Zwaard

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
peter heyman
Lid

Zwaard

Bericht door peter heyman »

Ik heb een zwaard gekregen van een vriend van mij...het is een echt oud zwaard maar ik weet niet precies uit welke tijd. Kan iemand mij dit A.U.B zeggen!!!

hier is plaatje ervan:

http://gfsite.gf.funpic.de/IMG_0043.JPG
Dark Ages RULE
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Een vrij onscherpe foto, misschien handig als je er een scherpere neemt?
peter heyman
Lid

ik zal kijke of dat lukt :wink:
Dark Ages RULE
peter heyman
Lid

heb geprobeerd een scherpere te maken maar weet niet of het veel heeft geholpen. Hier zijn ze:

http://gfsite.gf.funpic.de/IMG_0057.JPG
http://gfsite.gf.funpic.de/IMG_0058.JPG
http://gfsite.gf.funpic.de/IMG_0059.JPG
Dark Ages RULE
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

hehe hoeveel heeft ie gekost :P :evil:
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

ik denk middeleeuwen.. maja ben niet zo'n kenner..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
peter heyman
Lid

lol jammer...mja Dwayne hij heeft me een encyclopedie gekost. :P Je zal wel wete wat ik bdoel :P
Dark Ages RULE
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

dúh :P
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

http://swordforum.com/

kun je miss eens kijke
peter heyman
Lid

die site is nix :P . Als ik die site moet geloven is dit een katana :P en dat is zo'n samurai zwaard en daar lijkt deze niet echt op :P
Dark Ages RULE
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Lijkt me een spaans zwaard, ben niet zo'n kenner maar d8 het eens op een foto gezien te hebben.
Waar heb je het gekocht/gevonden?
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 52 keer
Ontvangen: 95 keer

Zwaard

Bericht door asjemenou »

Dit lijkt een beetje op het geval wat ik een paar maanden geleden had. Een kennis van mij had toen 2 vuursteengeweren. En aan mij de vraag of dat ik wist of dat ze echt waren of niet.

Als dit zwaard echt origineel middeleeuws (of wat later) zou zijn dan denk ik dat je ECHT iets unieks in handen hebt. Dit soort stukken vindt je niet zo snel. En als ze al wel op de verzamelaarsmarkt komen dan zijn ze meestal ook wel flink aan de prijs. Net als met de eerder genoemde vuursteengeweren, dergelijke wapens werden zo'n 100 jaar geleden massaal nagemaakt. Blijkbaar een modegril in die tijd. Ze werden gemaakt van goedkope replica's tot zeer gedetailleerde stukken. In Spanje worden dit soort wapens nog steeds gefabriceerd en verkocht.
Het eerste wat je zou kunnen doen is het zwaard controleren op eventuele merkjes o.i.d. Wapensmeden voorzien hun wapens al eeuwen lang van persoonlijke merktekens. Mocht je nu zo'n teken/merk vinden op het zwaard dan heb je al wat om verder te zoeken. Mocht er nu niets op staan, dan zou ik er vanuit gaan dat het een replica is.
peter heyman
Lid

Er is wel iets ingegraveerd ooit, tenminste zo lijkt het wel dus...
Dark Ages RULE
asjemenou
Gegeven: 52 keer
Ontvangen: 95 keer

Gravure

Bericht door asjemenou »

peter heyman schreef:Er is wel iets ingegraveerd ooit, tenminste zo lijkt het wel dus...
Zo aan de foto's te zien is het zwaard flink verroest. Probeer 'm eerst eens wat toonbaarder te maken. Misschien ontdek je dan wel iets op het zwaard. Met toonbaar maken bedoel ik dus verantwoord schoonmaken. Roest kan je het beste verwijderen met wapenolie en een koperen stuiver. Door met de koperen stuiver over het metaal te "krassen" verwijder je de roest maar beschadig je het metalen oppervlak niet. Niet met schuurpapier of staalwol o.i.d. want hiermee beschadig je dus het zwaard en dat zou zonde zijn. Zeker wanneer nog eens zou blijken dat je iets unieks in handen hebt. Een meest logische plek om iets te vinden op het zwaard lijkt mij in de buurt van de ricasso. Zeg maar net achter het gedeelte van de handgreep. Succes.
peter heyman
Lid

we zullen wat er gebeurd...ik zal hem morgen eens proberen fatsoenlijk te poetsen :lol:
Dark Ages RULE
Plaats reactie