Zwaard

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik kan je wel vertellen dat het in iedergeval geeeen katana is, een katana heeft naar mijn weten een gebogen zwaardblad :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
peter heyman
Lid

Bericht door peter heyman »

dat weet ik ook nog wel. Ik weet dat het een Rapier is maar ik weet niet precies uit welke tijd die dinge ongeveer zijn, anyway ik heb hem niet hoeve poets want op het handvat zit een zegel (waarschijnlijk van de smid).
Dark Ages RULE
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dan zou ik zeggen, post meer info daarover...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
peter heyman
Lid

ja als dat nou eens fatsoenlijk ging...ik bedoel, je kunt heel goed zien dat er een zegel op zit maar als je hem onder de loep bekijkt (en ik gebruik een hele sterke) kun je er niet veel meer uithalen, niet alle stukjes ervan kun je goed zien dus...
Dark Ages RULE
sobel
Lid

Bericht door sobel »

post dan wat je kunt zien, maak mijn apart een tekeningetje met paint, geef letter of cijfers die je ziet.. maak het ons wat makkelijker
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Bij mijn oma hangt juist hetzelfde en zoals al vermeld heeft ze het gekocht op vakantie in Spanje maar dat was niet honderd jaar geleden. Staat er toevallig iets van El Cid in gegraveerd?? Want dit staat in het zwaard van mijn oma. Ik heb zo'n een zwaard ook al gezien in de film El Cid met Charlton Heston.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
peter heyman
Lid

die film had k laatst ook nog gezien en het viel me ook al op dat precies zon zwaard er ook in voorkomt...daardoor wist ik ook dat het een spaans zwaard was :P
Dark Ages RULE
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

paratrooper schreef:Bij mijn oma hangt juist hetzelfde en zoals al vermeld heeft ze het gekocht op vakantie in Spanje maar dat was niet honderd jaar geleden. Staat er toevallig iets van El Cid in gegraveerd?? Want dit staat in het zwaard van mijn oma. Ik heb zo'n een zwaard ook al gezien in de film El Cid met Charlton Heston.
souvernier! haha :lol:
peter heyman
Lid

huh...
Dark Ages RULE
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

...
Plaats reactie