kunnen scannen die ik eerder niet kon scannen (ik heb met Sinterklaas een flatbed scanner cadeau gekregen), omdat de foto op dik karton geplakt was. Het is mijn overgrootvader in WO I uniform.

Ik kan hem heel slecht lezen, maar iemand op Internet heeft er alvast het volgende van kunnen maken:
Frankreich, 22.Juli 1915
Liebes Kutchen! (Kurtchen?)
Anbei sende ich Dir ein
kleines Andenken von hier (?? ??)
Werde Samstag oder Sonntag
in Urlaub fahren. Vor-
sichtshalber habe ich
mir den Vollbart schon
abnehmen lassen. Meine
Adresse hat sich auch geändert.
Res.(?) N. Res. (=Reserve) Inf. (=Infantrie) Regt. (=Regiment) 66
4.Res. (=Reserve) Korps 7. Res. Division (?)
Masch.(=Maschinen)-Gewehr Kompanie.
I.Armee (=erste Armee) (Unterschrift unleserlich
Er staat dus een regiment e.d. in genoemd, dat is geweldig - ik had een tijdje terug van Wilhelm wel een Wehrpass gevonden uit WO II, maar nu heb ik van Heinrich zijn regiment e.d. uit WO I. Dat is fijn.

Ik heb nu trouwens ook een foto kunnen scannen die ik eerder niet kon scannen (ik heb met Sinterklaas een flatbed scanner cadeau gekregen), omdat de foto op dik karton geplakt was. Het is mijn overgrootvader in WO I uniform.

"De weerelt is een speeltoneel: elck speelt zyn rol en kryght zyn deel." ~ Joost van den Vondel
-
- Lid
- Contacteer:
Wat bedoel je met de adel? Iets specifieks?
Roel R. schreef:Super, ik was al tijden opzoek naar een goed wo1 forum, is er ook intresse voor de adel uit die tijd? waar ik veel afbeeldingen van heb?
voor militaria, en in het bijzonder medailles uit wo1 en de keizertijd is het wehrmachts awards forum the place to be!
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA