Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik vroeg me af speelde de gevechten in wo1 zich alleen maar af in loopgraven,of waren er ook nog stadsgevechten.
Sorry dat ik dit vraag mijn wo1 kennis is niet super
Oost Frond was zeer flexibel.. (Brusilof offensief, Slag om Galicie, Duits Oosterijks Offensief in 1915). Dan had je Japan.. die allemaal Eilandjes van Duisters gingen veroveren. Toen had je Africa.. Waar Duitsers Partizanen oorlog vochten tegen Engelsen. Turkse Frond was redelijk mobiel.. en dan vooral in Arabie.
Pat stelling, echte pat stelling was alleen in het westen.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Sander Hoenjet schreef:Het turks front mobiel?
ik dacht dat de engelsen nauwelijks van de plek waar ze met hun schepen landde zijn vooruitgeschoven, graag wat uitleg ??
Je doelt op de slag bij Gallipoli? Daar kwamen ze niet ver nee. En dat waren volgens mij ook voor het grootste deel Australiërs.
Sander Hoenjet schreef:Het turks front mobiel?
ik dacht dat de engelsen nauwelijks van de plek waar ze met hun schepen landde zijn vooruitgeschoven, graag wat uitleg ??
Je doelt op de slag bij Gallipoli? Daar kwamen ze niet ver nee. En dat waren volgens mij ook voor het grootste deel Australiërs.
Volgens mij ook.. Australiërs en Nieuw-Zeelanders..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Verliezen in Gallipoli:
Australië: 8709 gesneuvelden en 19441 gewonden.
Nieuw-zeeland: 2721 gesneuvelden en 4852 gewonden.
Groot-Brittanië: 21255 gesneuvelden en 52230 gewonden.
Frankrijk: ca. 10000 gesneuvelden en ca.17000 gewonden.
Alleen Anzacs in Gallipoli ???
En er was in Irak nauwelijks sprake van een front tot dat Al Kut bereikt werd, waarop beide partijen zich ingroeven en een stellingenoorlog begonnen.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?